Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Muzyka > Jak założyć struny do gitary?

Jak założyć struny do gitary?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli zaczynasz naukę gry na gitarze, musisz nauczyć się, jak zakładać nowe struny. Na szczęście zainstalowanie ich jest bardzo proste. Istnieją pewne różnice pomiędzy gitarą elektryczną, a akustyczną, jednak jeśli opanujesz podstawy, będziesz potrafił założyć struny w każdym z tych instrumentów. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak tego dokonać.
1

Sprawdź czy masz odpowiedni rodzaj strun. Jeśli grasz na gitarze akustycznej, potrzebujesz strun do tego typu gitary. Jeśli grasz na gitarze elektrycznej, kup struny do gitary elektrycznej. Pamiętaj, żeby nie wymieniać strun pojedynczo. Lepsze brzmienie uzyskasz wymieniając od razu cały zestaw. Jeśli posiadasz już odpowiednie struny do gitary, możesz przystąpić do ich wymiany.

2

Usuń stare struny. Przekręć stroik dopóki wszystkie stare struny nie będą na tyle luźne, aby można było je zdjąć. Jeśli masz gitarę akustyczną, będziesz musiał usunąć klamerki z mostka, aby zdjąć struny. Jeśli grasz na gitarze elektrycznej, nie musisz zdejmować zacisków, wystarczy, że przesuniesz je w zależności od modelu w tył gitary lub na spód mostka.

3

Umieszczenie struny E na mostku. Po zdjęciu wszystkich starych strun z gitary, przyszedł czas, aby zainstalować nowe. Z zestawu strun wyjmij najgrubszą, będzie to struna E, którą należy zamontować jako pierwszą. Jeśli grasz na gitarze akustycznej, należy umieścić końcówkę struny z kulką na mostku i założyć na jej szczyt zacisk. Jeśli zakładasz strunę do gitary elektrycznej, należy umieścić końcówkę struny w odpowiednim otworze na mostku typu tremolo, bądź przełożyć przez specjalny klocek. Osoby, które nigdy wcześniej nie zakładały strun w gitarze, mają największy problem z prawidłowym ułożeniem strun na mostku gitary. Nie zapomnij w jaki sposób zainstalowałeś pierwszą strunę, ponieważ proces ten będziesz musiał powtórzyć dla całej reszty.

Jak naturalnie leczyć chrypkę?
Jak zrobić latawiec?
Jak rysować komiksy?
Jak wyznaczyć kierunek bez użycia kompasu?
 2.5/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Miyu - 2012-08-10
Wszystko fajnie, tyle że w gitarze akustyczniej struny należy zdejnować po jednej i dopiero po jej wymianie zdjąć koleją.
Nadużywanie swojego głosu jest częstą przyczyną wystąpienia chrypki. Krzyk, śpiew, chrząkanie, a nawet kaszel może...
Jak naturalnie leczyć chrypkę?
Nadużywanie swojego głosu jest częstą przyczyną wystąpienia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Malinowski
  • Magdalena Los
  • Mateusz Lisowski
  • Grzegorz Domański
  • Ewelina Irys
  • Sylwia Bralich
  • Joanna Bogdańska
  • Maria Szkopiak
  • Anna Kunikowska
  • Barbara Jachimczuk
  • Marek Jester
  • Natalia Zakrzewska
  • Maria Pachuta
pasożyt