Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Muzyka > Jak założyć struny do gitary?

Jak założyć struny do gitary?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli zaczynasz naukę gry na gitarze, musisz nauczyć się, jak zakładać nowe struny. Na szczęście zainstalowanie ich jest bardzo proste. Istnieją pewne różnice pomiędzy gitarą elektryczną, a akustyczną, jednak jeśli opanujesz podstawy, będziesz potrafił założyć struny w każdym z tych instrumentów. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak tego dokonać.
1

Sprawdź czy masz odpowiedni rodzaj strun. Jeśli grasz na gitarze akustycznej, potrzebujesz strun do tego typu gitary. Jeśli grasz na gitarze elektrycznej, kup struny do gitary elektrycznej. Pamiętaj, żeby nie wymieniać strun pojedynczo. Lepsze brzmienie uzyskasz wymieniając od razu cały zestaw. Jeśli posiadasz już odpowiednie struny do gitary, możesz przystąpić do ich wymiany.

2

Usuń stare struny. Przekręć stroik dopóki wszystkie stare struny nie będą na tyle luźne, aby można było je zdjąć. Jeśli masz gitarę akustyczną, będziesz musiał usunąć klamerki z mostka, aby zdjąć struny. Jeśli grasz na gitarze elektrycznej, nie musisz zdejmować zacisków, wystarczy, że przesuniesz je w zależności od modelu w tył gitary lub na spód mostka.

3

Umieszczenie struny E na mostku. Po zdjęciu wszystkich starych strun z gitary, przyszedł czas, aby zainstalować nowe. Z zestawu strun wyjmij najgrubszą, będzie to struna E, którą należy zamontować jako pierwszą. Jeśli grasz na gitarze akustycznej, należy umieścić końcówkę struny z kulką na mostku i założyć na jej szczyt zacisk. Jeśli zakładasz strunę do gitary elektrycznej, należy umieścić końcówkę struny w odpowiednim otworze na mostku typu tremolo, bądź przełożyć przez specjalny klocek. Osoby, które nigdy wcześniej nie zakładały strun w gitarze, mają największy problem z prawidłowym ułożeniem strun na mostku gitary. Nie zapomnij w jaki sposób zainstalowałeś pierwszą strunę, ponieważ proces ten będziesz musiał powtórzyć dla całej reszty.

Jak ładnie wychodzić na zdjęciach?
Jak wyretuszować zdjęcie?
Jak korzystać z kompasu?
Jak palić fajkę?
 2.4/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Miyu - 2012-08-10
Wszystko fajnie, tyle że w gitarze akustyczniej struny należy zdejnować po jednej i dopiero po jej wymianie zdjąć koleją.
Głos powstaje w krtani. W jej wnętrzu są fałdy głosowe (struny), które rozszerzają się i drgają. Gdy struny są...
Jak dbać o głos?
Głos powstaje w krtani. W jej wnętrzu są fałdy głosowe (struny), które rozszerzają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Merda
  • Asia Kalamarz
  • Janusz Dudała
  • Alina Wójtowicz
  • Paulina Jaszczak
  • Agnieszka Wysocka
  • Anna Janowiecka
  • Lidia Baran
  • Joasia Szczeglik
  • Katarzyna Kalista
  • Ewa Kowalak
  • Bozena Lodzinska
pasożyt