Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Techniki gotowania > Jak zrobić serowe fondue?

Jak zrobić serowe fondue?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Fondue pochodzi ze Szwajcarii. Przypuszcza się, że fondue wymyśliły przypadkiem kucharki szwajcarskie, które nie miały co zrobić z wyschniętych i twardych kawałków sera, więc je rozpuszczały dodając do nich różnych przypraw. W ten sposób powstało serowe fondue. Dziś jest ono cenione i popularne na całym świecie, istnieją również różne jego odmiany jak na przykład fondue czekoladowe czy mięsne. Podaje się je w specjalnym podgrzewanym naczyniu z długimi widelczykami na które nadziewa się pieczywo i macza w fondue. Poniżej podaję przepis na serowe fondue, ponieważ to ono jest chyba jednak najpopularniejsze. Jego odmian jest wiele, można więc eksperymentować z rodzajami sera, jak kto woli.
Rzeczy, których potrzebujesz:
szklanka białego wina, kieliszek (50ml) kirszu (wiśniówki), 400g sera gruyer, 200g ementalera, 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej, ząbek czosnku, sok z cytryny, gałka muszkatołowa, pieprz, bagietka.
1
Utrzyj sery.
2
Rozetnij ząbek czosnku i wysmaruj nimi garnek do fondue. Możesz go też zmiażdżyć i dodać do fondue.
3
Wsyp do garnka utarte sery, dodaj wino i podgrzewaj na małym ogniu. Ciągle mieszaj. Dodaj trochę soku z cytryny.
4
Mąkę ziemniaczaną wymieszaj z kirszem i wlej do masy serowej. Podgrzewaj jeszcze przez chwilkę. Ser powinien się dokładnie rozpuścić na jednolitą masę.
5
Dopraw masę serową gałką muszkatołową i pieprzem.
6
Gotowe fondue ustaw na podgrzewaczu. Podawaj z pokrojoną na małe kawałki bagietką.
Jak zrobić amerykańskie naleśniki?
Jak zrobić nugat?
Jak zrobić naleśniki z bananami i nutellą?
Jak zrobić galaretkę w pomarańczy?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Szukasz efektywnej przekąski na spotkanie ze znajomymi lub rodzinną uroczystość?  My proponujemy ci przygotowanie...
Jak zrobić serowe Fondue na ciemnym piwie?
Szukasz efektywnej przekąski na spotkanie ze znajomymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt