Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak naturalnie leczyć chrypkę?

Jak naturalnie leczyć chrypkę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (219 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Nadużywanie swojego głosu jest częstą przyczyną wystąpienia chrypki. Krzyk, śpiew, chrząkanie, a nawet kaszel może również prowadzić do chrypki. Również opary chemiczne i dym papierosowy mogą podrażnić nasze struny głosowe, a tym samy wywołać chrypkę. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów, jak ją wyleczyć.
1
sposoby na chrypkę - krok 1

Odpocznij. Daj swojemu głosowi tyle czasu na odpoczynek, ile tego potrzebuje – to najlepsze lekarstwo na chrypkę. Milczenie pomoże odnowić twoje struny głosowe. W tym czasie wszystkie swoje myśli przelewaj na papier lub korzystaj z komunikatorów. Dzięki temu twój głos odpocznie.

2
inhalacja

Wdychanie pary podczas gorącego prysznica to również doskonały sposób na leczenie chrypki. Można również przygotować inhalację z pary z dodatkiem olejków eterycznych, najlepiej eukaliptusowego.

3
sok z limonki

Pij ciepły sok z limonki. Sok z cytryny ma również podobne właściwości, ważne jest jednak, aby był ciepły. Wyciśnij sok z 3–4 owoców i rozcieńcz ciepłą wodą. Dodaj do tego 1–2 łyżeczki cukru i gotowe. Ilość cukru zależy oczywiście od twoich upodobań, możesz go dodać nieco więcej lub mniej.

4
limonka
Limonki można również podgrzać i delikatnie pocierać nimi gardło. W razie potrzeby możesz podgrzać je ponownie. Wykorzystaj do tego celu całe owoce. Nie musisz ich rozkrawać czy obierać ze skórki. Podrostu wrzuć je do mikrofalówki i lekko podgrzej, tak aby czuć ciepło na swoim gardle.
5
olejek z drzewa herbacianego
Płucz gardło roztworem 5-10 kropli olejku z drzewa herbacianego z 250 ml wody. Pomoże on zwalczyć chrypkę, w szczególności jeśli jej podłożem jest infekcja wirusowa, bakteryjna lub grzybicza.
6
ciepła zupa

Jeśli chrypkę wywołało zimno, aby ją wyleczyć zjedz trochę ciepłej zupy. Ciepło tworzy odpowiednią wilgotność w gardle. Możesz również przyjmować czosnek jako uzupełnienie diety, pomaga on rozrzedzić śluz. Czosnek można spożywać na surowo, jednak jeśli jego zapach i smak sprawia, że nie jesteś z stanie go przełknąć, spróbuj specjalnych suplementów.

7
herbata z imbirem

Pij herbatę z imbirem. Herbata ta może skutecznie pomóc nam zwalczyć chrypkę. Niektórzy spożywają imbirową herbatą każdego ranka, co zapobiega chrypce, przeziębieniu i kaszlowi.

Wskazówki
  • Unikaj picia zimnych napojów. Trzymaj się z dala od kofeiny i alkoholu.
  • Przyjmij leki przeciwkaszlowe. To pomoże ci kontrolować kaszel, który może spowodować uszkodzenie strun.
  • Jeśli chrypka utrzymuje się dłużej niż tydzień, skonsultuj się z lekarzem.
 4.9/5 (219 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-06-12
A ja proponuje płukanie gardła wody z solą- to stary, ale sprawdzony sposób. Oprócz tego oczywiście rosołek cieplutki, ale też wspomagać się herbatką z cytrynką.
Basia - 2012-11-20
na chrypkę, nie ma nic lepszego niż kogel-mogel z cytryną
Katarzyna - 2010-08-26
Trzeba jak najwięcej pić! Oprócz tego mogą pomóc tabletki np Cholinex, Strepsils, Propolki, Neo-angin, Septolete
Wysuszona, podrażniona śluzówka nosa i gardła to częsta przypadłość, zwłaszcza w sezonie grzewczym. Przy znacznym...
Jak nawilżyć śluzówkę nosa i gardła?
Wysuszona, podrażniona śluzówka nosa i gardła to częsta...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt