Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak naturalnie leczyć chrypkę?

Jak naturalnie leczyć chrypkę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (219 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Nadużywanie swojego głosu jest częstą przyczyną wystąpienia chrypki. Krzyk, śpiew, chrząkanie, a nawet kaszel może również prowadzić do chrypki. Również opary chemiczne i dym papierosowy mogą podrażnić nasze struny głosowe, a tym samy wywołać chrypkę. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów, jak ją wyleczyć.
1
sposoby na chrypkę - krok 1

Odpocznij. Daj swojemu głosowi tyle czasu na odpoczynek, ile tego potrzebuje – to najlepsze lekarstwo na chrypkę. Milczenie pomoże odnowić twoje struny głosowe. W tym czasie wszystkie swoje myśli przelewaj na papier lub korzystaj z komunikatorów. Dzięki temu twój głos odpocznie.

2
inhalacja

Wdychanie pary podczas gorącego prysznica to również doskonały sposób na leczenie chrypki. Można również przygotować inhalację z pary z dodatkiem olejków eterycznych, najlepiej eukaliptusowego.

3
sok z limonki

Pij ciepły sok z limonki. Sok z cytryny ma również podobne właściwości, ważne jest jednak, aby był ciepły. Wyciśnij sok z 3–4 owoców i rozcieńcz ciepłą wodą. Dodaj do tego 1–2 łyżeczki cukru i gotowe. Ilość cukru zależy oczywiście od twoich upodobań, możesz go dodać nieco więcej lub mniej.

4
limonka
Limonki można również podgrzać i delikatnie pocierać nimi gardło. W razie potrzeby możesz podgrzać je ponownie. Wykorzystaj do tego celu całe owoce. Nie musisz ich rozkrawać czy obierać ze skórki. Podrostu wrzuć je do mikrofalówki i lekko podgrzej, tak aby czuć ciepło na swoim gardle.
5
olejek z drzewa herbacianego
Płucz gardło roztworem 5-10 kropli olejku z drzewa herbacianego z 250 ml wody. Pomoże on zwalczyć chrypkę, w szczególności jeśli jej podłożem jest infekcja wirusowa, bakteryjna lub grzybicza.
6
ciepła zupa

Jeśli chrypkę wywołało zimno, aby ją wyleczyć zjedz trochę ciepłej zupy. Ciepło tworzy odpowiednią wilgotność w gardle. Możesz również przyjmować czosnek jako uzupełnienie diety, pomaga on rozrzedzić śluz. Czosnek można spożywać na surowo, jednak jeśli jego zapach i smak sprawia, że nie jesteś z stanie go przełknąć, spróbuj specjalnych suplementów.

7
herbata z imbirem

Pij herbatę z imbirem. Herbata ta może skutecznie pomóc nam zwalczyć chrypkę. Niektórzy spożywają imbirową herbatą każdego ranka, co zapobiega chrypce, przeziębieniu i kaszlowi.

Wskazówki
  • Unikaj picia zimnych napojów. Trzymaj się z dala od kofeiny i alkoholu.
  • Przyjmij leki przeciwkaszlowe. To pomoże ci kontrolować kaszel, który może spowodować uszkodzenie strun.
  • Jeśli chrypka utrzymuje się dłużej niż tydzień, skonsultuj się z lekarzem.
 4.9/5 (219 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-06-12
A ja proponuje płukanie gardła wody z solą- to stary, ale sprawdzony sposób. Oprócz tego oczywiście rosołek cieplutki, ale też wspomagać się herbatką z cytrynką.
Basia - 2012-11-20
na chrypkę, nie ma nic lepszego niż kogel-mogel z cytryną
Katarzyna - 2010-08-26
Trzeba jak najwięcej pić! Oprócz tego mogą pomóc tabletki np Cholinex, Strepsils, Propolki, Neo-angin, Septolete
 
Na ból gardła wszyscy stosują pastylki do ssania, które uważane są za najlepsze rozwiązanie. Niestety nie można ich...
Jak zrobić domowy spray na ból gardła?
Na ból gardła wszyscy stosują pastylki do ssania, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt