Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zatrucia > Domowe sposoby na zatrucie pokarmowe

Domowe sposoby na zatrucie pokarmowe

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Główne objawy zatrucia pokarmowego to silny ból brzucha, gorączka, biegunka, a nawet utrata przytomności. Osoba cierpiąca na zatrucie pokarmowe wymaga natychmiastowego leczenia. Poniżej znajdziesz kilka domowych sposobów, które mogą pomóc w tej sytuacji.
1

Imbir. Imbir jest najlepszym domowym środkiem stosowanym do leczenia zatruć pokarmowych. Kawałek imbiru zmiksuj z maślanką, tak aby powstała gęsta papka. Przyjmuj ją 2–3 razy dziennie. Wyciąg z imbiru może być również podawany z sokiem z cytryny. Przynosi on szybką ulgę podczas wymiotów czy nudności. Równe ilości (2–3 łyżki) wyciągu z imbiru i soku z cytryny zmieszaj ze sobą i dodaj do tego niewielką ilość czarnego pieprzu mielonego. Spożywaj tę mieszankę 2–3 razy dziennie. Pacjentom cierpiącym na zatrucie pokarmowe można również podać herbatę imbirową. Dzięki temu z pewnością powstrzymasz wymioty.

2

Papaja. Papaja jest bardzo pomocna w leczeniu zatrucia pokarmowego. Weź surową papaję i zetrzyj ją na tarce lub pokrój na małe kawałki. Przygotuj 1–2 szklanki wody i dodaj do niej utartą papaję. Doprowadź całość do wrzenia i gotuj przez 15–20 minut. Po tym czasie mieszankę odcedź i pij ciepły płyn. Korzystaj z tej mieszaniny 2–3 razy dziennie.

Jak uniknąć salmonelli?
Jak czyścić klawiaturę laptopa?
Postępowanie przy zatruciu alkoholowym
Jak wykonać ozdoby z masy solnej?
3

Kminek. Przygotuj tę samą ilość (10–15) nasion kminku i kozieradki, a następnie rozgnieć je. Rozpuść proszek w szklance wody. Tak przygotowaną mieszankę podaj osobie cierpiącej na zatrucie pokarmowe. Przynosi to ulgę w wymiotach i bólu brzucha. Proszek możesz również dodać do połowy szklanki zsiadłego mleka. Jest to jeden z najlepszych domowych sposobów na zatrucie pokarmowe.

4

Liście bazylii. 2–3 łyżki wyciągu z liści bazylii wymieszaj z połową szklanki świeżego zsiadłego mleka. Dodaj do tego niewielką ilość czarnej soli i czarnego pieprzu. Mieszankę przyjmuj 3–4 razy dziennie. Przyniesie to szybka ulgę podczas wymiotów, osłabienia i bólu całego ciała.

5

Ciepła woda. Bezpośrednio po wystąpieniu wymiotów podaj pacjentowi szklankę ciepłej wody. Działa to kojąco na żołądek i przynosi ulgę w bólu brzucha. Możesz również delikatnie rozmasować brzuch lub nakryć go ciepłym ręcznikiem. To z pewnością zmniejszy odczuwany przez chorego ból.

 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Olinka - 2011-08-04
Czy jak zje się 3 pryskane maliny to wystąpi silne zatrucie?
Josephine - 2010-08-27
Najlepiej pić sole mineralne z apteki - zapobiegają odwodnieniu organizmu.
 
Zatrucie pokarmowe łatwo może się nam przytrafić w szczególności latem, gdy wysokie temperatury nasilają rozwój różnego...
Jak uchronić się przed zatruciem pokarmowym?
Zatrucie pokarmowe łatwo może się nam przytrafić w...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt