Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zatrucia > Domowe sposoby na zatrucie pokarmowe

Domowe sposoby na zatrucie pokarmowe

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Główne objawy zatrucia pokarmowego to silny ból brzucha, gorączka, biegunka, a nawet utrata przytomności. Osoba cierpiąca na zatrucie pokarmowe wymaga natychmiastowego leczenia. Poniżej znajdziesz kilka domowych sposobów, które mogą pomóc w tej sytuacji.
1

Imbir. Imbir jest najlepszym domowym środkiem stosowanym do leczenia zatruć pokarmowych. Kawałek imbiru zmiksuj z maślanką, tak aby powstała gęsta papka. Przyjmuj ją 2–3 razy dziennie. Wyciąg z imbiru może być również podawany z sokiem z cytryny. Przynosi on szybką ulgę podczas wymiotów czy nudności. Równe ilości (2–3 łyżki) wyciągu z imbiru i soku z cytryny zmieszaj ze sobą i dodaj do tego niewielką ilość czarnego pieprzu mielonego. Spożywaj tę mieszankę 2–3 razy dziennie. Pacjentom cierpiącym na zatrucie pokarmowe można również podać herbatę imbirową. Dzięki temu z pewnością powstrzymasz wymioty.

2

Papaja. Papaja jest bardzo pomocna w leczeniu zatrucia pokarmowego. Weź surową papaję i zetrzyj ją na tarce lub pokrój na małe kawałki. Przygotuj 1–2 szklanki wody i dodaj do niej utartą papaję. Doprowadź całość do wrzenia i gotuj przez 15–20 minut. Po tym czasie mieszankę odcedź i pij ciepły płyn. Korzystaj z tej mieszaniny 2–3 razy dziennie.

Sposoby na nudności i wymiotowanie
Jak domowymi sposobami wyleczyć zatrucie pokarmowe?
Co zrobić w przypadku zatrucia grzybami?
Jak oduczyć dziecko wkładania wszystkiego do buzi?
3

Kminek. Przygotuj tę samą ilość (10–15) nasion kminku i kozieradki, a następnie rozgnieć je. Rozpuść proszek w szklance wody. Tak przygotowaną mieszankę podaj osobie cierpiącej na zatrucie pokarmowe. Przynosi to ulgę w wymiotach i bólu brzucha. Proszek możesz również dodać do połowy szklanki zsiadłego mleka. Jest to jeden z najlepszych domowych sposobów na zatrucie pokarmowe.

4

Liście bazylii. 2–3 łyżki wyciągu z liści bazylii wymieszaj z połową szklanki świeżego zsiadłego mleka. Dodaj do tego niewielką ilość czarnej soli i czarnego pieprzu. Mieszankę przyjmuj 3–4 razy dziennie. Przyniesie to szybka ulgę podczas wymiotów, osłabienia i bólu całego ciała.

5

Ciepła woda. Bezpośrednio po wystąpieniu wymiotów podaj pacjentowi szklankę ciepłej wody. Działa to kojąco na żołądek i przynosi ulgę w bólu brzucha. Możesz również delikatnie rozmasować brzuch lub nakryć go ciepłym ręcznikiem. To z pewnością zmniejszy odczuwany przez chorego ból.

 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Olinka - 2011-08-04
Czy jak zje się 3 pryskane maliny to wystąpi silne zatrucie?
Josephine - 2010-08-27
Najlepiej pić sole mineralne z apteki - zapobiegają odwodnieniu organizmu.
Gdy boli brzuch, najczęściej uznajemy, że coś nam zaszkodziło. Warto jednak mieć świadomość, że naszemu układowi...
Jak odróżnić alergię pokarmową od zatrucia?
Gdy boli brzuch, najczęściej uznajemy, że coś nam...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt