Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Domowe sposoby na jęczmień na oku

Domowe sposoby na jęczmień na oku

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (266 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kiedy do twojego oka dostaną się bakterie, mogą one wywołać jego obrzęk, zaczerwienienie, swędzenie, a nawet ból. Wówczas na oku tworzy się tzw. jęczmień. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak domowym sposobem pozbyć się tej przykrej dolegliwości.
1
Zazwyczaj u ludzi, którzy mają jęczmień na oku tworzy się obrzęk wypełniony ropą, a wokół niego powstaje stan zapalny. Aby umożliwić ropie wypłynięcie na zewnątrz i dzięki temu szybciej powrócić do zdrowia, zaleca się stosowanie ciepłych okładów wokół dotkniętego chorobą obszaru oka.
2

Aby zmniejszyć stan zapalny i złagodzić ból wywołany przez jęczmień, zaleca się stosowanie okładów z ciepłej wody. Czysty wacik namocz w ciepłej wodzie, lekko odciśnij i przyłóż w bolące miejsce.

3

Jeśli dokucza ci bardzo silny ból i odczuwasz duży dyskomfort z powodu jęczmienia na oku, możesz spróbować zastosować liście gujawy. Ogrzej liście, zawiń je w wilgotną, czystą ściereczkę i przyłóż na bolące miejsce. Dzięki temu z pewnością poczujesz natychmiastową ulgę.

4

Stosowanie mokrych torebek po herbacie na dotknięte chorobą oko z pewnością pomoże w leczeniu jęczmienia. Dodatkowo herbata łagodzi ból i odświeża zmęczone oczy.

Domowe sposoby na łzawiące oczy
Najczęstsze wady wzroku i choroby oczu –  jakie są ich objawy?
Jak dbać o swój wzrok?
Sposoby na zmęczone oczy – astenopia
5

Aby zmniejszyć obrzęk wywołany przez jęczmień, możesz do tego celu wykorzystać ziemniaki. Papkę ziemniaczaną nałóż na dotknięty chorobą obszar i pozostaw na kilka minut.

6

Z pewnością często słyszałeś o korzyściach płynących ze stosowania kurkumy. To lecznicze zioło jest również bardzo skuteczne w leczeniu jęczmienia na oku. Możesz w domu przygotować specjalne krople do oczu zawierające kurkumę. Kurkumę w proszku rozpuść w wodzie, zagotuj mieszaninę, odcedź i używaj wywaru jak kropli do oczu.

7
Należy unikać dotykania jęczmienia. Nie należy również wyciskać obrzęku, aby przyspieszyć wyciek ropy. Ściskając jęczmień możesz doprowadzić do pogorszenia jego stanu i rozprzestrzenienia się choroby.
 1.2/5 (266 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Marcin - 2013-11-29
Krople z kurkumy ! Co za bzdura. Krople do oczu muszą byś sterylne i izotoniczne!
Justyna306 - 2013-05-23
Pocieranie złotem jak najbardziej. Jest również sposób, który powiedziała mi babcia :) Pomaga :D
Delikatnie pocieramy jęczmień wewnętrzną stroną bawełnianej koszulki :) (strona która ma styczność z ciepłotą ciała :) )
Pink - 2010-08-30
Warto wspomnieć że nawracające jęczmienie na oczach mogą być przyczyną cukrzycy. Zatem jeśli jęczmień występuje często to warto zbadać sobie poziom cukru we krwi.
Ilona - 2010-08-27
Na jęczmień na oku najlepsze jest przykładanie rozgrzanego złota (złoty pierścionek pociera się o materiał, aby zrobił się ciepły i przykłada do jęczmienia na kilka sekund). Czynność tą należy powtórzyć kilka razy.
 
Bolesny ropień powstający na powiece oka to tzw jęczmień. Nazwa wywodzi się stąd, iż wyglądem przypomina ziarno zboża. ...
3 domowe sposoby na jęczmień
Bolesny ropień powstający na powiece oka to tzw jęczmień. Nazwa wywodzi się stąd...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt