Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko i Dyscyplina > Jak oduczyć dziecko kłamstwa?
Jak oduczyć dziecko kłamstwa?

Jak oduczyć dziecko kłamstwa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Każdemu z nas zdarzyło się skłamać. Często robimy to, by nie ranić czyichś uczuć. Jednak dzieci nie umieją jeszcze rozróżnić dobrego i złego kłamstwa (jeśli w ogóle można powiedzieć, że jakieś kłamstwo jest dobre). Pierwszym co możesz zrobić, żeby oduczyć dziecko kłamania, to być dla niego przykładem. Dzieci cały czas obserwują dorosłych, choć często robią to nieświadomie. Kopiują naszą mimikę i zachowania. Zastanów się, czy kiedyś nie zdarzyło się tak, że dziecko było świadkiem twojego kłamstwa, np. gdy powiedziałeś dzwoniącej do ciebie osobie, że nie ma cię w domu, mimo iż planowałeś spędzić wieczór na kanapie przed telewizorem. Dziecko dostrzega takie sytuacje i może potraktować je jako nieformalne przyzwolenie do mówienia nieprawdy. Jeśli przyłapałeś dziecko na kłamstwie, podejmij natychmiastową akcję. Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się jak oduczyć dziecko kłamać.
3
Bądź konsekwentny. Jeśli obiecujesz, że coś zrobisz, musisz się z tego wywiązać. Złamanie słowa zostanie odebrane przez dziecko jak kłamstwo. Uczysz je wtedy, że dane słowo nie ma żadnej mocy i można je bez problemu łamać. Oczywiście zdarzą się w waszym życiu niespodziewane sytuacje, które mogą zepsuć twoje plany. Za każdym razem musisz wówczas wytłumaczyć dziecku co się stało i dlaczego nie możesz spełnić danej mu obietnicy. Gdy dziecko będzie widziało, że zależy ci na danym mu słowie, zrozumie, że na niektóre rzeczy nie możesz mieć wpływu. Pamiętaj, że dziecko cały czas obserwuje cię. Pokaż mu jak być odpowiedzialnym i szczerym człowiekiem.
4
Jeśli kłamstwo weszło dziecku w nawyk i żadne z opisanych wyżej metod nie pomagają, musisz wypracować system kar. Nie wolno ci ignorować problemu. Ostrzeż dziecko przed konsekwencjami jego kłamstw i zawsze wymierzaj mu karę. Pamiętaj, że takie rozwiązanie to ostateczność. Dziecku potrzebne są pozytywne bodźce, a nie strach przed karą. Pod żadnym pozorem nie stosuj przemocy fizycznej! Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze szczera rozmowa.
Jak reagować na agresję dziecka?
Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?
Jak kłamać?
Co robić gdy dziecko boi się samo spać?
< poprzedniastrona 2 z 2
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak oduczyć dziecko agresji?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Natalia Luzak
  • Efka Efka
  • Barbara Gewont
  • Danuta Chochulska
  • Zofia Jagusiak
  • Anna Wiśniewska
  • Aleksandra Matuszewska
  • Magdalena Wechterowicz
  • Adam Krzysztof Rolek
  • Katarzyna Kobielus
  • Anna Doktór
  • Andżelika Kluza
  • Marcin Szewczyk
  • Justyna Wu
  • Iwona Gruszka
  • Agnieszka Cybulska
  • Stefan Flisowski
  • Anna Mazurkiewicz
  • Krystyna Łozińska
  • Małgorzata Koczorowska
  • Kamila Chabraś
  • Aleksandra Nowak
  • Anna Maria Burian
  • Karolina Justyna Lisowska
  • Ewa Jadczak
  • Karolina Murawska Gosk
  • Marianna Folek
  • Izabela Barbara
  • Maria Burdzi
  • Tomek Narojek