Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cukrzyca > Jak obniżyć poziom cukru we krwi?

Jak obniżyć poziom cukru we krwi?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (257 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Obniżenie poziomu cukru we krwi jest bardzo ważne aby uniknąć cukrzycy czy nadwagi. Glukoza ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Ważne więc, aby utrzymywać jej stały poziom w organizmie. Jak można to zrobić? Bardzo prosto.

1

Twoje mięśnie spalają glukozę.

Aktywność fizyczna to jeden z najprostszych sposobów na pozbycie się niechcianego cukru z organizmu. Zejdź więc z wygodnej kanapy, odłóż pilot od telewizora i rusz się. Ćwicz regularnie pół godziny dziennie, a zobaczysz efekty. Ćwiczenia poprawią też Twoją kondycję.

2

Lepiej zrobisz jedząc mniej, a częściej - niż rzadko, a dużo.

Taki sposób jedzenia sprzyja odkładaniu się tłuszczów i zwiększeniu poziomu cukru we krwi. Powinno się spożywać od czterech do sześciu posiłków dziennie. Każdy powinien liczyć od czterystu do sześciuset kalorii. Jedz więc co trzy-cztery godziny. Zwiększ spożycie wody. Pomaga ona pozbyć się toksyn z organizmu, a jej niedobór źle wpływa na krew i zawarte w niej cukry.

3

Pozbądź się tłuszczyku z brzucha i bioder.

To przez niego jesteś w grupie zagrożonej chorobami serca i problemami z utrzymaniem prawidłowego poziomu cukru. Unikaj też stresu, jako, że on jest jednym z głównych czynników podjadania, a co za tym idzie tycia. Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz.

Jak naturalnie leczyć cukrzycę?
Jak uniknąć cukrzycy?
8 owoców o niskiej zawartości węglowodanów
Jak wykryć cukrzycę?
4

Zapoznaj się z indeksem glikemicznym (IG).

Jest to lista produktów, ułożonych pod względem zawartości glukozy we krwi po ich spożyciu. Im wyżej w tabeli, tym poziom cukru we krwi wyższy po zjedzeniu danego produktu. Jedz dużo soi, szparagów, brokułów, kalafiorów, awokado, ogórków, sałat, jogurtów niskotłuszczowych, czosnku, cebuli, bakłażanów czy szpinaku. Unikaj chipsów, ziemniaków, chleba pszennego, frytek, pączków, precli, miodu, arbuzów, czy ciasteczek. Zapoznaj się dokładnie z indeksem glikemicznym i skonstruuj swoją zdrową dietę.

5

Również zioła i przyprawy są pomocne w zwalczaniu nadmiaru cukru we krwi.

Na przykład cynamon. Udowodniono, że ta charakterystyczna przyprawa ma właściwości obniżające poziom cukru we krwi, jak również wyrównuje poziom cholesterolu, tego dobrego oczywiście. Zaleca się spożywanie jednego grama cynamonu dziennie. Jedzony regularnie przez czterdzieści dni, będzie działał w naszym organizmie przez kolejne dwadzieścia, bez konieczności spożywania go. Dodawaj go do herbaty, płatków owsianych czy tostów.

Naturalnym niszczycielem cukru jest wyciąg z liści Gymnema sylvestre (do kupienia tutaj). Roślina ta aktywuje enzymy biorące udział w spalaniu cukrów i znieczula kubki smakowe odpowiedzialne za odczuwanie słodkiego smaku w taki sposób, że spada apetyt na słodycze.

6

Zwiększ spożywanie błonnik.

Szukaj go w różnych produktach spożywczych. Zaopatrz się więc w stały dostęp do jabłek, pełnych ziaren, orzechów, nasion, płatków owsianych i warzyw.

Przeczytaj teraz: Jaka dieta dla cukrzyka?
 1.1/5 (257 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

topielica - 2015-06-05
Czytałam też o niezwykłych właściwościach imbiru -który również obniża poziom cukru -warto więc sięgnąć po plasterek imbiru dziennie.
zuziazyl - 2013-01-11
Pamiętajmy by nie przesadzać ze słodyczami na co dzień zwłaszcza u dzieci.
Shakra - 2010-09-14
Aby obniżyć poziom cukru we krwi trzeba się trzymać odpowiedniej diety. Trzeba jeść dużo warzyw (najlepiej surowych) ze względu na zawarty w nich błonnik, który wydłuża trawienie się cukrów. Poza tym trzeba jeść nisko przetworzone produkty zbożowe (chleb ciemny, pełnoziarnisty, grube kasze, płatki owsiane, otręby). Poza tym ważna jest skrobia - znajdziemy ją w fasoli, czerstwym pieczywie, makaronach. Z owoców to te mniej słodkie np. awokado, cytryny, grejpfruty, poziomki i truskawki.
Wiele osób stosuje naturalne metody żeby obniżyć poziom cukru we krwi. Amerykańscy naukowcy odkryli, że biała fasola...
Jak obniżyć poziom cukru za pomocą białej fasoli?
Wiele osób stosuje naturalne metody żeby obniżyć poziom...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt