Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak odetkać zatkany nos?

Jak odetkać zatkany nos?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (354 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Zarówno katar, jak i zatkany nos nie należą do przyjemnych dolegliwości. Wywołują one złe samopoczucie oraz bóle głowy. Poza tym czujemy się głupio, kiedy znajomi nie rozpoznają nas po głosie przez telefon. Jak zatem odetkać zatkany nos? Poniżej przedstawiam kilka sposobów.
1
gorąca kąpiel

Weź gorącą kąpiel.

Para z gorącej wody udrożni zatoki i nos, dzięki czemu będziesz mógł łatwiej oddychać. Do kąpieli dodaj leczniczych soli mineralnych, które pomogą ci przezwyciężyć chorobę lub olejków - sosnowego lub eukaliptusowego.

2
parówka na twarz

Parówka

Zamiast kąpieli możesz sobie zrobić parówkę na twarz. Najlepiej użyć do tego celu rumianku, eukaliptusa, tymianku lub olejku sosnowego. Aby zrobić parówkę, będziemy potrzebować naparu z któregoś z wyżej wymienionych ziół.

Parówkę robimy poprzez nachylenie się nad rondelkiem wypełnionym wrzącym naparem i przykrycie głowy ręcznikiem. W takiej pozycji pozostajemy poprzez około 15 minut. Gorąca para wodna udrożni nam nos i zatoki, zaś powyższe zioła pomogą nam w zwalczaniu choroby (mają działanie rozkurczające, odkażające, wykrztuśne oraz ułatwiają nam oddychanie). Podczas robienia parówki staramy się wdychać powietrze nosem a wydychać ustami.

Przy zatkanym nosie możemy sobie również zrobić parówkę z użyciem wrzątku oraz sody oczyszczonej (na litr wrzątku około łyżka sody).

Działanie nie tylko udrażniające, ale i bakteriobójcze oraz przeciwwirusowe wykazuje mgiełka solankowa. Inhalacje z jej użyciem pozwolą ci uwolnić się od kataru, bólu gardła i kaszlu.

3
gorąca herbata

Pij gorącą herbatę

Picie gorącej herbaty również pomaga odetkać zatkany nos (działa podobnie do inhalacji). Najlepsza będzie herbatka z majeranku.

4
pikantne przyprawy

Używaj przypraw

Nos potrafią również udrożnić przyprawy takie jak czosnek, chrzan, pieprz, papryka czy cebula. Dodawaj je zatem w dużych ilościach do posiłków.

5
Masaż na zatkany nos

Wykonaj sobie masaż

Na twarzy istnieją 4 punkty, których masaż pomoże odetkać zatkany nos. Poniższe kroki należy powtórzyć 3 razy:

1. 10 razy uciśnij punkt oznaczony na zdjęciu nr 1. Znajduje się od pomiędzy oczami, a nosem. Podczas uciskania wykonuj palcami okrężny ruch.

2. Uciśnij 10 razy punk znajdujący się na twarzy zaraz przy płatkach nosa. Podczas uciskania wykonuj okrężny ruch. Za każdym okręgiem powinieneś zaciskać i otwierać nos.

3. 10 razy uciśnij punkt znajdujący się dokładnie za małżowiną uszną. Wykonuj ruch okrężny.

4. Masuj małżowinę uszną. Uciśnij ją 10 razy. Po wykonaniu powyższych czynności 3 razy powinno już czuć się ulgę, a nos powinien być odetkany. Zalecane jest powtórzenie całej procedury po 10 minutach, aby nos znów się nie zatkał.

Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na katar
 3.1/5 (354 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (31)

natiik - 2016-06-11
być może komuś tam nie pomagają ale dla mnie inhalacje są najlepsze i nie kupuje żadnych leków, tylko specjalną sól do inhalowania
Pk - 2016-05-13
Uwaga. Zaskocze wszystkich. Zrobilem zabieg na przegrode nosowa i... juz nigdy podczas przeziebienia - nawet tego najgorszego - zadna dziurka od nosa mi sie nie zatkala. Jestem w szoku :)
Edo - 2016-04-18
Wszystkie te porady typu inhalacje, wody morskie, olejki, masaże twarzy, możecie sobie wsadzić w dupę. Przy moim zatkanym nosie tak, że nie można było ani trochę przepchać powietrza w obydwie strony, po wypróbowaniu ponad 20 aerozoli pomógł tylko jeden - AFRIN. Jedyny i skuteczny spray na odetkanie nosa! Cała reszta to ściema! Katar alergiczny dopadał mnie tylko jak przebywałem w pewnym mieście w rodzinnym domu, dlatego wyprowadziłem się stamtąd w pizdu i nigdy więcej nie miałem kataru ani alergii.
Małydon - 2016-03-23
Wypróbowłem masaż i od razu zadziałał, nawet nie skończyłem drugiej serii a już się odetkał
Kongo - 2016-02-29
Jakich rozmiarów będą moje uszy po kilku takich zabiegach?.Jak wpłyną okrężne ruchy przy nosie itp na mój wygląd zewnętrzny?.Spróbujcie sami i umieście film na youtube.pl a pózniej kolejny po 10 latach byśmy mogli zobaczyć jak bardzo się zmieniliście!
Magda - 2016-01-14
Pomogło na chwile (jedną strone mam odetkaną ale druga nadal zatkana) powtórze masaż za 10 minut i sie zobaczy. Ciepłą cherbate 2 raz pije.
karogentka - 2016-01-13
'Zarówno katar jak zatkany nos nie należą do przyjemnych dolegliwości'..... a jaka dolegliwość należy do przyjemnych? ...
Pilar - 2015-12-29
Mam problem za każdym razem kiedy się przeziebie dokucza mi zatkany nos. Nie można tego wysłuchać jedyną opcją są krople. Działają natychmiastowo bardzo uzależniają. Nie jestem chory od 2 tygodni A mimo to zawsze przed snem mam zatkany nos. Z doświadczenia wiem że to wina kropli jak sobie z tym poradzić. PS. Nos jest tak zatkany ze spać się nie da.
IzabelaNowak - 2015-11-05
W życiu bym się nie odważyła wciskać czosnku do nosa, fuj...i tak jest zatkany a tu jeszcze czosnek....weź kup sobie nasodren to od razu wypłynie ci wszystko to co zalega. U mnie przyczyną były zatoki to fajnie je też oczyściło.
asdfasd - 2015-08-10
Do d..y te porady. Zatkany nos, często wydzielina to objaw stanu zapalnego toczącego się w błonach śluzowych nosa. Parówki, herbatki nic tu nie pomogą. Gorące powietrze od inhalacji wręcz bardziej rozpulchnia śluzówkę i efekt jest taki że mamy jeszcze trudniejsze oddychanie. Wypróbowałem te propozycje i stanowczo mówię, że to jest lipa
suuuchar - 2015-01-22
kubolekbabolek lepiej jest jeść czosnek niż wkładać go do nosa. To też pomaga tak samo. ;)
kubolekbabolek - 2014-12-01
Panowie i Panie mam skuteczna metode na zatkany nos dosc drastyczna ale skuteczna.. trzeba obrac zabek czosnku naciac go kilko krotnie i wlozyc do zatkanej dziurki .. pomaga seriio
PS . Nie taki diabel straszby jak go maluja.
Kasia - 2014-02-02
Witam, mam następujący problem. Podczas dłuższego czytania, mówienia zatyka mi kompletnie nos, do tego stopnia, że muszę przerwać i zrobić sobie przerwę. Po paru minutach objaw przechodzi lecz nie całkowicie. Przeważnie oddycham jedną dziurką, na zmianę prawą lub lewą.

Proszę o odpowiedź co może być przyczyną.
lena1335 - 2013-11-22
Ja mam strasznie zatkany nos i wdycham sztyft daje krople i to nic nie pomaga probuje tez do wysmarkac ale sie nie da to naprawde nie jest miłe uczucie:((
janunowa - 2013-04-18
DOKŁADNIE! pomocy jak pozbyć się kataruuu!??? :(
Minkaa14 - 2013-02-28
Mam ogromny problem bo jak się przeziębię to zawsze złapię katar. Próbowałam różnych środków i domowych sposobów. Ale najlepszym preparatem okazał się NOVARTIS OTRIVIN ALLERGY. Nie kosztuje dużo, chyba 13 zł, jest bardzo skuteczny. Pozdrawiam
martyna.la - 2013-02-18
Można zrobić inchalację przez specjalną aparaturę
beatka - 2013-01-03
MAsaż świetny ;D
prze - 2012-11-18
Właśnie nie mogę spać bo mam zatkany nos. Nic mi nie pomaga a jeżeli pomaga to na chwile. Z katarem męczę się odkąd pamiętam.. pzdr.
tosia - 2012-08-12
to dziala
inga - 2012-07-30
chyba sprubuje tego czosnku bo nic innego nie działa ;(
Pozdrawiam
wlodi - 2012-04-22
Xylorin dziala po 10 sec nie ma nic nawet przy takim katarze jak moj! Niestety mozna go stosowac do 5 dni. Pozniej mozna sprobowac inhalacji ale u mnie zawsze dawaly slaby efekt : (.
annqq - 2012-03-01

o kurcze, tego sposobu nie znałam? zjedzenie czosnku ppomaga odetkać nos? spoko, tylko później ten zapach, jak sobie z tym radzisz? ;)

Lola - 2012-02-22
Wlasnie walczylam z zatkana dziurka 2 noce. 3 nocy jut bym nie przespala. Nic mi nie pomagalo. Ani spreje do nosa. Ani parujaca woda wkoncu sie wkurzylam i zjaclam 3 zabki czosnku na zywca. Po prostu je pogryzlam. Kataru i zatkanego nosa nie bylo po 5 sekundach. Pomaga w 100%. Polecam. Czosnek na zywca. Dobrannoc :}
annqq - 2012-01-31

na zatkany nos najlepsze są inhalaecje. Ja je stosuję od lat i już nie muszę bbrać tabletek. kilka kropelek olejku melaleuca do wrzątku i wdycham pod przykryciem. i w końcu można swobodnie oddychać, ahh!! :)) polecam inhalacje także z ziół, rumianku. co kto woli.

LOlek - 2012-01-30
Tak piszę tam dużo ostrych przypraw może pomaga ale jak ktoś jest na to mięki to wychodzą syfy na twarzy :) :D Pozdrawiam...:*
iwonka77 - 2011-10-27
Witam serdecznie! czy próbowali Państwo takiego mikrospraya do nosa o nazwie Ringosol. Jest dosyć tani i można go otrzymać w każdej aptece bez recepty. W takich sprawach jak przesuszona śluzówka nosa jest doskonały również dla dzieci. U mnie na stałe znajduje się w apteczce domowej. Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia!
gosik - 2011-09-21
polecam inhalol mnie pomógł
ulga po paru minutach
szyszka - 2011-01-27
czesc ja jestem szyszka i zrobilam to i mi dziala ale dopiero pochwili . pozdrawiam czarną ;)
zakatarzona - 2011-01-26
ja też wypróbowałam masaż i.... i NIC ;(
Tarka - 2010-09-14
Wypróbowałam masaż. Faktycznie działa jednak po kilku godzinach nos mi się znów zatkał.
Nieżyt nosa oraz zatkane zatoki mogą pojawić się w wyniku grypy, przeziębienia lub alergii - na skutek stanu zapalnego...
Jak oczyścić zatoki?
Nieżyt nosa oraz zatkane zatoki mogą pojawić się w wyniku grypy, przeziębienia lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt