Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przystawki > Jak marynować grzyby?

Jak marynować grzyby?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Marynowane grzyby można podawać w wielu sytuacjach. Są doskonałe zarówno jako przekąska i jako przystawka. Ten wegetariański rarytas jest zaskakująco łatwy do wykonania. Poniżej znajdziesz przepis jak zamarynować grzybki w zalewie octowej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Grzyby, Słoik na grzyby i marynatę, Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, Ocet balsamiczny, Pozostałe składniki marynaty do smaku: świeży tymianek, liść laurowy, pieprz, sok z cytryny, sól, czosnek, bazylia, oregano, nasiona kolendry.
1
Najpierw oczyść grzyby pod zimną, bieżącą wodą. W zależności od odmiany grzybów, których używasz, możesz je zamarynować z nóżkami lub bez. Możesz także zamarynować na raz kilka odmian.
2

Przygotowanie marynaty.

Do najprostszej marynaty należy dodać jednakową ilość oliwy z oliwek i octu balsamicznego. Jeżeli planujesz bardziej skomplikowaną marynatę, dodaj pozostałe składniki przed zalaniem grzybów. Przypraw całość do smaku.

3
Wymieszaj grzyby i marynatę. Umieść grzyby w plastikowym lub szklanym słoiku i zalej je przygotowaną wcześniej marynatą. Upewnij się, ze grzyby są dokładnie zalane marynatą i nie wystają ponad jej powierzchnię. Możesz wstrząsnąć słoikiem, żeby marynata wypełniła wszystkie szczeliny między grzybami.
4
Pozostaw grzyby w marynacie na co najmniej godzinę. Dzięki temu nasiąkną one smakiem marynaty. Możesz też zanurzyć grzyby w marynacie dzień przed ich podaniem i schować je do lodówki na noc. To sprawi, że staną się jeszcze bardziej aromatyczne. Trzymanie grzybów w marynacie dłużej niż opisano, sprawi, że staną się zbyt miękkie i stracą walor smakowy.
Jak zrobić makaron z kiełbasą, grzybami i pomidorami?
Jak zrobić spaghetti z sosem pieczarkowym?
Jak zrobić grzyby w śmietanie?
Jak przygotować grzyby?
5

Propozycja podania.

Wyjmij z lodówki marynowane grzybki i umieść je wraz z marynatą w garnku. Całość przykry i gotuj na średnim ogniu. Gdy doprowadzisz marynatę do wrzenia, wyłącz ogień i odkryj pokrywkę. Pozostaw do wystygnięcia na około godzinę. Po tym czasie odcedź marynatę. Grzybki nadają się do podania.
Możesz też grillować grzyby, zamiast je gotować. Wystarczy potrzymać je nad żarem po pięć minut na każdą stronę i będą wyśmienite. Musisz jednak bardzo pilnować zwłaszcza, żeby się nie spaliły.

6
Podawaj marynowane grzybki jako przystawkę. Doskonale komponują się z zieloną sałatą, ziemniakami i grillowanym mięsem. Można je podawać na ciepło lub w temperaturze pokojowej. Warto dołączyć do nich wykałaczki i odrobinę cytryny.
 3.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Właśnie wróciłeś z grzybobrania z koszem pełnym zbiorów, ale nie wiesz co teraz z nimi zrobić? Przeczytaj artykuł i...
Jak prawidłowo przechowywać grzyby?
Właśnie wróciłeś z grzybobrania z koszem pełnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt