Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przystawki > Jak marynować grzyby?

Jak marynować grzyby?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Marynowane grzyby można podawać w wielu sytuacjach. Są doskonałe zarówno jako przekąska i jako przystawka. Ten wegetariański rarytas jest zaskakująco łatwy do wykonania. Poniżej znajdziesz przepis jak zamarynować grzybki w zalewie octowej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Grzyby, Słoik na grzyby i marynatę, Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, Ocet balsamiczny, Pozostałe składniki marynaty do smaku: świeży tymianek, liść laurowy, pieprz, sok z cytryny, sól, czosnek, bazylia, oregano, nasiona kolendry.
1
Najpierw oczyść grzyby pod zimną, bieżącą wodą. W zależności od odmiany grzybów, których używasz, możesz je zamarynować z nóżkami lub bez. Możesz także zamarynować na raz kilka odmian.
2

Przygotowanie marynaty.

Do najprostszej marynaty należy dodać jednakową ilość oliwy z oliwek i octu balsamicznego. Jeżeli planujesz bardziej skomplikowaną marynatę, dodaj pozostałe składniki przed zalaniem grzybów. Przypraw całość do smaku.

3
Wymieszaj grzyby i marynatę. Umieść grzyby w plastikowym lub szklanym słoiku i zalej je przygotowaną wcześniej marynatą. Upewnij się, ze grzyby są dokładnie zalane marynatą i nie wystają ponad jej powierzchnię. Możesz wstrząsnąć słoikiem, żeby marynata wypełniła wszystkie szczeliny między grzybami.
4
Pozostaw grzyby w marynacie na co najmniej godzinę. Dzięki temu nasiąkną one smakiem marynaty. Możesz też zanurzyć grzyby w marynacie dzień przed ich podaniem i schować je do lodówki na noc. To sprawi, że staną się jeszcze bardziej aromatyczne. Trzymanie grzybów w marynacie dłużej niż opisano, sprawi, że staną się zbyt miękkie i stracą walor smakowy.
Jak suszyć grzyby w piekarniku?
Jak zrobić sos z kurek?
Jak zrobić grzyby w śmietanie?
Jak zrobić makaron z kiełbasą i pieczarkami?
 3.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Właśnie wróciłeś z grzybobrania z koszem pełnym zbiorów, ale nie wiesz co teraz z nimi zrobić? Przeczytaj artykuł i...
Jak prawidłowo przechowywać grzyby?
Właśnie wróciłeś z grzybobrania z koszem pełnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt