Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przystawki > Jak marynować grzyby?

Jak marynować grzyby?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Marynowane grzyby można podawać w wielu sytuacjach. Są doskonałe zarówno jako przekąska i jako przystawka. Ten wegetariański rarytas jest zaskakująco łatwy do wykonania. Poniżej znajdziesz przepis jak zamarynować grzybki w zalewie octowej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Grzyby, Słoik na grzyby i marynatę, Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, Ocet balsamiczny, Pozostałe składniki marynaty do smaku: świeży tymianek, liść laurowy, pieprz, sok z cytryny, sól, czosnek, bazylia, oregano, nasiona kolendry.
1
Najpierw oczyść grzyby pod zimną, bieżącą wodą. W zależności od odmiany grzybów, których używasz, możesz je zamarynować z nóżkami lub bez. Możesz także zamarynować na raz kilka odmian.
2

Przygotowanie marynaty.

Do najprostszej marynaty należy dodać jednakową ilość oliwy z oliwek i octu balsamicznego. Jeżeli planujesz bardziej skomplikowaną marynatę, dodaj pozostałe składniki przed zalaniem grzybów. Przypraw całość do smaku.

3
Wymieszaj grzyby i marynatę. Umieść grzyby w plastikowym lub szklanym słoiku i zalej je przygotowaną wcześniej marynatą. Upewnij się, ze grzyby są dokładnie zalane marynatą i nie wystają ponad jej powierzchnię. Możesz wstrząsnąć słoikiem, żeby marynata wypełniła wszystkie szczeliny między grzybami.
4
Pozostaw grzyby w marynacie na co najmniej godzinę. Dzięki temu nasiąkną one smakiem marynaty. Możesz też zanurzyć grzyby w marynacie dzień przed ich podaniem i schować je do lodówki na noc. To sprawi, że staną się jeszcze bardziej aromatyczne. Trzymanie grzybów w marynacie dłużej niż opisano, sprawi, że staną się zbyt miękkie i stracą walor smakowy.
Jak zrobić sos grzybowy?
Jak zrobić kurki w śmietanie?
Jak zrobić risotto z pieczarkami?
Jak zrobić grzyby w occie?
 3.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie ma wątpliwości, że najlepsze przetwory to takie, które zrobiliśmy sami. Proces marynowania może się wydawać co...
Jak marynować podgrzybki?
Nie ma wątpliwości, że najlepsze przetwory to takie, które zrobiliśmy sami. Proces...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Grażyna Ostrowska
  • Katarzyna Mroczkowska
  • Gawron Elżbieta
  • Barbara Barbara
  • Andrzej Sołtys
  • Edyta Chmielińska
  • Grażyna Bernacka
  • Alicja Bałasz
  • Halina Bala
  • Lidia Neubert
  • Karina Stachak-Chwalek
pasożyt