Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Rozciąganie > Jak się rozciągać?

Jak się rozciągać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dobre rozciąganie to najlepszy wstęp do ćwiczeń. Poniżej znajdziesz kilka prostych sposobów, jak skutecznie rozciągnąć się przez przystąpieniem do właściwego treningu.
1
rozciąganie - ćwiczenie 1.

Skok z wymachami.

Stań prosto, stopy powinny być złączone razem, ręce ułożone wzdłuż tułowia (a). Podnieś ręce do góry i jednocześnie podskocz na tyle wysoko, by szeroko rozłożyć swoje nogi (b). Nie zatrzymując się szybko cofnij cały ruch – opuść ręce i jednocześnie złącz nogi. Wykonaj ćwiczenie w 10–15 powtórzeniach.

2
rozciąganie - ćwiczenie 2.

Podskoki z krzyżowaniem rąk.

Stań prosto, stopy powinny znajdować się w odległości nieco większej niż szerokość bioder, ramiona wyprostuj, unieś do góry, na wysokość barków (a). Jednocześnie skrzyżuj ręce na wysokości klatki piersiowej i podskocz na tyle wysoko, by skrzyżować swoje nogi – prawa noga powinna znajdować przed lewą (b). Nie zatrzymując się szybko cofnij cały ruch i powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie ustawiając tym razem lewą nogę przed prawą. Powtórz ćwiczenie 10–15 razy, pamiętając o zmianie nóg.

3
rozciąganie - ćwiczenie 3.

Obroty.

Stań prosto, stopy powinny znajdować się od siebie w odległości nieco większej niż szerokość bioder, ręce wyciągnij przed siebie i złącz dłonie wewnętrzną stroną (a). Utrzymując biodra stale w jednej pozycji, obróć tułów w prawo, tak by ręce znajdowały się na jednej linii z prawym ramieniem (b). Cały ten ruch to jedno powtórzenie. Szybko wróć do pozycji wyjściowej, a następnie przekręć tułów w lewą stronę, tak by ręce znajdowały się w jednej linii z lewym ramieniem. Powtarzaj całe ćwiczenie tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Wykonaj 30–40 powtórzeń.

Jak zrobić szpagat?
Jakie są ćwiczenia wzmacniające staw biodrowy?
Jak wyszczuplić łydki?
Jak zwalczyć zakwasy?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Sabina - 2010-09-14
Mnie strasznie bolał kręgosłup. Byłam u lekarza, dał mi skierowanie na masaże. W gabinecie pani doradziła mi codzienne poranne rozciąganie na kręgosłup. Zaczęłam się rozciągać i po tygodniu ból minął - oczywiście rozciąganie miało dotyczyć tylko pleców. Jednak co rano się rozciągam - nie tylko plecy, również nogi, kark, szyję, ręce i czuję się zdecydowanie lepiej. Mam więcej energii i czuję się taka lekka. Polecam wszystkim!
Siedzenie w pracy przed biurkiem godzinami nie jest dobre dla naszego organizmu. Możesz mieć problemy z kręgosłupem czy...
Jak się rozciągać w pracy?
Siedzenie w pracy przed biurkiem godzinami nie jest dobre dla naszego organizmu. Możesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt