Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Oprogramowanie Edytorskie > Jak policzyć znaki w Wordzie?

Jak policzyć znaki w Wordzie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Microsoft Word to bardzo popularny edytor tekstu, ale dzięki niemu możesz zrobić znacznie więcej niż tylko przelać myśli na „papier”. Jest to również bardzo wygodne narzędzie, które możemy wykorzystać do wykonania określonych zadań, w tym także obliczenia ilości znaków w zaznaczonym tekście. Poniżej dowiesz się jak zrobić to w Wordzie 2010, 2007 i 2003.
1
statystyka wyrazów - Word 2003

Word 2010

Zaznacz tekst, w którym chcesz policzyć liczbę znaków. Jeżeli interesuje cię statystyka wyrazów w całym dokumencie, nie korzystaj z zaznaczenia.

Sposób I:
Na karcie "Recenzja" (grupa "Sprawdzanie") Kliknij na ikonę "ABC 123". Wyświetli się okno statystyki wyrazów zaznaczenia lub całego dokumentu.
2
word 2010 - liczba znaków
Sposób II:
Przełącz się na kartę "Menu". Z menu "Narzędzia" ("Tools") wybierz opcję "Statystyka wyrazów" ("Word Count").
3
statystyka wyrazów - word 2007

Word 2007

Jeśli korzystasz z Word 2007 w zakładce Recenzja kliknij na ikonę „ABC123”.

4
liczba znaków - word 2007
Word 2007 wyświetla również informację na temat liczby znaków na pasku stanu, znajdującym się na dole okna.
5
liczba znaków w word 2003

Word 2003

Zaznacz tekst, w którym chcesz określić liczbę znaków. W tym celu kliknij myszką na początku tekstu i przeciągnij ją aż do odpowiedniego momentu. Zaznaczony tekst powinien być podświetlony. Jeśli chcesz obliczyć liczbę znaków w całym tekście, wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy Ctrl + A.

6
W górnej części okna programu Microsoft Word kliknij na menu Narzędzia. Otworzy się pasek z różnymi opcjami.
7
Z rozwiniętego paska wybierz opcję „Statystyka wyrazów”. Pojawi się małe okienko ze statystyką. Znajdziesz w nim informację na temat liczby wyrazów, ilości znaków ze spacjami lub znaków bez spacji.
Jak ustawić marginesy w Wordzie?
Jak zrobić wykres w Excelu?
Jak zrobić znak wodny w Wordzie?
Jak zrobić plik PDF?
 4.3/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Krystyna - 2015-03-02
Dzięki. Uratowałeś mi życie.
Grover - 2013-09-10
Autor artykułu jest chyba śleby. Przecież tam widać liczbę wyrazów a nie liczbę znaków!!!
MB - 2013-08-02
Jak ustawić aby Word 2007 wyświetlał również informację na temat liczby znaków na pasku stanu? Ja widzę jedynie opcję dotyczącą liczby wyrazów.
 
Program Microsoft Word oferuje nam wiele różnych stylów wyrównania tekstu. Domyśle ustawienie dla tekstu to wyrównanie...
Jak wyjustować tekst w Wordzie?
Program Microsoft Word oferuje nam wiele różnych stylów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt