Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Potrawy wegańskie > Jak gotować fasolkę szparagową?

Jak gotować fasolkę szparagową?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Fasola szparagowa to bardzo smaczna odmiana roślin strączkowych znana niemal na całym świecie. Istnieje wiele rodzajów tej fasoli, które różnią się między sobą smakiem i mięsistością. Fasolkę szparagową możesz ugotować w wodzie, przyrządzić na parze lub nawet w kuchence mikrofalowej. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.
1

Gotowanie na parze.

Opłucz fasolę szparagową pod strumieniem chłodnej wody. Upewnij się, że na strąkach nie został żaden brud.

2
Odetnij końce fasolki i usuń włókna. Utnij strąki na odpowiednią długość lub pozostaw je w całości. Umieść fasolę w koszu do gotowania na parze.
3
Do garnka lub rondla nalej wodę na wysokość ok. 5 cm. Przykryj garnek pokrywką i doprowadź wodę do wrzenia.
4
Gdy woda zacznie wrzeć, włóż do garnka koszyk do gotowania na parze. Przykryj garnek i gotuj strąki fasoli przez około 8–10 minut, w zależności od ich wielkości. Po upływie tego czasu wyjmij jeden strąk i sprawdź czy fasola jest gotowa. Powinna być miękka, ale jednocześnie krucha i chrupiąca.
5
Gdy fasola będzie już gotowa, wyjmij ją z kosza go gotowania na parze i odstaw na bok, aby nieco ostygła. Fasola szparagowa może być podawana jako przystawka, z masłem i tartą bułką lub z sosem.
6

Tradycyjne gotowanie.

Wyczyść i odpowiednio przygotuj fasolkę szparagową (tj. opłucz ją i odetnij oba jej końce).

Jak sparzyć i wydrylować pomidory?
Jak przygotować fasolkę szparagową?
Jak zrobić owocowe szaszłyki?
Jak zrobić kotlety z twarogu i ziemniaków?
7
W dużym garnku zagotuj na średnim ogniu wodę. Użyj około 4 litry wody na 1 kg fasoli. Duża ilość wody pomaga skrócić czas gotowania fasoli szparagowej.
8
Ostrożnie wrzuć umytą fasolę do wrzącej wody. Dodaj łyżkę soli, przykryj garnek i ponownie doprowadź wodę do wrzenia.
9
Gotuj strąki przez około 6–8 minut. Degustacja jest najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy fasola jest już gotowa. Sprawdzaj to kilka razy przed upływem czasu gotowania, nie chcesz przecież, żeby fasolka się rozgotowała.
10
Odcedź fasolę i natychmiast opłucz zimną wodą.
11
Fasolka szparagowa jest już gotowa do zjedzenia. Możesz podać ją jako dodatek do mięs, drobiu lub ryb. Możesz również wymieszać ją z odrobiną soku z cytryny, solą i masłem lub roztopić na patelni odrobinę masła razem z bułką tartą i polać nim fasolkę. Smacznego!
Przeczytaj teraz: Jak sadzić groszek?
 3.8/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Friday47 - 2012-11-23
Ha idę gotować fasolkę i następnie powstanie cyklon b :D wszystkich w domu potruje :D
greg - 2012-08-09
fasolkę należy gotować bez przykrycia aby trujący cyjanowodór mógł się ulotnić!! Jest to bardzo ważne.
W Grecji warzywa gotowane razem z oliwą z oliwek i pomidorami nazywane są ladera (λαδερά), ponieważ podstawowym...
Jak zrobić fasolkę szparagową po grecku?
W Grecji warzywa gotowane razem z oliwą z oliwek i pomidorami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt