Tutaj jesteś: Podróże > Przygotowania do Podróży > Paszport i dokumenty > Jak wyrobić paszport dla psa?
Jak wyrobić paszport dla psa?

Jak wyrobić paszport dla psa?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 3.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli wybierasz się za granicę i postanowiłeś wziąć ze sobą swojego psa lub kota nie możesz zapomnieć o paszporcie dla niego oraz o odpowiednich szczepieniach. Poniżej znajdziesz potrzebne informacje, które pomogą ci wywieźć psa za granicę.
Rzeczy, których potrzebujesz:
ważne szczepienie przeciwko wściekliźnie, elektroniczny chip bądź tatuaż, paszport zwierzęcia domowego
1
Paszport dla psa, kota lub fretki ważny jest wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej oraz państw takich jak Andora, Islandia, Liechtenstein, Monako, Norwegia, San Marino, Szwajcaria oraz Watykan.
2
Przed wyrobieniem paszportu dla psa musimy nadać mu numer identyfikacyjny. Psa można oznakować na 2 sposoby: poprzez wszczepienie mikroczipu lub za pomocą tatuażu. Nadanie psu identyfikatora zależy od Polskiego Towarzystwa Rejestracji i Identyfikacji Zwierząt (www.identyfikacja.p).
3
Paszport dla psa można dostać u lekarza weterynarii. Koszt paszportu to około 51 zł jednak do tej kwoty należy doliczyć również cenę za szczepienia konieczne do wyrobienia paszportu (szczepienie przeciwko wściekliźnie).
4
Kraje takie jak: UK, Irlandia, Szwecja i Malta mają dodatkowe warunki jeśli chodzi o przewóz zwierząt. W tych państwach oprócz zaświadczenia o szczepieniu przeciwko wściekliźnie nasz pupil powinien również posiadać zaświadczenie o leczeniu przeciw bąblowicy, zaświadczenie o zabiegu przeciw kleszczom oraz dodatkowe badania potwierdzające skuteczność szczepionki przeciwko wściekliźnie.
Jak namówić rodziców na kota?
Jak przyzwyczaić kota do kota?
Jak przeliczać wiek kota na wiek człowieka?
Jak dać kotu lekarstwo?
Wskazówki
  • Wymogi dotyczące zdrowia zwierząt, stosowane do przemieszczania zwierząt domowych o charakterze niehandlowym uregulowane są rozporządzeniem (WE) NR 998/2003 Parlamentu Europejskiego i rady z dnia 26 maja 2003 r (link poniżej).
  • Psy i koty poniżej 3msc nie mogą wyjeżdżać za granicę ponieważ nie mają jeszcze szczepień przeciwko wściekliźnie.
Przeczytaj teraz: Jak wybrać imię dla psa?
 3.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Sylwia - 2015-07-23
Warto zaznaczyć, że zgodnie z ustawą rejestr lekarzy upoważnionych do wydawania paszportu, prowadzi Okręgowa Rada lekarsko – weterynaryjna. Wpis do rejestru dokonany zostaje na wyłączny wniosek lekarza weterynarii. Wówczas otrzymuje on specjalne druki paszportów. Każdy z nich posiada niepowtarzalny numer. Paszport musi zawierać m.in nr identyfikacyjny naszego zwierzaka :)
Alicja - 2011-09-19

u lekarza weterynarii

horcia - 2011-09-19
Gdzie sie wyrabia paszport w ANGLI DLA PSA
Zamierzasz wybrać się do USA i potrzebujesz wizy? Jeśli tak musisz zacząć się o nią ubiegać znacznie wcześniej, gdyż...
Jak dostać wizę do USA?
Zamierzasz wybrać się do USA i potrzebujesz wizy? Jeśli tak musisz zacząć się o...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt