Tutaj jesteś: Podróże > Przygotowania do Podróży > Paszport i dokumenty > Jak wyrobić paszport dla psa?
Jak wyrobić paszport dla psa?

Jak wyrobić paszport dla psa?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 2.9/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli wybierasz się za granicę i postanowiłeś wziąć ze sobą swojego psa lub kota nie możesz zapomnieć o paszporcie dla niego oraz o odpowiednich szczepieniach. Poniżej znajdziesz potrzebne informacje, które pomogą ci wywieźć psa za granicę.
Rzeczy, których potrzebujesz:
ważne szczepienie przeciwko wściekliźnie, elektroniczny chip bądź tatuaż, paszport zwierzęcia domowego
1
Paszport dla psa, kota lub fretki ważny jest wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej oraz państw takich jak Andora, Islandia, Liechtenstein, Monako, Norwegia, San Marino, Szwajcaria oraz Watykan.
2
Przed wyrobieniem paszportu dla psa musimy nadać mu numer identyfikacyjny. Psa można oznakować na 2 sposoby: poprzez wszczepienie mikroczipu lub za pomocą tatuażu. Nadanie psu identyfikatora zależy od Polskiego Towarzystwa Rejestracji i Identyfikacji Zwierząt (www.identyfikacja.p).
3
Paszport dla psa można dostać u lekarza weterynarii. Koszt paszportu to około 51 zł jednak do tej kwoty należy doliczyć również cenę za szczepienia konieczne do wyrobienia paszportu (szczepienie przeciwko wściekliźnie).
4
Kraje takie jak: UK, Irlandia, Szwecja i Malta mają dodatkowe warunki jeśli chodzi o przewóz zwierząt. W tych państwach oprócz zaświadczenia o szczepieniu przeciwko wściekliźnie nasz pupil powinien również posiadać zaświadczenie o leczeniu przeciw bąblowicy, zaświadczenie o zabiegu przeciw kleszczom oraz dodatkowe badania potwierdzające skuteczność szczepionki przeciwko wściekliźnie.
Jak wybrać imię dla psa?
Jak przewozić kota w samochodzie?
Jak zwalczyć pchły u kota?
Jak ściągnąć kota z drzewa?
Wskazówki
  • Wymogi dotyczące zdrowia zwierząt, stosowane do przemieszczania zwierząt domowych o charakterze niehandlowym uregulowane są rozporządzeniem (WE) NR 998/2003 Parlamentu Europejskiego i rady z dnia 26 maja 2003 r (link poniżej).
  • Psy i koty poniżej 3msc nie mogą wyjeżdżać za granicę ponieważ nie mają jeszcze szczepień przeciwko wściekliźnie.
Przeczytaj teraz: Jak rozpoznać wiek kota?
 2.9/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Sylwia - 2015-07-23
Warto zaznaczyć, że zgodnie z ustawą rejestr lekarzy upoważnionych do wydawania paszportu, prowadzi Okręgowa Rada lekarsko – weterynaryjna. Wpis do rejestru dokonany zostaje na wyłączny wniosek lekarza weterynarii. Wówczas otrzymuje on specjalne druki paszportów. Każdy z nich posiada niepowtarzalny numer. Paszport musi zawierać m.in nr identyfikacyjny naszego zwierzaka :)
Alicja - 2011-09-19

u lekarza weterynarii

horcia - 2011-09-19
Gdzie sie wyrabia paszport w ANGLI DLA PSA
Dorosłe kotki, które osiągnęły dojrzałość płciową mają ruję. Oczywiście wiek ten nie jest taki sam dla każdego kota,...
Jak rozpoznać ruję u kotki?
Dorosłe kotki, które osiągnęły dojrzałość płciową mają ruję. Oczywiście...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt