Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?

Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli kotka wychodzi na dwór istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później zajdzie w ciążę. Ustalenie czy jest ciężarna jest w pierwszych dniach trudne, ale nie niemożliwe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek które pozwolą ustalić, czy kotka jest w ciąży.
1
Obserwuj uważnie ruję kotki. Jeśli ruja nagle przeszła, wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że kotka jest w ciąży.
2
Obserwuj sutki kotki. Jeśli jest w ciąży, wówczas sutki robią się nabrzmiałe i czerwone. Dzieje się to we wczesnym stadium ciąży.
3
Obserwuj apetyt kota. Jeśli kot zaczyna jeść coraz więcej i ma nagłe skoki apetytu, wówczas oznacza to, że kotka może być w ciąży.
4
Sprawdź wielkość brzucha kotki. Jeśli zauważysz jakieś wcześniejsze symptomy ciąży (sutki, apetyt itp.) zacznij regularnie sprawdzać rękoma wielkość brzucha kotki. Brzuch zacznie rosnąć w około 5 tym tygodniu ciąży. Kotka w ciąży robi się okrąglejsza po bokach.
5
Obserwuj zachowanie kota. Kotka w ciąży będzie częściej mruczeć, wylizywać się, "udeptywać" - będzie ogólnie bardziej czuła i kochana.
6
Kot w ciąży
Miej oko na kotkę, którą podejrzewasz o bycie w ciąży i obserwuj, czy nie zaczyna sobie przygotowywać gniazda. Ostatecznym znakiem ciąży u kotów, jest przygotowywanie przez nie cichego i bezpiecznego miejsca do porodu. Jeśli kotka większość czasu spędza w szafie, w łóżku lub za nim, oznacza to, że poród jest tuż tuż.
Jak oduczyć kota drapania mebli?
Jak leczyć koci katar?
Jak rozpoznać, że kot ma robaki?
Jak obliczyć wiek kota?
Wskazówki
  • Ciąża u kotów trwa średnio 65 dni, jednak poród może nastąpić już po 60 dniach.
  • Idź do weterynarza, który jest w stanie potwierdzić ciążę kota w 100% i wykonać podstawowe badania.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć koci katar?
 4.6/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Sabka - 2015-07-28
Moja kotka(Kulka)właśnie tak ma nigdy się tak nie pchała mi na kolana nie wiem czy jest w ciąży a jeśli tak to co robić?
kinga - 2015-07-13
Moja kotka mi nie pozwala dotykac swojego brzucha i mnie dzis zaprowadzila doszopy gdzie 1raz rodzila bo ma 2 kotki juz i sie o nia martwie czy jest w ciazy pomuzcie mi
Aggie - 2015-06-30
Moja kotka (wychodźca, ma 9 miesięcy) miała gdzieś 1-2 miechy temu ruję, a teraz jej nie ma i zaczęły jej szybko rosnąć sutki, jest grubsza, zaokrąglona i ciągle głodna i robi bardzo śmierdzący mocz , czy jest w ciąży? Jest nawet mała.
Piotr 117 - 2015-03-16
Dobrze wiedzieć, bo moja kotka jest tak kochana i miła, że aż ciężko z nią wytrzymać ( masaż, przytulanie się i wieczne mruczenie) I cały czas pcha się do łóżka. Kiedyś tego nie było
Szybkie rozpoznanie choroby może pomóc kotu w wyzdrowieniu. Istnieje wiele chorób kocich, z których część jest niestety...
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Szybkie rozpoznanie choroby może pomóc kotu w wyzdrowieniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Zofia Chadaj
  • Ewelina Katarzyna Stępień
  • Barbara Bondos
  • Joanna Synowiec
pasożyt