Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?

Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli kotka wychodzi na dwór istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później zajdzie w ciążę. Ustalenie czy jest ciężarna jest w pierwszych dniach trudne, ale nie niemożliwe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek które pozwolą ustalić, czy kotka jest w ciąży.
1
Obserwuj uważnie ruję kotki. Jeśli ruja nagle przeszła, wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że kotka jest w ciąży.
2
Obserwuj sutki kotki. Jeśli jest w ciąży, wówczas sutki robią się nabrzmiałe i czerwone. Dzieje się to we wczesnym stadium ciąży.
3
Obserwuj apetyt kota. Jeśli kot zaczyna jeść coraz więcej i ma nagłe skoki apetytu, wówczas oznacza to, że kotka może być w ciąży.
4
Sprawdź wielkość brzucha kotki. Jeśli zauważysz jakieś wcześniejsze symptomy ciąży (sutki, apetyt itp.) zacznij regularnie sprawdzać rękoma wielkość brzucha kotki. Brzuch zacznie rosnąć w około 5 tym tygodniu ciąży. Kotka w ciąży robi się okrąglejsza po bokach.
5
Obserwuj zachowanie kota. Kotka w ciąży będzie częściej mruczeć, wylizywać się, "udeptywać" - będzie ogólnie bardziej czuła i kochana.
6
Kot w ciąży
Miej oko na kotkę, którą podejrzewasz o bycie w ciąży i obserwuj, czy nie zaczyna sobie przygotowywać gniazda. Ostatecznym znakiem ciąży u kotów, jest przygotowywanie przez nie cichego i bezpiecznego miejsca do porodu. Jeśli kotka większość czasu spędza w szafie, w łóżku lub za nim, oznacza to, że poród jest tuż tuż.
Jak pozbyć się łupieżu u kota?
Jak pozbyć się pcheł u kota?
Jak karmić małe kotki?
Jak zwalczyć pchły u kota?
Wskazówki
  • Ciąża u kotów trwa średnio 65 dni, jednak poród może nastąpić już po 60 dniach.
  • Idź do weterynarza, który jest w stanie potwierdzić ciążę kota w 100% i wykonać podstawowe badania.
 4.6/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Ada - 2016-07-29
Moja kotka ma rok. Nigdy nie była na dworze jest typowo domowym kotem. Jednak którejś nocy z racji tego, że mieszkam na parterze wlazł mi przez okno kocór. Była noc więc wszyscy domownicy spali, mnie jednak przebudziły dziwne odgłosy z salonu. I właśnie to jest problem bo nie wiem czy doszło do zbliżenia kotów i nie wiem czy moja kotka jest w ciąży. Była w tym okresie w ruji, która po tym incydencie mineła w sumie na drugi dzień. Wzmożony apetyt a także to, że zrobiła się bardzo milusińska zaniepokoiło mnie.
Jagi - 2016-04-11
Bo moja nawet na klopie pcha mi się na kolana , ciągle miałczy i miąłczy jej ton się zmienił , jak chce sie położyć to niekladzie połowy ciała,niepozwala się dotknąć na brzuchu czy to oznacza ciąże??
LENASZ2006 - 2015-11-24
czy jak kotka jest w ciąży to prawie nie widać jej ani w domu ani na podwórku???bo moja kotka Lola ma już synka Lakiego a jak miała go w brzuchu to prawie nie było jej dookoła domu ani w domu!
Kami - 2015-10-12
Czy mój kot może chodzić w ciąży prawie rok czy on jest w (ciąży)????????!!!!?????????
Sabka - 2015-07-28
Moja kotka(Kulka)właśnie tak ma nigdy się tak nie pchała mi na kolana nie wiem czy jest w ciąży a jeśli tak to co robić?
kinga - 2015-07-13
Moja kotka mi nie pozwala dotykac swojego brzucha i mnie dzis zaprowadzila doszopy gdzie 1raz rodzila bo ma 2 kotki juz i sie o nia martwie czy jest w ciazy pomuzcie mi
Aggie - 2015-06-30
Moja kotka (wychodźca, ma 9 miesięcy) miała gdzieś 1-2 miechy temu ruję, a teraz jej nie ma i zaczęły jej szybko rosnąć sutki, jest grubsza, zaokrąglona i ciągle głodna i robi bardzo śmierdzący mocz , czy jest w ciąży? Jest nawet mała.
Piotr 117 - 2015-03-16
Dobrze wiedzieć, bo moja kotka jest tak kochana i miła, że aż ciężko z nią wytrzymać ( masaż, przytulanie się i wieczne mruczenie) I cały czas pcha się do łóżka. Kiedyś tego nie było
 
Wielu właścicieli zwierząt domowych traktuje koty jak członków własnej rodziny, prawie tak samo jak własne dzieci....
Jak zmierzyć kotu temperaturę?
Wielu właścicieli zwierząt domowych traktuje koty jak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt