Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak wyprać dywan?

Jak wyprać dywan?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Masz już dość poplamionego dywanu? Nie możesz patrzeć na plamy po kawie, sosie czy obiedzie? Czas najwyższy wyprać dywan. Najprościej jest oczywiście zanieść dywan do prania, ale po co, skoro możesz to zrobić sam zaoszczędzając pieniądze.
Rzeczy, których potrzebujesz:
woda, czyste ręczniki, czysta ściereczka, szczotka do szorowania, środek do prania dywanów.
1
Zmieszaj środek do prania dywanów z wodą. Proporcje na pewno znajdziesz na opakowaniu środka.
2
Zawsze sprawdzaj stan worka w odkurzaczu. Nie chcesz przecież, aby kurz rozprzestrzeniał się po pomieszczeniu, które odkurzasz. Poodkurzaj więc dokładnie cały dywan. Zrób to naprawdę bardzo dokładnie odkurzając włosie w różnych kierunkach przynajmniej dwa razy.
3
Zwilż wodą za pomocą ściereczki te części dywanu, które są najbardziej zaplamione. Pozostaw na około dziesięć minut, aby woda 'rozmiękczyła' plamy.
4
Teraz zamocz szczotkę w wodzie rozmieszanej ze środkiem piorącym do dywanów i zacznij szorować namoczone wcześniej miejsca. Szoruj je w różnych kierunkach.
5
Następnie zmocz i wyszoruj cały dywan. Gdy dotrzesz do miejsc, które były bardziej poplamione i które już czyściłaś nie omijaj ich, tylko wyszoruj jeszcze raz.
6
Porozkładaj na dywanie czyste ręczniki, aby wsiąknęły wodę z dywanu. Najlepiej jeśli będziesz po nich chodzić lub czymś naciskać na nie.
Jak zrobić odświeżacz do dywanów?
Jak zrobić dywan z t-shirtów?
Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Jak pozbyć się nieprzyjemnego zapachu z mieszkania?
7
Teraz będzie Ci potrzebna świeża, czysta woda. Porządnie wypłucz szczotkę, którą szorowałaś dywan.
8
Mocz szczotkę w czystej wodzie i przeszoruj dywan jeszcze raz, aby zebrać z niego użyty detergent. W razie potrzeby zmieniaj wodę i wyszoruj dywan jeszcze raz. To jest bardzo ważna część prania dywanów. Pozostawiony na dywanie detergent dużo szybciej wchłonie nowy brud. Jeśli masz taką możliwość to wynieś dywan na zewnątrz i go wypłucz wodą z węża. Najlepiej to robić gdy prognoza pogody zapowiada się ładnie, aby dywan mógł wyschnąć w przeciągu dnia czy dwóch. Osoby mieszkające w bloku zbytnio nie mają takiej możliwości, gdyż pozostawienie dywanu na trzepaku przed blokiem na noc nie jest dobrym pomysłem.
9
Jak już dywan całkowicie wyschnie jeszcze raz dokładnie go odkurz.
10
Możesz zakupić środek, który będzie chronił dywan przed szybkim 'przyjmowaniem' brudu. Popytaj w sklepach.
 3.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zastanawiasz się jak usunąć stare plamy z wykładziny lub dywanu? Masz w domu zwierzęta, które są wrażliwe na środki...
Jak wyczyścić dywan z trudnych plam?
Zastanawiasz się jak usunąć stare plamy z wykładziny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt