Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Farbowanie włosów > Jak wybrać kolor farby do włosów?
Jak wybrać kolor farby do włosów?

Jak wybrać kolor farby do włosów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (304 ocen)
Oceń 
Nie wiesz na jaki kolor zafarbować włosy? Kiedyś wybór koloru był zdecydowanie łatwiejszy. Do wyboru był brąz, blond i czary. Teraz na półkach są farby do włosów w setkach różnych odcieni od platynowego blondu do smolistej czerni. Co więcej - do wyboru masz jeszcze mniej tradycyjne kolory jak różowy czy zielony. Tak czy owak - zły wybór koloru włosów może przysporzyć Ci niepotrzebnego czerwonego rumieńca na twarzy.
1
Aby dobrze wybrać farbę do włosów najpierw musisz wiedzieć jaki chcesz osiągnąć rezultat. Weź pod uwagę to, jakie masz włosy - czy są siwe, z pasemkami, rozjaśniane czy naturalne. Niektóre farby nie pokryją siwych włosów. Tak samo jeśli chodzi o włosy rozjaśniane - kolor dość szybko się z nich wypłukuje.
2
Kolor powinien być dobrany w zależności od typu Twojej urody - koloru oczu, cery oraz naturalnego koloru włosów. Swój tym możesz określić również na podstawie swojej garderoby. Zimne kolory to zieleń, niebieski i fiolet. Ciepłe to czerwień, pomarańcz i żółty. Prawdopodobnie Twoja garderoba składa się z jednych i drugich kolorów. Wybierz jednak tą grupę kolorów w jakiej najładniej wyglądasz i najlepiej się czujesz. Prawdopodobnie właśnie te kolory określają czy reprezentujesz ciepły czy zimny typ urody. Przykładowo jeśli w sweterku w kolorze szarej oliwki wyglądasz ponuro i bezbarwnie oznacza to że popielaty blond nie jest dla Ciebie.

Coraz częściej na opakowaniach farb do włosów jest informacja wskazująca na typ urody odpowiedni dla danej farby. Jeśli będziesz mieć poważniejsze problemy z zadecydowaniem do której grupy typów urody należysz spytaj o to swojego fryzjera.
3
Jeśli nie masz pewności co do koloru wybierz najpierw szamponetkę. Jeśli kolor Ci się spodoba zdecyduj się na trwalszą farbę.
4
Kolory włosów
Kolory dopełniające (uzupełniające się) to te znajdujące się na przeciwko siebie - niebieski i pomarańczowy, fioletowy - żółty. Jeśli chcesz zneutralizować jakiś kolor włosów powinnaś zastosować kolor dopełniający. Tak np. Czerwony zneutralizuje kolor szary (który ma w sobie zielony) zaś jeśli nie chcesz mieć refleksów czerwieni powinnaś zastosować kolor szary.
Jak przyspieszyć odrastanie włosów?
Jak wykonać codzienną fryzurę na włosach półdługich?
Jak się czesać na codzień?
Jak upiąć koka?
Wskazówki
  • Rozjaśnione pasemka dodają tonów jednobarwnym kolorom (czarny, brązowy)
  • Uważaj kolory włosów które zawierają akcenty zielonego, niebieskiego i szarego - jeśli zmieszasz je z ciepłymi kolorami wówczas rezultat farbowania będzie koszmarny.
  • Jeśli jesteś w ciąży nie powinnaś farbować włosów ze względu na dużą ilość środków chemicznych.
  • Henna jest farbą ziołową i nie zawiera w sobie środków chemicznych.
  • Jeśli masz włosy farbowane powinnaś raczej unikać kąpieli w morzu i basenie. Sól morska oraz chlor szybko wchodzą w reakcję z chemicznymi farbami do włosów.
 1.7/5 (304 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Masz dosyć niepokornych, kręconych i pofalowanych włosów? Marzysz o nowej, eleganckiej fryzurze? Zastosuj się do...
Jak prostować włosy?
Masz dosyć niepokornych, kręconych i pofalowanych włosów? Marzysz o nowej, eleganckiej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Małgorzata Schroeder
  • Katarzyna Przybyszewska
  • Jerzy Bulik
  • Edyta Jarosz-Mackiewicz
  • Janusz Jabłoński
  • Barbara Nycz
  • Elżbieta Janiszek
  • Małgorzata Buda
  • Teresa Król
  • Małgorzata Wardach
  • Katarzyna Nuckowska
  • Jacek Marzec
  • Hop Siup
  • Przemek Gackowski
  • Janina Maria Nosal
  • Elżbieta Malon
  • Jolanta Wiśniewska
  • Marta Potęga
  • Karolina Malik
  • Jarosław Elwart
  • Raul Rock
  • Ewa Kuszewska
  • Dominika Przybynowska
  • Ewa Wiśniewska
  • Iza Wnorowska
  • Szymon Płaneta
  • Hanuman Sadhu
  • Gosia Megi
  • Bartłomiej Wysiński
  • Dagmara Górna