Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos pieczarkowy?

Jak zrobić sos pieczarkowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Poszukujesz prostego i smacznego przepisu na sos pieczarkowy? Polecam przyrządzić go według poniższej instrukcji. Gwarantuję, że tego nie pożałujesz.
Rzeczy, których potrzebujesz:
15 dag pokrojonych w plasterki świeżych pieczarek, 1/4 szklanki białego wina, 60g masła lub margaryny, 1/4 szklanki mąki, 1 szklanka rosołu z kurczaka (może być z kostki), 1 szklanka mleka, 1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki cukru, odrobina pieprzu, 2 żółtka, 2 łyżki śmietany.
1
Wrzuć pokrojone pieczarki do garnka i dolej wino. Gotuj na średnim ogniu, dopóki cały płyn nie wyparuje.
2
W małym rondelku rozpuść masło i mieszając dodaj do niego mąkę. Smaż na małym ogniu około 1-2 minuty, cały czas mieszając.
3
Dolej zimny bulion i mleko, wymieszaj aby wszystko ładnie się połączyło.
4
Gotuj dopóki sos nie zgęstnieje, co powinno nastąpić po około 5 minutach. Cały czas mieszaj sos, żeby się nie przypalił. Dodaj sól, pieprz i cukier. Zdejmij całość z ognia.
5
W małej misce rozbij trzepaczką lub widelcem żółtka ze śmietaną. Do mieszanki dodaj około pół szklanki gorącego sosu. Wymieszaj i powoli wlej miksturę do ciepłego sosu.
6
Dodaj do sosu wcześniej przygotowane pieczarki. Mieszając, gotuj na małym ogniu dopóki sos nie będzie gorący. Nie dopuść do wrzenia!
Jak zrobić sos grzybowy?
Jak zrobić panierowane pieczarki?
Jak smażyć kurki?
Jak zrobić sos z kurek?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos grzybowy?
 3.7/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Iga - 2010-10-07
Strasznie skomplikowane. Ja duszę grzyby, doprawiam i dodaje śmietanę. Również wychodzi pyszne no i nie trzeba dużo składników.
 
Smażone grzybki są przepyszne i bardzo proste do przyrządzenia. Smażone grzybki będą wyśmienicie smakować z chlebem z...
Jak smażyć grzyby?
Smażone grzybki są przepyszne i bardzo proste do przyrządzenia. Smażone grzybki będą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt