Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak zrobić syrop na kaszel?

Jak zrobić syrop na kaszel?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (71 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kaszel i katar to coś czego nikt z nas nie lubi, ale gdy wszyscy wokół są przeziębieni, ciężko ich jednak uniknąć. Gdy byłam dzieckiem moja mama zawsze trzymała w lodówce syrop na kaszel domowej roboty. Był on bardzo smaczny i skuteczny. Poniżej podaję wam przepis na ten specyfik.. Można go łatwo przygotować i jest bezpieczny dla kobiet w ciąży i dzieci.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Cytryna, Czosnek, Miód, Słoik z pokrywką.
1
Przetnij cytrynę na pół i wyciśnij sok do miski. Możesz użyć wyciskarki do cytrusów lub zrobić to widelcem. Widelec wbijamy w cytrynę od środka i obracamy wyciskając sok. Potrzebujemy do syropu zarówno soku jak i drobin miąższu. Mają one działanie antybakteryjne i rozpuszczają flegmę.
2
Zetrzyj 2-3 ząbki czosnku. Wymieszaj go z sokiem z cytryny. Czosnek ma właściwości rozpuszczające flegmę w gardle i w oskrzelach.
3
Dodaj miodu w ilości podobnej do ilości soku z cytryny. Miód ma właściwości antyseptyczne i niszczy bakterie.
4
Wymieszaj wszystkie składniki dokładnie i przelej do słoika. Zakręć i przechowuj w lodówce. Jeżeli chcesz podawać syrop dzieciom, możesz trzymać go w pokojowej temperaturze, ale wówczas czosnek będzie bardziej wyczuwalny w smaku. W lodówce syrop można przechowywać dłużej.
5

Opcjonalnie możesz do syropu dodać kilka innych składników doskonałych w walce z przeziębieniem i kaszlem.

  • Imbir - możesz zetrzeć kawałek na świeżego imbiru na tarce co syropu.

  • Pieprz Cayenne - doskonale rozgrzewa organizm i pomaga w walce z chorobą. Dodaj do mikstury w niewielkiej ilości, ponieważ działanie rozgrzewające jest bardzo mocne.

  • Mięta – to kolejny dobroczynny składnik, który możesz uwzględnić w swoim syropie.

  • Możesz dodać świeżą lub suszoną miętę do mikstury z cytryny, miodu i czosnku.

  • Kora dzikiej wiśni – jeśli posiadasz zmieloną korę wiśni, dodaj do syropu jedną jej łyżeczkę.

Jak leczyć suchy kaszel?
Jak zrobić cukierki na kaszel?
Jak przygotować mleko na kaszel wg ludowej receptury?
Jak zrobić syrop z cebuli na kaszel?
Wskazówki
  • Pij 1-3 łyżeczek syropu co dwie godziny. Jeżeli dolegliwości są ostre, pij syrop nawet co godzinę.
  • Wypij herbatę miętową z miodem lub z dziewanną. Ma ona działanie wykrztuśne i pozwala usunąć flegmę z oskrzeli i płuc.
  • Jeżeli nie masz czosnku możesz zastąpić go cebulą, jednak czosnek jest bardziej wskazany.
  • Możesz również zastąpić cytrynę limonką.
  • Jeśli masz uczulenie na któryś ze składników syropu i po jego spożyciu wystąpi u ciebie reakcja alergiczna, skonsultuj się z lekarzem.
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć kaszel?
 3.8/5 (71 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

syrenka1993 - 2016-12-05
Najważniejsze to zaszyć się w domu i nie zarażać innych. Dużo osób lekceważy objawy przeziębienia, a to właśnie wtedy na początku najlepiej i najszybciej się wyleczyć. Ja to zawsze mam pełną apteczkę w domu. Nie ufam i nie stosuje chemii w lekarstwach, Zawsze stosuję naturalne lekarstwa. Na pewno trzeba się wygrzać, łykać witaminę C i pić dicotuss. Po 3-4 dniach przechodzi wszystko :)
Magda - 2016-01-26
ale ten przepis jest gupi gupi gupi gupi gupi gupi gupi gupi
Celia - 2010-10-07
Najlepszy na kaszel jest jednak syrop z cebuli!
 
Oto kolekcja kilku naprawdę dobrych domowych, a przez to naturalnych sposobów na kaszel. Po co kupować jakieś specyfiki...
Naturalne sposoby na kaszel
Oto kolekcja kilku naprawdę dobrych domowych, a przez to naturalnych sposobów na kaszel...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt