Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak szybko wyleczyć katar?

Jak szybko wyleczyć katar?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Katar to nieprzyjemna dolegliwość, która może przytrafić się każdemu z nas. Przyczyny kataru mogą być naprawdę różne, jednak najczęstsze z nich to: alergia, przeziębienie, infekcja zatok. Stałe siąkanie i wycieranie nosa może podrażnić śluzówkę i dodatkowo pogorszyć całą sytuację. Jeśli nie możesz wyeliminować przyczyny kataru, możesz przynajmniej podjąć pewne proste kroki, które powinny przynieść ulgę. Przeczytaj poniższe wskazówki, a podpowiem ci jak szybko wyleczyć katar.
1

Krople do nosa z wody i soli. Rozpuść 1 łyżkę soli w świeżej wodzie. Przy pomocy zakraplacza wkrop przygotowane krople do nosa, najpierw do jednej, potem do drugiej dziurki. Domowej roboty krople pozwalają zmniejszyć ilość wydzieliny, a sól dodatkowo oczyszcza nos z bakterii i wirusów, które wywołały infekcję. Jeszcze skuteczniejsze działanie wykazuje mgiełka solankowa (patrz tutaj). Inhalacje z jej udziałem pozwalają pozbyć się nawet przewlekłego nieżytu nosa.

2

Herbata z cebuli. Herbata z cebuli to najprawdopodobniej najlepszy domowy sposób na katar. Stosowany jest już od wielu lat przez ludzi na całym świecie. Kilka plasterków świeżej cebuli namocz przez kilka minut w szklance wrzącej wody, a następnie wyjmij je. Gdy wywar ostygnie, wypij go. Czynność powtarzaj przez cały dzień, dopóki nos nie będzie udrożniony. Zabieg ten można powtarzać przez kilka dni, aż katar całkowicie zniknie.

3

Cebula i ocet. Innym skutecznym środkiem do walki z katarem jest namoczenie cebuli w occie. Plasterki surowej cebuli zalej octem i mocz je przez co najmniej godzinę. Po tym czasie cebulę można zjeść, a ocet wypić. Lekarstwo to z pewnością przyniesie ci natychmiastową ulgę w katarze i jest dobrym (choć mało apetycznym) sposobem na złagodzenie objawów przeziębienia.

Jak leczyć zatoki?
Jak odetkać zatkany nos?
Jak zrobić syrop z cebuli?
Jak stosować leki do nosa?
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się kataru?
 4.2/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pogoda w Polsce nie należy do najstabilniejszych. U wrażliwych skutkuje to migrenami oraz złym samopoczuciem. Jednak...
Jak pokonać katar?
Pogoda w Polsce nie należy do najstabilniejszych. U wrażliwych skutkuje to migrenami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Szyszka
  • Olga Kosiec
  • Halina Otto
  • Jacek Zarzycki
  • Anna Blacha
  • Jerzy Krystkowiak
  • Edward Gruszka
  • Bożena Szymczak
  • Iwona Łatwińska
  • Rafal Domino
  • Lidia Dziwak
pasożyt