Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak szybko wyleczyć katar?

Jak szybko wyleczyć katar?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (9 ocen)
Oceń 
Katar to nieprzyjemna dolegliwość, która może przytrafić się każdemu z nas. Przyczyny kataru mogą być naprawdę różne, jednak najczęstsze z nich to: alergia, przeziębienie, infekcja zatok. Stałe siąkanie i wycieranie nosa może podrażnić śluzówkę i dodatkowo pogorszyć całą sytuację. Jeśli nie możesz wyeliminować przyczyny kataru, możesz przynajmniej podjąć pewne proste kroki, które powinny przynieść ulgę. Przeczytaj poniższe wskazówki, a podpowiem ci jak szybko wyleczyć katar.
1

Krople do nosa z wody i soli. Rozpuść 1 łyżkę soli w świeżej wodzie. Przy pomocy zakraplacza wkrop przygotowane krople do nosa, najpierw do jednej, potem do drugiej dziurki. Domowej roboty krople pozwalają zmniejszyć ilość wydzieliny, a sól dodatkowo oczyszcza nos z bakterii i wirusów, które wywołały infekcję. Jeszcze skuteczniejsze działanie wykazuje mgiełka solankowa (patrz tutaj). Inhalacje z jej udziałem pozwalają pozbyć się nawet przewlekłego nieżytu nosa.

2

Herbata z cebuli. Herbata z cebuli to najprawdopodobniej najlepszy domowy sposób na katar. Stosowany jest już od wielu lat przez ludzi na całym świecie. Kilka plasterków świeżej cebuli namocz przez kilka minut w szklance wrzącej wody, a następnie wyjmij je. Gdy wywar ostygnie, wypij go. Czynność powtarzaj przez cały dzień, dopóki nos nie będzie udrożniony. Zabieg ten można powtarzać przez kilka dni, aż katar całkowicie zniknie.

3

Cebula i ocet. Innym skutecznym środkiem do walki z katarem jest namoczenie cebuli w occie. Plasterki surowej cebuli zalej octem i mocz je przez co najmniej godzinę. Po tym czasie cebulę można zjeść, a ocet wypić. Lekarstwo to z pewnością przyniesie ci natychmiastową ulgę w katarze i jest dobrym (choć mało apetycznym) sposobem na złagodzenie objawów przeziębienia.

Domowe sposoby na ból gardła
Jak zrobić inhalację na zatoki?
Domowe sposoby na zatoki
Jak nauczyć dziecko smarkać nos?
 4.2/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Domowe sposoby na katar
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Oliwcia Rehmus
  • Kasia Paton
  • Przemysław Melnik
  • Sebastian Rogacki
  • Magdalena Zajler
  • Honi Motyl
  • Robert Wadas
  • Karolina Grzywna
  • Marta Spruch
  • Kamila Balewska
  • Ela Teodozja Rakowska
  • Iwona Zięba
  • Bartek Janicki
  • Krzysztof Kozłowski
  • Elżbieta Psuj
  • Karolina Barcikowska
  • Justyna KO Kmwtw
  • Ilona Rachel Wróbel
  • Maksim Pieczko
  • Patrycja Jedralska
  • Jan Kowlaski
  • Agata Kowalska
  • Julia Hope
  • Irena Półtorak
  • Elzbieta Szymczyk
  • Marcin Musiał
  • Malgorzata Wosik
  • Artur Tomaszewski
  • Barbara Ochocka-Najgebauer
  • Magdalena Wanowska
pasożyt