Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak szybko wyleczyć katar?

Jak szybko wyleczyć katar?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Katar to nieprzyjemna dolegliwość, która może przytrafić się każdemu z nas. Przyczyny kataru mogą być naprawdę różne, jednak najczęstsze z nich to: alergia, przeziębienie, infekcja zatok. Stałe siąkanie i wycieranie nosa może podrażnić śluzówkę i dodatkowo pogorszyć całą sytuację. Jeśli nie możesz wyeliminować przyczyny kataru, możesz przynajmniej podjąć pewne proste kroki, które powinny przynieść ulgę. Przeczytaj poniższe wskazówki, a podpowiem ci jak szybko wyleczyć katar.
1

Krople do nosa z wody i soli. Rozpuść 1 łyżkę soli w świeżej wodzie. Przy pomocy zakraplacza wkrop przygotowane krople do nosa, najpierw do jednej, potem do drugiej dziurki. Domowej roboty krople pozwalają zmniejszyć ilość wydzieliny, a sól dodatkowo oczyszcza nos z bakterii i wirusów, które wywołały infekcję. Jeszcze skuteczniejsze działanie wykazuje mgiełka solankowa (patrz tutaj). Inhalacje z jej udziałem pozwalają pozbyć się nawet przewlekłego nieżytu nosa.

2

Herbata z cebuli. Herbata z cebuli to najprawdopodobniej najlepszy domowy sposób na katar. Stosowany jest już od wielu lat przez ludzi na całym świecie. Kilka plasterków świeżej cebuli namocz przez kilka minut w szklance wrzącej wody, a następnie wyjmij je. Gdy wywar ostygnie, wypij go. Czynność powtarzaj przez cały dzień, dopóki nos nie będzie udrożniony. Zabieg ten można powtarzać przez kilka dni, aż katar całkowicie zniknie.

3

Cebula i ocet. Innym skutecznym środkiem do walki z katarem jest namoczenie cebuli w occie. Plasterki surowej cebuli zalej octem i mocz je przez co najmniej godzinę. Po tym czasie cebulę można zjeść, a ocet wypić. Lekarstwo to z pewnością przyniesie ci natychmiastową ulgę w katarze i jest dobrym (choć mało apetycznym) sposobem na złagodzenie objawów przeziębienia.

Jak odetkać zatkany nos?
Jak szybko wyleczyć gardło?
Jak szybko odetkać nos?
Jak leczyć zatoki domowymi sposobami?
4

Ostra żywność. Osoby cierpiące na zgagę i mające kłopoty z żołądkiem nie powinny stosować tego sposobu. Dania przygotowane z dodatkiem imbiru, pieprzu Cayenne lub curry są często stosowane do leczenia kataru. To naprawdę działa. Pikantna żywność pomaga odetkać zatkany nos. Wywołuje ona zwiększenie ilości wydzieliny z nosa, co prowadzi do usunięcia z niego toksyn i bakterii, które wywołały katar. Napar ze świeżego czosnku, jedzenie ząbka czosnku co kilka godzin, spożywanie surowej cebuli lub jedzenie co jakiś czas1 łyżeczki sosu chrzanowego to również doskonałe sposoby na szybkie pozbycie się kataru. Wiele ludzi stosuje tę metodę, ponieważ nie tylko udrażnia nos, ale dodatkowo pozwala zwalczyć objawy przeziębienia.

5

Herbata z pokrzywy. Jeśli męczy cię katar alergiczny, doskonałym domowym sposobem na jego wyleczenie jest herbata z pokrzywy lub suplementy zawierające pokrzywę dostępne w sklepach ze zdrową żywnością. Pokrzywa pomaga złagodzić stan zapalny nosa wywołany przez kichanie, co prowadzi do jego udrożnienia. Gorzknik kanadyjski to również bardzo skuteczny środek mający właściwości odkażające. Może być przyjmowany w postaci herbatki lub kapsułek. Pomaga on oczyścić nasz organizm z bakterii oraz toksyn, które mogą być przyczyną alergii.

6
Aby zapobiec nawrotom kataru, przeziębienia lub alergii, należy wprowadzić dietę bogatą w witaminę C i D. Spożywaj dużo świeżych soków owocowych, jedz pomarańcze i inne owoce cytrusowe. Wprowadź do codziennej diety warzywa zawierające kwas foliowy, takie jak kapusta, kalafior czy brokuły. Uważa się również, że w walce katarem i objawami przeziębienia pomocne jest gotowanie warzyw na parze.
 4/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

lukasz - 2016-08-25
a co dla maluszka? moj synek ma 2,5 roku i tez ma katar. co mozna mu podac zeby bylo bezpieczne?
Nieżyt nosa oraz zatkane zatoki mogą pojawić się w wyniku grypy, przeziębienia lub alergii - na skutek stanu zapalnego...
Jak oczyścić zatoki?
Nieżyt nosa oraz zatkane zatoki mogą pojawić się w wyniku grypy, przeziębienia lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt