Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak zrobić bukiet na grób ze sztucznych kwiatów?

Jak zrobić bukiet na grób ze sztucznych kwiatów?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 3/5 (427 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Odwiedzając cmentarze, na pewno zauważyłeś, że na grobowcach są bardzo różnorodne dekoracje, stroiki, wieńce itp. W sklepach i na targach, można kupić różne bukiety, wiązanki, ale ich ceny są zazwyczaj wysokie. Co powiesz na samodzielne wykonanie dekoracyjnego wazonu z kwiatami, który może zachować trwałość przez całą zimę? Poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Plastikowy wazon, opcjonalnie plastikowa misa lub ozdobna doniczka., Różnokolorowe sztuczne, jesienne kwiaty, Sztuczne zielone gałązki, Gips lub cement, Piasek, Nożyczki, Suche drobne gałązki, Sztuczne gałązki iglaste, Wstążka, Drut, Ozdobna trawa.
1
Do wazonu, misy nasyp mokrego piasku do około 3/4 wysokości. Dokładnie ubij. Jeżeli piasek jest suchy, możesz dolać trochę wody.
2
Wybrane kwiaty wbijaj w piasek tak, aby powstał kształt kopuły. Jeżeli są za długie, przytnij ich łodygi nożyczkami.
3
Pomiędzy kwiaty powtykaj sztuczne gałązki z liśćmi, suche gałązki, sztuczne gałązki iglaste, a także ozdobną trawę.

Kompozycja powinna być dość gęsta. Jeżeli nie masz dużo kwiatów, użyj więcej gałązek liściastych lub iglastych. Wypełnią one przerwy pomiędzy łodygami kwiatów.
4
Przygotuj masę gipsową lub cementową według instrukcji na opakowaniu. Wlej gips na piasek uważając, aby nie pobrudzić kompozycji. Możesz go rozrobić w mniejszej ilości wody niż podana na opakowaniu - wówczas masa będzie twardsza i szybciej zastygnie. Na kawałku drucika zawiąż kokardę ze wstążki. Wbij ją z boku kompozycji. Poczekaj, aż cement zastygnie.
5
Jeżeli liście lub kwiaty pobrudziły się gipsem, wytrzyj je delikatnie gąbką, zanim ten zastygnie. Sprawdź czy zastygnięty gips dokładnie przykrył całą powierzchnię piasku. Spróbuj pociągnąć kwiaty, jeżeli się wysuwają, dołóż jeszcze gipsu.
Jak usunąć wosk z granitu?
Jak czyścić nagrobek?
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Jak zrobić wiązankę na cmentarz ze sztucznych kwiatów?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że tworząc bukiet powinieneś utrzymać go w jednej tonacji, aby nie było zbyt dużo różnych ozdób i dekoracji.
Wskazówki
  • Wybór kwiatów należy do Ciebie, mogą to być ulubione kwiaty zmarłej osoby, albo sztuczne kwiaty sezonowe, np. chryzantemy.
  • W podobny sposób możesz wykonać dekorację świąteczną lub wiosenną, uzupełniając ją w elementy odpowiednie dla danej okoliczności (gwiazdę betlejemską, świecę, bombki na Boże Narodzenie; żonkile, tulipany, frezje, bzy itp., jeżeli ma to być kompozycja wiosenna).
  • Jeżeli nie masz dekoracyjnej misy, możesz użyć zwykłej doniczki, którą wcześniej owiń folią aluminiową.
  • Zacementowanie kompozycji jest niezbędnym elementem, gdyż po pierwsze doda ciężkości donicy, po drugie kwiaty nie będą się przesuwać, ani wypadać podczas deszczowej lub wietrznej pogody.
 3/5 (427 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kompozycje kwiatowe stanowią piękną ozdobę cmentarzy. Szczególnie popularne są oczywiście w święto Wszystkich Świętych,...
Jak zrobić wiązankę na cmentarz?
Kompozycje kwiatowe stanowią piękną ozdobę cmentarzy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krzysztof Zbrożek
  • Agnieszka Mituta
  • AnJa Domoradzka
  • Dawid Owczarek
  • Lidia Misztak
  • Joanna Jeruzalem
  • Maria Januszewska
  • Adam Kielbowicz
  • Roman Bednarski
  • Pau Lincia
  • Tomczyk Dariusz
pasożyt