Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Halloween > Przebrania na Halloween > Jak zrobić maskę z masy papierowej?

Jak zrobić maskę z masy papierowej?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (344 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Za pomocą masy papierowej możemy zrobić niemal wszystko. Najlepsze w niej jest to, że aby ją zrobić wystarczy jedynie mąka i woda. Najbardziej popularnym wyrobem z masy papierowej są maski. Maski tego typu możemy nosić podczas karnawału, na balach przebierańców i na Halloween. To, jaki będzie efekt końcowy, zależy tylko i wyłącznie od nas. Maskę po wyschnięciu możemy dowolnie malować i dekorować - efekt może być naprawdę powalający!
Rzeczy, których potrzebujesz:
pół szklanki mąki, szklanka wody, duża miska, kilka stron gazety, wazelina, gumka, ostre nożyczki lub nożyk
1
Przygotowanie masy papierowej

Robienie masy papierowej (przepis):

Zmieszaj mąkę z wodą w dużej misce. Dobrze wymieszaj. Strony gazety podrzyj na cienkie paseczki. Po kolei mocz paski w roztworze, tak, aby dobrze nasiąkły.

Do robienia masek z masy papierowej lepsze są czarno-białe gazety, niż kolorowe magazyny. Jeśli jednak używasz kolorowego magazynu, to paski będzie trzeba moczyć w roztworze z mąki nieco dłużej.

Ilość papierowych pasków zależy od wielkości twarzy, na którą przygotowujesz maskę. Lepiej jednak mieć więcej pasków, niż wydaje się to konieczne.

2
Przygotowanie twarzy

Przygotowanie twarzy.

Może się to na początku wydawać śmieszne i niepotrzebne, jednak musisz przygotować odpowiednio twarz, dla której będziesz robić maskę.

Aby zapobiec przyklejeniu się zasychającej mąki do skóry i włosów, należy posmarować wazeliną linię czoła z włosami, brwi i usta.

3
Nakładanie pasków podczas robienia maski z masy papierowej

Nakładanie pasków na twarz.

Pasków nie wolno nakładać byle jak. Najpierw należy nałożyć je na szczękę, czoło i grzbiet nosa - paski te będą podstawą dla całej maski.

4
Nakładanie pasków na twarz

Nakładanie pasków na twarz c.d.

1. Połóż pasek poniżej wcześniej nałożonego paska na czole.
2. Połóż dłuższy pasek na wcześniej położony pasek na nosie.
3. Połóż dwa, krótkie paski - krótkie i szerokie, po obu stronach ust.
4. Połóż kolejny długi pasek na nos. Będzie on zabezpieczał górne części pasków pionowych położonych po obu stronach ust.
5. Połóż długi, szeroki pasek na brodę, tak, aby zakrywał obydwa pionowe paski położone koło ust.

5
Zakrywanie nosa - paper mache

Zakrywanie nosa

Teraz musisz dokładnie zakryć wierzch nosa i położyć nieco więcej pasków na twarzy.

- Użyj długiego, szerokiego paska papieru. Połóż go pionowo na nos, tak, aby zakryć wierzch i boki nosa. Za pomocą palców wyrównaj krawędzie - papier powinien dobrze przylegać do nosa.
- Następnie połóż kolejny długi i szeroki pasek poprzecznie na nosie, tak, aby zabezpieczyć pasek pionowy, który przed chwilką został położony.
- Połóż pionowo paski wzdłuż skroni i policzków.
- Zabezpiecz teraz pionowe paski kładąc na nie paski poziomo (w tych miejscach, w których istnieje taka potrzeba).

6
Zakrywanie górnej części  - paper mache

Zakrywanie górnej części ust.

Aby zakryć górną część ust będziesz potrzebować cienkiego i mocnego paska papieru. Nasiąknięty pasek papieru złóż wzdłuż na pół. Połóż go pod nosem (nad górną wargą) i przygładź palcami. Nie martw się o kształt ust, jaki powstanie na masce - gdy maska wyschnie, będziesz mógł ją przyciąć według uznania.

Teraz połóż pionowe paski wzdłuż policzków i po obu stronach ust, aby zabezpieczyć pasek nad ustami.

Nad ustami połóż jeszcze jeden pasek papieru i znów zabezpiecz go paskami pionowymi po bokach ust i policzków.

7
Wyklejanie nosa - robienie maski

Dokończ wyklejanie nosa.

Niektóre maski wymagają całkowitego zakrycia nosa. Upewnij się zatem, że osoba, której robisz maskę ma wystarczająco duży otwór na ustach, aby móc oddychać (pod warunkiem, że zamierzasz całkowicie zakryć nos).

Jeśli chcesz zrobić dziurki na nos, połóż wzdłuż nosa cieniutki pasek papieru, tak, aby przechodził dokładnie pomiędzy dziurkami nosa. Aby uzyskać cienki pasek (i mocny), złóż wzdłuż na pół nasiąknięty pasek. Jeśli istnieje taka potrzeba, złóż go jeszcze raz. Pasek ten powinien sięgać od górnej części nosa (najlepiej od czoła) do górnej wargi.

W celu zabezpieczenia naklej poziomo kolejny pasek nad górną wargę. Naklej również paski na twarz, tak aby tworzyły X (stykały się ze sobą na nosie po środku oczu).

8
Dokańczanie maski techniką paper mache

Dokończ maskę.

Aby wygładzić nieco maskę, połóż jako ostatnią warstwę szeroki kawałek papieru (poziomo na nos).

Maska jest gotowa. Teraz odłóż ją na całą noc, aby wyschła. Może wyglądać ładnie już po kilku godzinach, jednak tak naprawdę potrzebuje ona całej nocy, aby uzyskać odpowiednią twardość. Jak już maska będzie sucha, możesz wyciąć ładnie oczy, dziurki na nos oraz usta (uśmiech, grymas twarzy itp).

To, co teraz zrobisz ze swoją maską, zależy wyłącznie od ciebie. Jeśli chcesz ją pomalować, to możesz użyć farb akrylowych. Farby akwarelowe nie będą odpowiednie - nie przykryją one wystarczająco druku na papierze..

Jeśli chcesz zrobić maskę, ale nie chcesz brudzić sobie twarzy, to możesz wykorzystać do jej zrobienia balon.

9
Maska Śmierciożercy
Jeśli planujesz zrobienie maski z rogami, zębami, zmarszczkami, czy innymi dodatkami, możesz na gotową maskę nałożyć jeszcze kilka warstw papieru. Dzięki temu wzmocnisz ją i będziesz mógł uzyskać np. widoczną na zdjęciu maskę Śmierciożercy z Harrego Pottera.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić maskę kota?
 3.6/5 (344 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

Anonimowa - 2016-02-29
Strata czasu, nie polecam. Nic nie wyszło, tylko jeden wielki syf.
amag - 2015-02-16
Beznadziejny przepis ( nikomu nie polecam, strata czasu, zrobiłam 2 maski i wszystko pod koniec pracy zaczęło spływać z twarzy, a po zdjęciu zostało tylko parę namokniętych gazet). Szczerze odradzam.
Keyzer - 2014-08-11
Super instrukcja, boję się tylko tego przyklejania gazet na twarz, czy szkodliwe związki z farb drukarskich nie wyrządzą szkody twarzy dziecka?
Michał - 2014-05-29
A co sugerujecie żeby później się trzymała twarzy jak należy? No i czy taka maska później będzie w stanie przetrwać deszcz? Ostatnie i najważniejsze, jak już nałożę co trzeba na modela to kiedy to mogę zdjąć żeby utrzymało formę?
Jula - 2014-01-20

Ja jak zdejmowałam to cała się rozleciała :( Dlaczego?

ElaUrbaniak - 2012-01-08
Artykuł jest super. Mogłabyś jeszcze dodać jak dorobić rogi, zęby itd. - o ktorych wspominasz na końcu artykułu :)
Kinia;p - 2012-01-03
Mam maskę na ocenę na plastę. Mam nadzieję że się uda, ale fajny pomysł, dla większego efektu spryskam ją złotym sprayem i dodatki-oczy usta, ich krańce pomaluję czarną farbą plakatową
fan - 2011-07-07
mieli twarz , to dementorzy nie mieli. Jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj
sanex - 2011-01-27
Śmierciożercy nie mieli twarzy. Fake
sylw - 2010-12-30
dobry przepis wyszła świetna na historie dostałam 6 jedyna z klasy
sue333lou333 - 2010-10-30
To chyba dobry pomysł, ale nie wiem czy na maskę Hanibala, ale warto spróbować ;)
sue333 - 2010-10-30
Właśnie mam skończoną maskę na twarzy, ale nie wiem ile mam ją jeszcze trzymać! :( bo ona jeszcze mokra jest, a jak będę chciała ją zdjąć, to ja się boje, że sie rozlecci! ;(
Szukasz szybkiego i prostego sposobu na halloweenowy lub karnawałowy kostium? Przygotuj elegancką maskę, w której...
Jak zrobić maskę karnawałową?
Szukasz szybkiego i prostego sposobu na halloweenowy lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt