Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Halloween > Przebrania na Halloween > Jak zrobić maskę ptaka?

Jak zrobić maskę ptaka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (39 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Maski ptaków są bardzo popularne w podczas karnawału w Wenecji. Taką maskę możemy założyć na bal karnawałowy, bal przebierańców czy na Halloween. Wykonanie takiej maski zajmuje trochę czasu, jednak warto ją zrobić - będzie służyć nam na kilka lat.
Rzeczy, których potrzebujesz:
maska z masy papierowej (link jak ją zrobić poniżej), gąbka, farbki akrylowe (kolor żółty lub szary), złota, czarna i szara krepina (w ostateczności może być również bibuła), klej, nożyczki ze wzorkiem (fale, zyg-zag lub coś podobnego), nożyczki (normalne), wstążka lub gumka, szabloy (dziób ptaka, piórka)
1
Maska

Najpierw wykonaj maskę z pasy papierowej -> link. Zrób ją tylko na górną część twarzy (maska powinna zakrywać nos jednak kończyć się pod oczami - policzków nie wyklejaj). Możesz też zrobić pełną maskę, a potem ją odpowiednio wyciąć.

2
Szablon
Wydrukuj szablon i wytnij dziób. Górną część maski namocz w roztworze mąki i wody a następnie przyklej do maski (górna część maski przyklejona do górnej części nosa i policzków. Następnie pokryj tak utworzony dziób paskami papieru zamoczonymi w roztworze (tak jak obkleja się nimi twarz). Nałóż kilka warstw, aby dziób miał odpowiednią twardość. Teraz odłóż maskę na noc, aby całość stwardniała.
3
Uzyskaną maskę (po wyschnięciu) pomaluj z przodu i z tyłu farbami akrylowymi na kolor bazowy (żółty lub szary). Wydrukuj szablon obok i przerysuj na krepinę (lub bibułę) dwa razy (dwa razy aby dokładnie pokryć dziób) - kolor krepiny powinien być odwrotny do bazowego koloru maski (jeśli maska jest żółta to dziób szary i odwrotnie).
4
Robienie maski ptaka
Krepinę przyklej na dziób maski za pomocą kleju. Najpierw przyklej jedną warstwę, a następnie warstwę drugą. Wystające za dziób fragmenty krepiny zagnij do środka lub odetnij. Z czarnej krepiny wytnij dwie dziurki nosa (z szablonu) i naklej je z dwóch stron dzioba.
5
Dziób
Z czarnej krepiny wytnij dwa cienkie paski o długości dzioba i naklej je po jego obydwu stronach (pasek ten będzie oddzielał dolną część dzioba od górnej).
6
Wycinanie piór
Robienie piór. Wytnij kilka pasków z krepiny 7x40cm (z krepiny szarej lub żółtej). Złóż jeden pasek na pół po szerokości, a potem na pół po długości, i jeszcze raz na pół po długości i jeszcze raz - aż do momentu, aż złożona krepina będzie miała wymiary 3,5x9 cm (około). Teraz za pomocą nożyczek dekoracyjnym (z wzorkiem) podetnij koniec prostokąta (od strony gdzie nie ma zagięcia). Za pomocą normalnych nożyczek zrób nacięcia w miejscach, gdzie kończy/zaczyna się wzorek. Rozłóż pasek (pozostawiając pierwsze zagięcie wzdłuż paska) - uzyskasz pasek z podwójnymi frędzlami.
7
Obklejanie maski
Nałóż klej w środku paska z frędzlami - tam, gdzie jest zgięcie i przygładź palcami. Następnie przyłóż jeden koniec paska nad wewnętrznym kącikiem oka (w odległości 1cm od oka) i dociśnij, aby dobrze się przykleiło do maski. Kontynuuj przyklejanie paska dookoła oka. Jeśli pasek będzie za długi to go przytnij, jeśli za krótki to doklej jeszcze kolejny fragment.
8
Obklejanie maski
Powtórz czynność z wycinaniem i składaniem paska. Teraz będziesz obklejać drugie oko. Zacznij znów od wewnętrznego kącika oka (pasek włóż pomiędzy pasek poprzedni). Na koniec taki sam kawałek paska przyklej nad nosem, aby zasłonić wcześniejsze łączenie dwóch pasków znad oczu.
9
Obklejanie maski
Teraz nadeszła pora na przyklejanie pojedynczych piórek. Wytnij z krepiny 16 piórek (wg szablonu). Przyklejaj piórka dookoła oczu warstwowo, zaczynając od wewnętrznego kącika oka (klej nakładaj od ostro zakończonej strony piórka).
10
Gotowa maska ptaka
Tymi piórkami możesz wykleić całą maskę. Pamiętaj jednak, aby przyklejać je warstwowo, aby pióra nabrały puszystości.
 3.9/5 (39 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Piękną maskę stworzysz przy użyciu kawałka starych jeansów i kilku ozdób. Surowy jeans, proste szycia i organza z...
Jak zrobić maskę na bal?
Piękną maskę stworzysz przy użyciu kawałka starych jeansów i kilku ozdób. Surowy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt