Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Sprzątanie Grobów > Jak czyścić pomniki z marmuru?

Jak czyścić pomniki z marmuru?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (193 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Pomniki z marmuru są naprawdę ładne i efektowne. Jest to dobry sposób na udekorowanie nagrobka najbliższych nam osób. Jednak biały marmur szybko szarzeje i wygląda na brudny. Najgorsze co możesz zrobić to przyjść z pierwszą lepszą szczotką i środkiem czyszczącym, ponieważ możesz tylko zniszczyć ten piękny kamień. Jak zatem czyścić pomniki z marmuru?
Rzeczy, których potrzebujesz:
szczotki z miękkim włosiem, kawałek miękkiego drewna, pojemnik ze zraszaczem lub wiaderko, gąbka, środek czyszczący niejonowy, szczoteczka do zębów.
1
czyszczenie nagrobków
Najpierw sprawdź, czy na pomniku nie ma żadnych uszkodzeń. Szukaj zacieków, odłupań, poprzednich napraw czy pęknięć. Nie próbuj czyścić marmuru, gdy jest uszkodzony, ponieważ narobisz więcej szkody niż pożytku.

Zanim zaczniesz czyścic pomnik zmocz go obficie wodą, aby brud namókł. Dopiero po trzydziestu minutach zacznij czyszczenie.
2
czyszczenie pomników
Czyść pomnik szczotką o miękkim włosiu. Zmocz ją w wodzie i zacznij szorowanie. Szczotkę prowadź okrężnymi ruchami, dzięki czemu usuniesz więcej brudu. Zacznij czyszczenie od dołu i kieruj się ku górze. Pamiętaj o zmaczaniu pomnika wodą.

Delikatnie zeskrob mech, pleśń czy grzyby za pomocą kawałka miękkiego drewna. Cały czas polewaj czyszczone miejsca wodą.
3
pomniki czyszczenie
Użyj detergentu, aby pozbyć się tłuszczu i brudu. Namocz gąbkę w wodzie i nałóż na nią wybrany środek czyszczący (najlepiej niejonowy) i wyczyść cały pomnik. W miejscach trudno dostępnych i w zakamarkach posłuż się szczoteczką do zębów.

Na końcu bardzo dokładnie spłucz pomnik. Polej go obficie ciepłą wodą, aby pozbyć się resztek środka czyszczącego i brudu.
Wskazówki
  • Wszelki brud najlepiej usuwa się z kamienia wodą pod wysokim ciśnieniem np. Karcherem. Nie należy stosować tego sposobu, gdy pomnik jest uszkodzony.
Przeczytaj teraz: Jak czyścić nagrobek?
 4.7/5 (193 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

A - 2015-10-28
Jakie bzdury,autor tego artykułu nie powinien zabierać się za pisanie czegokolwiek. Mogę sprzedać autorowi jak wyprać dywan:
1.Kupic srodek do prania dywanów
2. Uprac dywan
3. Zrobione
Artykuł żenada
asd - 2015-10-28
Na głównej:"Zobacz, jak szybko i bez wysiłku wyczyścić granitowy pomnik".
W artykule:"...zmocz go obficie wodą, aby brud namókł. Dopiero po trzydziestu minutach zacznij czyszczenie".
Szybkość to pojęcie względne :-)
baxon - 2015-10-28
Same bzdury. Po pierwsze tytuł- piszecie o pomniku granitowym, a rady ( pożal się Boże ) dotyczą pomników wykonanego z marmuru, których naprawde jest niewiele , bo współcześnie pomniki wykonuje sie z granitów, sjenitów czy gnejsów , kamieni znacznie twardszych. Same rady....cóż- żadne to rady, szczególnie ta, aby użyć myjki wysokociśnieniowej . Już widzę te kilometry przewodów elektrycznych i wężów doprowadzających wodę do myjek plączące się po cmentarnych alejkach. Szanowny redaktorze- jeśli się na czymś nie znasz , to nie pisz o tym , bo tylko głupoty wypisujesz. Albo zapytaj jakiegoś kamieniarza i dopiero wtedy pisz.
to ja - 2015-10-28
Ale odkrywcze. Kto by pomyślał, że tak można... O jakiego Karchera chodzi chodzi głupiemu pismakowi? odkurzacz do mycia na mokro, czy o myjkę ciśnieniową? Jeżeli to myjka, to nie da się myjką innego producenta?
A skąd wziąć prąd na cmentarzu, o tym już pismak nie wspomniał.
mm - 2015-10-28
Jakie szybko? Opisalicie tu jak kazdy czlowiek myje nagrobki. Te wasze pozal sie boze nagrobki.
majster - 2015-10-28
Krystyno, od kiedy to nagrobek jest pomnikiem?
asdf - 2015-10-28
Co to znaczy "namoknął" ?
Galu - 2015-10-28
Ta - ciepłą wodą , na cmentarzu. Z termosu?
gościu - 2015-10-28
Kolejny nieprzytomny: "jak wyczyścić granitowy pomnik?", a artykuł o marmurze. Dla autora, to to samo?
 
Kamień w pralce to jedna z najczęstszych przyczyn ich psucia. Często używanie chemicznych specyfików jest nieopłacalne...
Jak usunąć kamień z pralki?
Kamień w pralce to jedna z najczęstszych przyczyn ich psucia. Często używanie chemicznych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt