Jak czyścić pomniki?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (191 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pomniki z marmuru są naprawdę ładne i efektowne. Jest to dobry sposób na udekorowanie nagrobka najbliższych nam osób. Jednak biały marmur szybko szarzeje i wygląda na brudny. Najgorsze co możesz zrobić to przyjść z pierwszą lepszą szczotką i środkiem czyszczącym, ponieważ możesz tylko zniszczyć ten piękny kamień. Jak zatem czyścić pomniki z marmuru?
Rzeczy, których potrzebujesz:
szczotki z miękkim włosiem, kawałek miękkiego drewna, pojemnik ze zraszaczem lub wiaderko, gąbka, środek czyszczący niejonowy, szczoteczka do zębów.
1
Najpierw sprawdź, czy na pomniku nie ma żadnych uszkodzeń. Szukaj zacieków, odłupań, poprzednich napraw czy pęknięć. Nie próbuj czyścić marmuru, gdy jest uszkodzony, ponieważ narobisz więcej szkody niż pożytku.
2
Zanim zaczniesz czyścic pomnik zmocz go obficie wodą, aby brud namókł. Dopiero po trzydziestu minutach zacznij czyszczenie.
3
Czyść pomnik szczotką o miękkim włosiu. Zmocz ją w wodzie i zacznij szorowanie. Szczotkę prowadź okrężnymi ruchami, dzięki czemu usuniesz więcej brudu. Zacznij czyszczenie od dołu i kieruj się ku górze. Pamiętaj o zmaczaniu pomnika wodą.
4
Delikatnie zeskrob mech, pleśń czy grzyby za pomocą kawałka miękkiego drewna. Cały czas polewaj czyszczone miejsca wodą.
5
Użyj detergentu, aby pozbyć się tłuszczu i brudu. Namocz gąbkę w wodzie i nałóż na nią wybrany środek czyszczący (najlepiej niejonowy) i wyczyść cały pomnik. W miejscach trudno dostępnych i w zakamarkach posłuż się szczoteczką do zębów.
6
Na końcu bardzo dokładnie spłucz pomnik. Polej go obficie ciepłą wodą, aby pozbyć się resztek środka czyszczącego i brudu.
Jak czyścić granit?
Jak czyścić lastryko?
Jakie kwiaty na cmentarz wybrać?
Jak zrobić wiązankę na cmentarz ze sztucznych kwiatów?
Wskazówki
  • Wszelki brud najlepiej usuwa się z kamienia wodą pod wysokim ciśnieniem np. Karcherem. Nie należy stosować tego sposobu, gdy pomnik jest uszkodzony.
Przeczytaj teraz: Jak czyścić granit?
 4.7/5 (191 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

A - 2015-10-28
Jakie bzdury,autor tego artykułu nie powinien zabierać się za pisanie czegokolwiek. Mogę sprzedać autorowi jak wyprać dywan:
1.Kupic srodek do prania dywanów
2. Uprac dywan
3. Zrobione
Artykuł żenada
asd - 2015-10-28
Na głównej:"Zobacz, jak szybko i bez wysiłku wyczyścić granitowy pomnik".
W artykule:"...zmocz go obficie wodą, aby brud namókł. Dopiero po trzydziestu minutach zacznij czyszczenie".
Szybkość to pojęcie względne :-)
baxon - 2015-10-28
Same bzdury. Po pierwsze tytuł- piszecie o pomniku granitowym, a rady ( pożal się Boże ) dotyczą pomników wykonanego z marmuru, których naprawde jest niewiele , bo współcześnie pomniki wykonuje sie z granitów, sjenitów czy gnejsów , kamieni znacznie twardszych. Same rady....cóż- żadne to rady, szczególnie ta, aby użyć myjki wysokociśnieniowej . Już widzę te kilometry przewodów elektrycznych i wężów doprowadzających wodę do myjek plączące się po cmentarnych alejkach. Szanowny redaktorze- jeśli się na czymś nie znasz , to nie pisz o tym , bo tylko głupoty wypisujesz. Albo zapytaj jakiegoś kamieniarza i dopiero wtedy pisz.
to ja - 2015-10-28
Ale odkrywcze. Kto by pomyślał, że tak można... O jakiego Karchera chodzi chodzi głupiemu pismakowi? odkurzacz do mycia na mokro, czy o myjkę ciśnieniową? Jeżeli to myjka, to nie da się myjką innego producenta?
A skąd wziąć prąd na cmentarzu, o tym już pismak nie wspomniał.
mm - 2015-10-28
Jakie szybko? Opisalicie tu jak kazdy czlowiek myje nagrobki. Te wasze pozal sie boze nagrobki.
majster - 2015-10-28
Krystyno, od kiedy to nagrobek jest pomnikiem?
asdf - 2015-10-28
Co to znaczy "namoknął" ?
Galu - 2015-10-28
Ta - ciepłą wodą , na cmentarzu. Z termosu?
gościu - 2015-10-28
Kolejny nieprzytomny: "jak wyczyścić granitowy pomnik?", a artykuł o marmurze. Dla autora, to to samo?
Do czynienia z rdzą na marmurze mamy w szczególności podczas sprzątania nagrobków przed Dniem Wszystkich Świętych....
Jak usunąć rdzę z marmuru?
Do czynienia z rdzą na marmurze mamy w szczególności podczas sprzątania nagrobków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt