Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Halloween > Przebrania na Halloween > Jak zrobić maski karnawałowe?

Jak zrobić maski karnawałowe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (109 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 18 
Stwórz własną maskę na karnawał, bal przebierańców, czy Halloween. Kupienie w sklepie określonego rodzaju maski nie jest takie proste, zaś jej zrobienie wręcz przeciwnie - jest dziecinnie łatwe. Po co więc zdzierać nogi i niepotrzebnie wydawać pieniądze?
Rzeczy, których potrzebujesz:
karton ozdobny do drukowania, farbki akrylowe, nożyczki, biały klej, pędzelek, drewniany, cieniutki patyczek, pióra, brokat w kleju, pistolet na klej (opcjonalnie), materiały do dekoracji: cekiny, wstążki, kamyki ozdobne, krepina, folia aluminiowa, farba puchnąca 3d
1
robienie maski 1
Kliknij na zdjęcie obok (otworzy ci się nowa strona, pod zdjęciem będzie link "kliknij, aby powiększyć" - kliknij) i wydrukuj na twardym papierze.
2
robienie maski 2
Zauważ, że szablony masek karnawałowych są bardzo proste i w ogóle nieskomplikowane. Są takie po to, abyś sam mógł je modyfikować lub dorysowywać różne detale.
3
robienie maski 3
Wytnij maskę, łącznie z otworami na oczy.
4
robienie maski 4
Jeśli zamierzasz zrobić maskę dwu lub wielokolorową, dobrze jest wcześniej narysować na masce pożądany wzór. Dzięki temu kolorowanie maski będzie dużo łatwiejsze.
5
robienie maski 5
Pokoloruj maskę. Maski dwu i wielokolorowe są dobre na różne święta i festyny. Maki złote i srebrne są zwykle zakładane na bale karnawałowe.
6
robienie maski 6
Nie musisz koniecznie używać wielu kolorów do pomalowania maski. Czasami jeden kolor wystarczy (później można maskę ozdobić innymi dekoracjami).

Aby maska się nie pomarszczyła, po wyschnięciu staraj się nie dodawać wody do farb lub użyć jej bardzo mało. Jeśli papier, z którego robisz maskę jest bardzo cienki, wówczas zanim przystąpisz do malowania maski, odrysuj szablon na papierze tekturowym lub na kartonie. Pomaluj również wewnętrzną stronę maski (może być na biało lub na jakiś jeden kolor).
7
robienie maski 7
Zamiast malować farbami maskę, możesz użyć do jej pokolorowania kredek woskowych lub pasteli olejnych.
8
robienie maski 8
Aby maska była ciekawsza, posmaruj ją w określonych miejscach brokatem w kleju. Najlepszy do dekorowania jest brokat w kleju - w tubce z malutkim i cienkim otworem. Jeśli chcesz pokryć brokatem większą powierzchnię, wówczas użyj pędzla. Ten sam efekt możesz osiągnąć poprzez posypanie brokatem jeszcze niezaschniętej farby lub maski posmarowanej klejem.
9
Maska smoka
Przyklej na maskę materiały dekoracyjne, takie jak cekiny, kamyczki ozdobne itp. Możesz również nakleić kropki wycięte z krepiny lub stworzyć wzory za pomocą farbek puchnących 3d itp.

Maska obok "ognisty smok" została stworzona z różnego kształtu cekinów przyklejonych wzdłuż boków maski. Małe czarne kropki dookoła oczu zostały zrobione farbą puchnącą, zaś małe czerwone kropki na końcach maski to brokat w kleju.
10
Maska z papieru
Małe czarne kropki układające się w linie dookoła maski i oczu zostały zrobione z farbki puchnącej. Takie kropki możesz również zrobić za pomocą nierozcieńczonej farby plakatowej lub farby akrylowej. Akcentami w tej masce jest materiałowa gwiazda oraz kilka dżetów.
11
Kolorowa maska na bal karnawałowy
Maski kolorowe, szczególnie te pokryte brokatem, nie wymagają wielu dodatkowych dekoracji.
12
robienie maski 11
Użyj cienkiego patyczka (np. pałeczki do chińskiego jedzenia) do zrobienia uchwytu do maski. Uchwyt ten może pozostać nieozdobiony, ale jeśli chcesz, to możesz go pomalować, owinąć dookoła materiałową wstążką lub obkleić folią aluminiową.
13
robienie maski 12
Przyklej uchwyt z tyłu maski. Możesz umieścić go na środku maski lub na końcu prawej lub lewej strony (w zależności od tego, którą ręką chcesz później trzymać maskę). Jeśli chcesz, aby uchwyt dobrze się trzymał, użyj pistoletu z klejem.
14
robienie maski 13
Dokończ maskę poprzez przyklejenie do niej piór, wstążek, pasków z krepiny i innych materiałów ozdobnych, aby zaakcentować uchwyt lub boki maski.
15
Maski karnawałowe i na Halloween
Odłóż maskę, aby klej dobrze złapał. Maskę możesz nosić na Halloween, na bale przebierańców i karnawał.
16
Maska na bal karnawałowy
Zamiast piór możesz użyć kawałków materiału lub kolorowego papieru. W masce na zdjęciu obok użyto folii aluminiowej i wstążek.
17
Maska motyla
Możesz połączyć ze sobą dwie maski, aby uzyskać całkowicie unikalny efekt. Ta maska motyla została ozdobiona paseczkami z krepiny (po bokach).
Przeczytaj teraz: Jak zrobić maskę ptaka?
 4.3/5 (109 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

AnnaPietrasiewicz - 2016-10-27
Na Lolle.pl znajdziecie super maski ;) i nie jest drogo.
estera - 2016-01-19
niestety linki do wydruku niewidoczne, powiekszenie tez nie dziala :(((((
Minkaa14 - 2013-01-28
Widziałam podobne maski chyba w pasmanterii, ale tamte nie były wiązane z tyłu głowy tylko na patyku. Dobrym pomysłem na przebranie dla dzieci są maski w kształcie zwierząt lub postaci z bajek. Te pomysły też się przydadzą. Pozdrawiam.
Emilia - 2012-01-14
Fajne ;))
Słodkaa;D - 2012-01-08
Świetne to! ;D
Alaa - 2011-01-12
Świetne! podoba mi się to.;P
 
Wybór stroju na Halloween może zabrać Ci godziny a nawet dni czy całe tygodnie. Niektórzy ludzie zaczynają planować...
Jak wybrać przebranie na Halloween?
Wybór stroju na Halloween może zabrać Ci godziny a...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt