Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Sztuka i akcesoria > Jak zrobić łapacz snów?

Jak zrobić łapacz snów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Łapacz snów należy powiesić sobie nad łóżkiem lub przy wejściu do domu. Według indiańskich wierzeń wszystkie sny muszą przejść przez łapacz znów zanim trafią do naszej głowy. Gęsta siatka wyłapuje wszystkie koszmary, które w niej giną o wschodzie słońca i skapują po zawieszonych na łapaczu snów piórkach. Łapacz snów można sobie również powiesić jako amulet w samochodzie na tylnym lusterku. Łapacze snów mogą być wspaniałym prezentem dla kogoś kogo kochamy, ale oczywiście możemy taki zrobić również dla siebie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Cienki sprężysty drewniany pręcik (może być wierzbowa gałązka lub gałązka winorośli), Mocna nitka, Nożyczki, Koraliki oraz piórka
1
Łapacz snów - robienie 1
Na początku urwij gałązki z drzew i poobrywaj z nich wszystkie liście. Poobcinaj również cieniutkie odgałęzienia. Gałązki powinny mieć około 30-40 cm po odcięciu od nich końca (koniec jest zbyt cienki). Jeśli używasz gałązek winorośli to możesz wcześniej je potrzymać kilka godzin w wodzie, aby stały się bardziej giętkie. Będziesz również potrzebować ponad metrowego sznureczka (mocnej nitki) - więcej jeśli gałąź jest grubsza.
2
Łapacz snów - robienie 2
Rozpoczęcie jest prawdopodobnie najtrudniejszą rzeczą. Możesz potrzebować w tym momencie pary rąk do pomocy. Podczas wyginania gałązki może się ona złamać, zatem miej pod ręką kilka gałązek. Powoli i ostrożnie zegnij gałązkę, tak aby stworzyć okrąg - obydwa końce gałązki powinny na siebie nachodzić. Nie martw się jeśli nie wyjdzie ci idealne koło - łapacze snów mają różne kształty.
3
Łapacz snów - robienie 3
Jak już zrobisz koło weź koniec nitki i dokładnie obwiąż nią obydwa końce gałązki, tak, aby się mocno trzymały (w tym momencie możesz potrzebować kogoś do pomocy).
Jakie są sposoby na mocny sen?
Jak leczyć bezsenność?
Naturalne sposoby na bezsenność
Jak pokonać bezsenność?
4
Łapacz snów - robienie 4
Jak już będziesz mieć pewność, że kółko się mocno trzyma i żadna z gałązek się nie wyślizgnie, obwiąż gałązki jeszcze raz nitką ale jej nie dociskaj. Najpierw przepleć ją przez utworzoną pętelkę.
5
Łapacz snów - robienie 5
Po przepleceniu nitki przez pętelkę zaciśnij ją. Dzięki temu wiązanie utrzyma się na miejscu.
6
Łapacz snów - robienie 6
Teraz nadeszła pora na stworzenie pajęczyny. Do jej zrobienia musisz nauczyć się tylko jednego wiązania (ściegu) - ono jest używane podczas robienia całego łapacza snów. Chwyć nitkę i przepleć ją dookoła gałęzi a następnie pod spodem utworzonej pętelki.
7
Łapacz snów - robienie 7
Dociśnij wiązanie w niedalekiej odległości od miejsca w którym związałeś obydwa końce gałęzi.
8
Łapacz snów - robienie 8
Kontynuuj robienie "szwów" dookoła koła co około 2-3 cm.
9
Łapacz snów - robienie 9
Zrób wiązania aż do końca gałązki.
10
Łapacz snów - robienie 10
Jak już dojdziesz do punktu w którym łączą się dwa końce gałęzi zacznij robić pętelki na nitce. Rób takie same "szwy" jakie robiłeś dookoła gałęzi, ale tym razem rób je na środku każdego "segmentu" z nitki.
11
Łapacz snów - robienie 11
Tak to powinno wyglądać, jak już dokończysz robić drugi okręg szwów.
12
Łapacz snów - robienie 12
A tak będzie wyglądać, jak będziesz na trzecim i pół okrążeniu. Teraz na przeplataną nitkę możesz nawlec koralik (pająk). Koralik nawlecz na nitkę na przeciwko miejsca gdzie związana jest gałązka. Kontynuuj robienie pajęczyny tak jak wcześniej. Jak zrobisz kolejne okrążenie i dojdziesz do miejsca w którym jest pająk, to przesuń go na bok i postaraj się zrobić pętelkę jak najbliżej środka fragmentu nitki (tak jak dotychczas).
13
Łapacz snów - robienie 13
Jak już zrobisz wystarczającą ilość okrążeń i jesteś zadowolony z uzyskanej pajęczyny (lub skończyła się nitka) zrób malutki węzeł (w taki sam sposób przewiąż nitkę w tym samym miejscu co przed chwilą). Pociągnij za nitkę, aby guz był mocny.
14
Łapacz snów - robienie 14
Jeśli nadal chcesz kontynuować robienie pajęczyny, ale już skończyła ci się nitka to się nie martw. Utnij nowy kawałek nitki i przywiąż jej koniec do poprzedniego guza (tym razem zrób guz tak mały jak to tyko możliwe). Guz nie będzie bardzo zauważalny, zwłaszcza jeśli zrobisz go z tyłu łapacza snów.
15
Łapacz snów - robienie 15
Do końca wiszącej nitki (która ci pozostała po zrobieniu ostatniego wiązania) przywiąż piórko (kilka razy obwiąż nitką, aby się dobrze trzymało). Po tym piórku będą spływały na ziemię wyłapane przez łapacz snów koszmary. Jeśli chcesz możesz również przywiązać nitki z piórkami i koralikami do każdej strony kółka.
16
Gotowy łapacz snów
Teraz zostało ci tylko zrobienie pętelki do zawieszenia. Łapacz snów gotowy!
17
Łapacz snów
Łapacz znów zawieś nad łóżkiem, przy wejściu do pokoju, mieszkania czy budynku w którym mieszkasz. Możesz też zawiesić go na szczęście w samochodzie na tylnym lusterku.
 3.7/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

i like chick - 2015-08-31
Super właśnie mam zamiar taki zrobić :)
Ala - 2015-06-12
a czy te łapacze działają?
Bezsenność to zmora XXI wieku. Coraz więcej osób na nią cierpi. Przyczyn bezsenności jest naprawdę wiele, lecz na...
Jak pokonać bezsenność?
Bezsenność to zmora XXI wieku. Coraz więcej osób na nią cierpi. Przyczyn bezsenności...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt