Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Halloween > Przebrania na Halloween > Jak zrobić koronę z papieru?

Jak zrobić koronę z papieru?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (295 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 21 
Twoje dziecko chce królem średniowiecznej Europy na balu przebierańców lub na Halloween? Poniżej znajdziesz dokładną instrukcję wraz ze zdjęciami jak zrobić papierową koronę. Dołóż do niej pelerynę królewską i berło, a dziecko z podniesionym czołem będzie mogło rozpocząć panowanie nad światem.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Papier techniczny, Nożyczki, Klej, Farbka plakatowa złota, Pędzelek do malowania, Nożyczki, Okrągły nit do papieru, Taśma klejąca, Czerwona krepina (lub bibuła) - opcjonalnie, Materiały do dekoracji: kamyczki do naklejenia, brokat w kleju, farbki puchnące 3d, kryształowe cyrkonie, srebrny i złoty papier
1
Robienie korony z papieru - 1
Z żółtego papieru technicznego (może być brystolu pomalowanego na żółto) wytnij długi pasek o szerokości około 4-5 cm i o długości nieco większej od obwodu głowy twojego dziecka. Ten pasek będzie podstawą konstrukcji korony wiec powinien być stosunkowo sztywny, aby korona była mocna. Jeśli twój papier techniczny jest cienki, wówczas sklej ze sobą dwie kartki.
2
Robienie korony z papieru - 2
Sklej dwa końce paska, aby uformować obręcz.
3
Robienie korony z papieru - 3
Wytnij z brązowego lub czarnego (kolor może być również taki, aby był jak najbardziej podobny do koloru twoich włosów) papieru technicznego dwa paski o szerokości 4cm i długości 25cm.
4
Robienie korony z papieru - 4
Przyklej pierwszy pasek w poprzek środkowej części podstawy korony. Pasek ten powinien być na tyle długi, aby pasować do konturu głowy dziecka. Zanim klej nie wyschnie przymierz czy korona będzie pasować - jeśli nie to skróć albo wydłuż górny pasek.
5
Robienie korony z papieru - 5
Przyklej drugi pasek prostopadle do pierwszego, tak, aby ich środki się ze sobą stykały.
6
Robienie korony z papieru - 6
Wzmocnij wszystkie łączenia za pomocą taśmy klejącej. Te dwa paski muszą się dobrze trzymać gdyż są konstrukcją korony.
7
Robienie korony z papieru - 7
Wytnij z żółtego papieru technicznego sześć pasków o szerokości 4cm i długości ok 17 - 20cm.
8
Robienie korony z papieru - 8
Zaokrąglij żółte paski z jednej strony.
9
Robienie korony z papieru - 9
Zrób dziurki w żółtych paskach pośrodku zaokrąglonego końca.
10
Robienie korony z papieru - 10
Zrób również dziurkę na czarnych paskach, służących jako konstrukcja korony, pośrodku miejsca gdzie się ze sobą stykają.
11
Robienie korony z papieru - 11
Przyklej żółte paski do wewnętrznej obręczy korony. Paski powinny być przyklejone w równych odległościach (na godzinie 12, 2, 4, 6, 8 i 10).
12
Robienie korony z papieru - 12
Jeśli chcesz stworzyć podszewkę podobną jaka jest w prawdziwych koronach królewskich wytnij z czerwonej krepiny (lub bibuły) 4-5 kształtów przypominających kształt połowy płatka lub kształt wzgórza. Wycięte kawałki krepiny przyklej do wewnętrznej, górnej części koła oraz do górnych fragmentów konstrukcji korony (do brązowych pasków). Jeśli nie chcesz robić podszewki to możesz pominąć ten krok.
13
Robienie korony z papieru - 13
Narysuj i wytnij z papieru technicznego (żółtego) dwa identyczne krzyże. Krzyże powinny być prostokątne (dolne ramię krzyża powinno być dłuższe od pozostałych). Zegnij dłuższe ramie krzyża na takiej wysokości, aby pozostały odcinek był o takiej samej długości jak pozostałe ramiona krzyża. Przyłóż krzyże do siebie (końcówki powinny się wyginać w przeciwnych kierunkach) i je sklej (nie sklejaj ze sobą wygiętych końcówek). W jednej z wygiętych końcówek zrób dziurkę.
14
Robienie korony z papieru - 14
Do otworu włóż okrągły nit do papieru.
15
Robienie korony z papieru - 15
Następnie przełóż końcówkę nitu przez dziurkę zrobioną na jednym z sześciu pasków.
16
Robienie korony z papieru - 16
Po kolei przekładaj końcówkę nitu przez wszystkie paski, aż zbierzesz je wszystkie ze sobą razem.
17
Robienie korony z papieru - 17
Teraz przełóż końcówkę nitu przez dziurkę na (czarnej) konstrukcji papieru, przebijając się najpierw przez krepinę. Końcówki nitu rozłóż na dwie strony.
18
Robienie korony z papieru - 18
Dla bezpieczeństwa przyklej od środka korony kawałek taśmy klejącej, tak, aby zabezpieczyć nit.
19
Robienie korony z papieru - 19
Pomaluj całą koronę złotą farbką (nie maluj "podszewki" ani ciemnej konstrukcji korony).
20
Robienie korony z papieru - 20
Udekoruj koronę za pomocą kolorowych, błyszczących kamyczków, koralików, brokatu czy farbek puchnących.
 4.8/5 (295 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

JoanB - 2015-10-02
Wielkie podziękowania - tego mi było trzeba na historię w 5 klasie podstawówki.
lori66534 - 2012-12-19
Super to wygląda. np. na jasełka albo na jakieś podobne przedstawienia idealne chociażby na bal karnawałowy ;D
 
Każda mała dziewczynka chciałaby być bajkową wróżką. I ma okazję, aby się nią stać właśnie dzięki uszyciu pięknej sukni...
Jak zrobić skrzydła wróżki?
Każda mała dziewczynka chciałaby być bajkową wróżką...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt