Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak zrobić wiązankę na cmentarz?

Jak zrobić wiązankę na cmentarz?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (372 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kompozycje kwiatowe stanowią piękną ozdobę cmentarzy. Szczególnie popularne są oczywiście w święto Wszystkich Świętych, ale bukiety i wieńce mogą zdobić płyty nagrobne przez cały rok. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić wiązankę na cmentarz.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Świeże lub sztuczne kwiaty, Wazon lub donica, Wstążka, Gąbka florystyczna, Drucik do kwiatów, Nóż lub sekator
1

W wazonie lub donicy.

Wybierz naczynie, w którym ułożysz kompozycję. Może to być kamienny wazon, plastikowa donica lub elegancki kosz. Zależy to tylko od twoich własnych upodobań i możliwości.

2
Utnij kawałek gąbki florystycznej do żywych kwiatów i dopasuj go do wybranego przez siebie naczynia. Przed użyciem, włóż gąbkę do wody i pozostaw, by dobrze nasiąkła. Jeżeli korzystasz ze sztucznych kwiatów, używaj suchej gąbki, przeznaczonej do kwiatów sztucznych.
3
Utnij kilka gałązek świerku lub innego iglaka. Zamiast iglaków możesz również zastosować zielone liście. Przytnij je na odpowiednią długość i wbij w gąbkę z tyłu i z przodu.
4
Zacznij od tyłu i kieruj się stopniowo do przodu. Z tyłu kompozycji umieść kwiaty na długich łodygach. Możesz użyć goździków, irysów, róż czy jakichkolwiek innych kwiatów, zwróć przy tym uwagę na porę roku i zastanów się, jakie kwiaty będą pasować najlepiej. Jeżeli korzystasz z żywych kwiatów utnij łodyżki po skosie, by nadal mogły normalnie pobierać wodę, dzięki temu będą dłużej się trzymać. Kwiaty o długich łodygach dobrze będą wyglądać ułożone na kształt trójkąta, z najdłuższym kwiatem na środku tylnej części kompozycji. Kwiaty sztuczne powinny być podcinane nie po skosie, lecz w linii prostej.
Jak zrobić bukiet na grób ze sztucznych kwiatów?
Jak zrobić stroik na cmentarz?
Jak czyścić granit?
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Wskazówki
  • Są różne rodzaje gąbek florystycznych. Gąbkę do kwiatów żywych można nasączyć wodą, dzięki czemu kwiaty będą się dłużej trzymać. Gąbka do kwiatów sztucznych musi być sucha i jest znacznie bardziej sztywna, toteż nie powinna być używana do żywych kwiatów, ponieważ mogą się one połamać podczas wbijania.
5
Uwzględnij w kompozycji róże, goździki, chryzantemy, irysy, linie, margaretki i inne kwiaty. Jeżeli używasz kilku różnych odmian kwiatów stosuj liczby nieparzyste.
6
Do kompozycji możesz dodać wypełniacze takie jak wrzos, gipsówka, mech, oplątwa, czy nawet liście paproci. Uzupełnij nimi wszystkie wolne miejsca kompozycji.
7

Wiązanki na gotowych podkładach.

Możesz korzystać z tych samych surowców, co w przypadku kompozycji w naczyniu. Użyj więc świerku i kwiatów. Podobnie jak w poprzednim przypadku możesz użyć kwiatów żywych bądź sztucznych. Jeżeli zdecydujesz się na żywe kwiaty pamiętaj, by nasączyć gąbkę wodą, żeby wiązanka dłużej się trzymała.

8
Gotowe podkłady z gąbki są zwykle ograniczone plastikową siatką i mają określoną wielkość. Jeżeli jednak chcesz zrobić większą wiązankę, możesz połączyć ze sobą dwa podkłady za pomocą specjalnej taśmy to kompozycji kwiatowych.
9
Dookoła podkładu powbijaj gałązki świerku, tak by gąbka nie była widoczna. Zostaw tylko przestrzenie, w które chcesz powbijać kwiaty.
10
Jeżeli korzystasz z żywych kwiatów, wbij je w gąbkę dopiero przed zaniesieniem wiązanki na cmentarz. by kwiaty jak najdłużej się trzymały. Sztuczne kwiaty możesz wbić od razu.
11
Wstążkę ułóż w kokardę i zabezpiecz drucikiem. Drucik wbij w gąbkę.
Wskazówki
 2.4/5 (372 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Zuzka - 2013-10-02
Ja tez zalewam wczesniej przygotowana kompozycję kwiatową cementem lub gipsem . Stroik stoi w miejscu a wiadomo jak wieje na cmentarzu :)
Kasia - 2012-10-30
można też zalać gotowy stroik z gąbką gipsem budowlanym, wszystko super się trzyma i nic nie spada z nagrobka... sama tak robię:)
Go - 2012-10-01
Dawno temu wymyśliłam alternatywę dla gąbki. Wystarczy w foliowy woreczek (dość mocny) nabrać ziemi lub piasku (dobrze żeby były wilgotne) i obwiązać sznurkiem, żeby wyszedł kulisty kształt. Dobrze się w to wbija świerk, kwiaty, różne dodatki i ma jeszcze jedną zaletę: dość dużo waży i nie spada z nagrobka przy byle wietrze :-)
 
Kompozycje na cmentarz nie są trudne do wykonania. Tworzenie własnych pozwoli ci nie tylko zaoszczędzić pieniądze, ale...
Jak zrobić kompozycję kwiatową na Wszystkich Świętych?
Kompozycje na cmentarz nie są trudne do wykonania. Tworzenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt