Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak zrobić płaską wiązankę na grób?

Jak zrobić płaską wiązankę na grób?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (336 ocen)
Oceń 
Chcesz pokazać swoje oddanie, miłość i szacunek dla tych, którzy odeszli? Dobrym sposobem na to będzie zrobienie kompozycji z kwiatów. Nie wiesz od czego zacząć? To nie jest wcale takie trudne jak się wydaje. Robiąc taką kompozycję samodzielnie, możesz w sposób bardzo osobisty oddać cześć zmarłemu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić płaską wiązankę na grób.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Styropian lub gąbka do kwiatów (np. w kształcie serca lub krzyża), Kwiaty, Sekator, Wstążka, Drut do kwiatów
1
Zdecyduj czy chcesz skorzystać z żywych, czy ze sztucznych kwiatów. Żywe kwiaty ładnie pachną i pięknie się prezentują, są jednak mało trwałe. Sztuczne kwiaty może nie są tak ładne jak żywe, ale będą znacznie trwalsze. Potrzebne kwiaty kupisz w kwiaciarni lub w sklepie ogrodniczym.
2
Wybierz bazę. Podstawą pod kompozycję kwiatową może być styropianowa pianka lub specjalna gąbka do kwiatów (inna do żywych, a inna do sztucznych). Popularne kształty takich gotowych podkładów to krzyż, serce, podkowa lub wieniec. Gąbkę do kwiatów możesz także kupić w dużych kawałkach, którym sama nadasz kształt, jaki chcesz uzyskać.
3
Wybierz kwiaty. Goździki są najlepsze, ponieważ będziesz ich sporo potrzebować a nie są one drogie. Ponadto goździki są dosyć gęste, mają wyraziste kolory i bardzo dobrze wyglądają w takich właśnie kompozycjach. Możesz zdecydować się na inne kwiaty, wybór zależy od ciebie. Mogą być one w jednym kolorze, w kilku odcieniach różnej barwy lub w różnych kolorach współgrających ze sobą.
4
Każdy kwiatek obetnij około 5 cm poniżej kwiatostanu. Jeżeli korzystasz z żywych kwiatów możesz je usztywnić specjalnym drutem, ale wtedy musisz poświęcić na to znacznie więcej czasu.
5
Delikatnie wetknij każdy kwiatek w podstawę. Równomiernie rozmieść wszystkie kwiaty, do momentu, aż pokryjesz całą powierzchnię swojej bazy. Wypełnij przestrzenie między kwiatami odrobiną zielonych liści, gipsówką lub mchem.
6
Całość wykończ wstążką pasującą do kwiatów. Możesz też kupić specjalne ozdobne dodatki do bukietów w kolorze srebra lub złota, które dodadzą nieco elegancji twojej kompozycji. Wstążkę i inne ozdoby przymocuj cienkim drucikiem.
Jakie kwiaty na cmentarz wybrać?
Jak zrobić wiązankę na cmentarz ze sztucznych kwiatów?
Jak czyścić lastryko?
Jak usunąć wosk z granitu?
Wskazówki
  • Bądź kreatywna, możesz wymyślić zupełnie inny kształt, niż te dostępne w kwiaciarniach.
  • Ten projekt wymaga czasu i pieniędzy, bądź na to przygotowana.
 2.8/5 (336 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wybór kwiatów na cmentarz zależy głównie od tego, co chcemy za ich pomocą przekazać. Jeśli chodzi o kwiaty żywe, w...
Jakie kwiaty na cmentarz wybrać?
Wybór kwiatów na cmentarz zależy głównie od tego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karolina Solecka
  • Krystyna Szymańska
  • Jarosław Czajka
  • Marcin Trela
  • Wioletta Szatkowska
  • Lidia Furmańska
  • Karolina Dariusz Cygan
  • Emilia Sk
  • Beata Wójcik
  • Monika Sylwia Łagód-żak
  • Dorota Bądkowska
  • Kinga Jarzębska
  • Krzysztof Litka
  • Barbara Nawalaniec
  • Denis Królik
  • Janusz Mikła
  • Mirosław Lupa
  • Beata Lewandowska Utracik
  • Joanna Szlemińska
  • Musur Ula Towściak
  • Lucyna Marciniak
  • Anna Rzepka
  • Maciej Probola
  • Jolanta Bolesławska
  • Jolanta Sierka
  • Weronika Niechciał
  • Magdalena Yildiz
  • Henryk Wieszołek
  • Marzena Pawlik-Dobrowolska
  • Monika Cybul