Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak obniżyć gorączkę u małego dziecka?
Jak obniżyć gorączkę u małego dziecka?

Jak obniżyć gorączkę u małego dziecka?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 2.9/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Większość rodziców po przyjściu na świat dziecka doświadczy nieprzespanych nocy w związku z wysoką temperaturą ich maleństwa. W takich sytuacjach bardzo ważne jest, aby przedsięwziąć odpowiednie kroki prowadzące do obniżenia wysokiej gorączki, ponieważ organizm dziecka nie ma jeszcze wystarczającej siły, aby sam mógł walczyć z gorączką. Jeżeli gorączka jest rezultatem choroby lub przeziębienia zapewne utrzyma się dopóki choroba nie przejdzie. Bardzo ważne jest, aby zrobić wszystko co możliwe, aby ulżyć dziecku w gorączce, obniżyć ją, co może również zapobiec poważniejszym powikłaniom.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kocyk, Środek przeciwgorączkowy, Wanienkę do kąpieli.
1
Jeżeli dziecko jest spocone, zdejmij ciepłe ubranko lub kocyk je okrywający. Jeżeli ubranko jest mokre, przebierz dziecko w suche ubranie.
2
Obniż temperaturę w pokoju dziecka, przykręcając o kilka stopni kaloryfer. Nie zmniejszaj jej radykalnie, wchodząc do pokoju nie możesz czuć chłodu.
3
Przytulaj dziecko, noś go na rękach, łagodnie przemawiaj, podawaj mu dużo wody do picia (najlepiej w temperaturze pokojowej), aby się nie odwodniło. Wysoka temperatura powoduje, że maleństwo więcej się poci, tym samym tracąc większą ilość wody z organizmu.
4
Jeżeli dziecko płacze, jest niespokojne, staraj się je uspokoić, zabawić. Płaczącemu lub pobudzonemu dziecku temperatura będzie się dłużej utrzymywać lub może się wzmagać.
5
Rób dziecku chłodne okłady na czoło i klatkę piersiową. Pamiętaj, aby nie były zbyt zimne, pieluszka powinna być zamaczana w letniej wodzie.
6
Możesz obniżyć temperaturę dziecka w chłodnej wodzie. Kąpiel często przynosi ulgę i odprężenie. Temperatura wody powinna być o 1-2 stopnia niższa, niż temperatura ciała dziecka. Czyli jeżeli dziecko ma 40 stopni gorączki temperatura wody powinna być około 38-39 stopni. Wkładając dziecko do wanienki, obserwuj jego zachowanie. Stopniowo obniżaj temp. wody, dolewając po trochę zimnej po brzegu wanienki. Nacieraj dziecko wodą od dwudziestu do trzydziestu minut. Po wyjęciu dobrze je otul, wytrzyj, ubierz i przykryj kołderką. Zmierz temperaturę.
7
Możesz podać dziecku środek przeciwgorączkowy dla dzieci, dawkę zaleconą przez lekarza, lub wg. dawkowania podanego na opakowaniu. Przestrzegaj wymaganych odstępów czasu między podawaniem kolejnych dawek środka przeciwgorączkowego. Jeżeli do następnej dozwolonej dawki leku pozostało jeszcze kilka godzin, a dziecko znów ma wysoką gorączkę, koniecznie poradź się lekarza co robić. Nigdy nie rób nic na własną rękę, jeżeli jest to sprzeczne z zaleceniami.
Domowe sposoby na migdałki
Jak leczyć gardło w ciąży?
Jak obniżyć gorączkę?
Jak leczyć nadmierne pocenie się?
Ostrzeżenia
  • Jeżeli jakiekolwiek zachowanie dziecka jest niepokojące, zawsze dzwoń po pogotowie lub konsultuj z lekarzem.
  • Jeżeli twoje dziecka ma mniej niż 4 miesiące, zanim podasz środek przeciwgorączkowy, skonsultuj się z pediatrą.
Wskazówki
  • Jeżeli dziecko ma dreszcze, podczas gdy temperatura się obniża, dobrze okryj go kocami, aby zatrzymać dodatkowe ochładzanie organizmu. Dreszcze powodują, że temperatura będzie rosła.
  • Prawidłowa temperatura w pokoju dziecka powinna wahać się w granicach 20 stopni C.
 2.9/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Betty Q - 2012-07-10
Ja podaje Milifen w syropku, truskawkowy smak, przystepna cena, skuteczny na bazie ibuprofenu. I tak jak powyzej, pilnuje dopajania dziecka, to bardzo wazne przy gorączce.
marta - 2012-03-15
Polecam Nurofen w czopkach i kąpiel u nas działało. Dużo dawać pić!
Anetusia - 2012-02-01
plastry ibum ice nie są na gorączke
justynaikubus - 2011-11-29
plastry ibum nic nie pomagaja moj synek ma 40stopni goraczki syropu nie chce okladow tez bo krzyczy i placze a w dodatku nie chce pic sama juz nie wiem co mam robic
iwonka - 2010-11-04
Ja podaje ibufenD.Mam zaufanie do tego leku,poniewaz,zawsze nam pomagał i skutecznie obniżał goraczkę.Poza tym kupuje ten lek z tego powodu ze nie zawiera barwinków jak podobne jemu leki.
Cati - 2010-04-30

Również polecam Viburcol u nas się sprawdza

marfanka - 2010-04-26
Bezpiecznym preparatem również na gorączki są czopki viburcol, można je stosować już od pierwszego dnia życia dziecka. Działają przeciwbólowo, przeciwzapalnie i uspokajająco. Zalecane są przy gorączce, infekcjach wirusowych, kolkach i ząbkowaniu.
zaba - 2009-12-06
moja corka ma 3 latka wczoraj wieczorem zaczela goraczkowac bez zadnych innych objawow. czy to poczatek choroby?
Ela - 2009-02-19
Jesli chcecie ulżyc dziecku w tym ciezkim czasie choroby polecam zapiski na blogu ciufci , tam wiele cennych porad dla rodziców.
Zastanawiasz się skąd tak naprawdę bierze się gorączka i czym ją zwalczać? Przeczytaj artykuł i dowiedz się co to...
Jak i kiedy zbijać gorączkę?
Zastanawiasz się skąd tak naprawdę bierze się gorączka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Maciek Marciniak
  • Grzegorz Keller
  • Iwona Lubiejewska
  • Zbigniew Czaja
  • Bogusia Chomka
  • Lucyna Kazimierz Targosz
  • Maria Kobrzyniecka Kołodziejska
  • Dana Pakulska
  • Agnieszka Kuźniar
  • Marzena Cieślikiewicz
  • Barbara Gebska
  • Marianna Wrosławska
pasożyt