Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak czyścić uszy kotu?

Jak czyścić uszy kotu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dbanie o kocie uszy jest niezwykle ważne. Wiele osób nigdy nie czyści kotom uszu, ponieważ nie widzą takiej potrzeby, lub nie wiedzą jak to zrobić. W rezultacie kot zaczyna chorować, czego można by było uniknąć, gdyby regularnie dbać o stan uszu naszego pupila. Sprawdzanie kocich uszu powinno być cotygodniową rutyną, jak również ich czyszczenie, wówczas, kiedy istnieje taka potrzeba. Najczęściej spotykane problemy z kocimi uszami to świerzb uszny, infekcje bakteryjne, drożdże, alergia, grzybica. Czyszczenie uszu jest proste, jednak trzeba wiedzieć na co uważać i jak się za to zabrać.
1
Najważniejsze to sprawdzać regularnie stan uszu kota. Jeśli zaczniesz to robić wówczas jak kot jest mały, wówczas nie będzie problemu z czyszczeniem uszu, kiedy kot podrośnie (kot nie będzie drapać i gryźć).
2
Postaraj się, aby czyszczenie uszu było dla kota przyjemne. Zarówno przed jak i po całym zabiegu poczęstuj kota jego ulubionym przysmakiem. Dzięki temu kot nie będzie się wyrywać ani sprawiać innych problemów.
3
Rozgrzej olej z oliwek do temperatury ciała (najlepiej włożyć kieliszek z olejem do miski z gorącą wodą). Dwie kropelki oleju włóż kotu do ucha a następnie pomasuj ucho, aby olej się dobrze rozprowadził. Poczekaj około 5 minut. Dobrze, jeśli kot będzie potrząsać głową. Wówczas olejek dotrze do głębszych partii ucha i rozpuści cały brud, który wyjdzie na zewnątrz.
4
Po 5 minutach złap kota i przytrzymaj czubek jego ucha pomiędzy kciukiem i palcem wskazującym i delikatnie odwiń je do tyłu, aby mieć dostęp do środka ucha.
5
Uszy możesz czyścić kotu za pomocą szpatułek do uszu lub wacików. Jeśli uszy są bardzo brudne wówczas lepiej wziąć wacik, zamoczyć go w wodzie, bardzo dokładnie wycisnąć do ostatniej kropelki a następnie wytrzeć kotu ucho. Zanieczyszczenia można spłukać z wacika i znów powtórzyć cały proces. Dopiero jak uczy będą z grubsza oczyszczone możesz użyć szpatułki do uszu.
6
Czyszczenie uszu kotu
Szpatułkę używaj bardzo ostrożnie. Nie wkładaj jej głęboko do ucha - czyść nią tylko te miejsca, które są widoczne. Postaraj się wyciągnąć wszystkie zanieczyszczenia.
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Jak zachęcić chorego kota do jedzenia?
Jak obciąć kotu pazury?
Jak leczyć koci katar?
Wskazówki
  • Jeśli kot ma świerzba, wówczas musisz iść do weterynarza, który zakropli kotu uszy specjalnym preparatem. Świerzba jest się bardzo trudno pozbyć ponieważ bardzo szybko się rozmnaża a jego jajeczka są prawie niewidoczne.
Przeczytaj teraz: Jakie są objawy świerzbu?
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Danuta - 2015-10-26
Od ygodnia mam małą 2,5 m-ca kotkę.jest bardzo fajna i rezolutna,lecz nie wiem co to oznacza ,kotka rozsypuje łapką suchą karmę z miseczki ,nie zjada jej w tym czasie tyko rozsypuje .Zdarza sie też że zgarnia sobie łapką przy miseczkach (ma 3 ,na wodę na sucha karmę i mokrą karmę)..po suchej podłodze.Nie znam jeszcze zachowań kotka i co to miało by znaczyć.
pati - 2014-12-01
jaki olej z oliwek ?
Wydawałoby się, że świerzb jest chorobą z zamierzchłych czasów, gdy ludzie nie dbali odpowiednio o higienę osobistą....
Domowe sposoby na świerzb
Wydawałoby się, że świerzb jest chorobą z zamierzchłych czasów, gdy ludzie nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt