Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak czyścić uszy kotu?

Jak czyścić uszy kotu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (17 ocen)
Oceń 
Dbanie o kocie uszy jest niezwykle ważne. Wiele osób nigdy nie czyści kotom uszu, ponieważ nie widzą takiej potrzeby, lub nie wiedzą jak to zrobić. W rezultacie kot zaczyna chorować, czego można by było uniknąć, gdyby regularnie dbać o stan uszu naszego pupila. Sprawdzanie kocich uszu powinno być cotygodniową rutyną, jak również ich czyszczenie, wówczas, kiedy istnieje taka potrzeba. Najczęściej spotykane problemy z kocimi uszami to świerzb uszny, infekcje bakteryjne, drożdże, alergia, grzybica. Czyszczenie uszu jest proste, jednak trzeba wiedzieć na co uważać i jak się za to zabrać.
1
Najważniejsze to sprawdzać regularnie stan uszu kota. Jeśli zaczniesz to robić wówczas jak kot jest mały, wówczas nie będzie problemu z czyszczeniem uszu, kiedy kot podrośnie (kot nie będzie drapać i gryźć).
2
Postaraj się, aby czyszczenie uszu było dla kota przyjemne. Zarówno przed jak i po całym zabiegu poczęstuj kota jego ulubionym przysmakiem. Dzięki temu kot nie będzie się wyrywać ani sprawiać innych problemów.
3
Rozgrzej olej z oliwek do temperatury ciała (najlepiej włożyć kieliszek z olejem do miski z gorącą wodą). Dwie kropelki oleju włóż kotu do ucha a następnie pomasuj ucho, aby olej się dobrze rozprowadził. Poczekaj około 5 minut. Dobrze, jeśli kot będzie potrząsać głową. Wówczas olejek dotrze do głębszych partii ucha i rozpuści cały brud, który wyjdzie na zewnątrz.
4
Po 5 minutach złap kota i przytrzymaj czubek jego ucha pomiędzy kciukiem i palcem wskazującym i delikatnie odwiń je do tyłu, aby mieć dostęp do środka ucha.
5
Uszy możesz czyścić kotu za pomocą szpatułek do uszu lub wacików. Jeśli uszy są bardzo brudne wówczas lepiej wziąć wacik, zamoczyć go w wodzie, bardzo dokładnie wycisnąć do ostatniej kropelki a następnie wytrzeć kotu ucho. Zanieczyszczenia można spłukać z wacika i znów powtórzyć cały proces. Dopiero jak uczy będą z grubsza oczyszczone możesz użyć szpatułki do uszu.
6
Czyszczenie uszu kotu
Szpatułkę używaj bardzo ostrożnie. Nie wkładaj jej głęboko do ucha - czyść nią tylko te miejsca, które są widoczne. Postaraj się wyciągnąć wszystkie zanieczyszczenia.
Czym nie karmić kota?
Jak leczyć świerzb u kota?
Jak obciąć kotu pazury?
Jak wykąpać kota?
Wskazówki
  • Jeśli kot ma świerzba, wówczas musisz iść do weterynarza, który zakropli kotu uszy specjalnym preparatem. Świerzba jest się bardzo trudno pozbyć ponieważ bardzo szybko się rozmnaża a jego jajeczka są prawie niewidoczne.
 4.5/5 (17 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

pati - 2014-12-01
jaki olej z oliwek ?
Wydawałoby się, że świerzb jest chorobą z zamierzchłych czasów, gdy ludzie nie dbali odpowiednio o higienę osobistą....
Domowe sposoby na świerzb
Wydawałoby się, że świerzb jest chorobą z zamierzchłych czasów, gdy ludzie nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bogusława Pabich
  • Katarzyna Staros
  • Bożena Szcześniak
  • Teresa Masłowska
  • Andrzej Mielus
  • Kamil Kordowski
  • Tadeusz Szulc
  • Joachim Krzyk
  • Magda B-ska
  • Alek Sandra
  • Karolina Burzynski
  • Monika Wisniewska
  • Mariola Księżopolska
  • Ewelina Ostapiuk-Cincio
  • Magdalena Pietrzak
  • Amelia Nowak
  • Waldemar Papuzynski
  • Daria Lukasz Ignaczak Muszynscy
  • Aneta Koprowska
  • Małgorzata Karaszewska
  • Zofia Wójcicka
  • Andrzej Furgalski
  • Dorota Oszczygiel
  • Izabela Zielinska
  • Danuta Sputo
  • Łukasz Surdacki
  • Katarzyna Popiel
  • Roberto Zagal
  • Wojciech Osiński
  • Natalia Duś