Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak leczyć świerzb u kota?
Jak leczyć świerzb u kota?

Jak leczyć świerzb u kota?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (137 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Świerzb jest chorobą zakaźną ludzi i zwierząt spowodowaną przez świerzbowce, które są pasożytami i należą do roztoczy. Świerzb rozwija się w ciepłych i wilgotnych miejscach, w których jest ograniczony przepływ powietrza. Zwykle są to u zwierząt uszy, jednak świerzb może pojawić się również na innych częściach ciała. Pasożyty te żywią się naskórkiem oraz wydzieliną z uszu, dlatego dzięki regularnemu czyszczeniu uszu kotom można znacznie ograniczyć ryzyko wystąpienia tej choroby.
2
Świerzb - zdjęcia
Jeśli podejrzewasz świerzba wówczas pierwsze co należy zrobić to wyczyścić kotu uszy. Musisz usunąć tyle zanieczyszczeń z uszu ile ci się uda. Najlepiej, aby po czyszczeniu uszy były całkowicie czyste, bez jednej czarnej plamki.
3
Wlej kilka kropel oliwy z oliwek do uszu kota i delikatnie masuj uszy u nasady, tak, aby olej dostał się jak najgłębiej. Możesz zostawić olejek nawet na kilka godzin, aby maksymalnie rozmiękczyć woskowinę i zanieczyszczenia. Masaż pomoże wydostać wszystkie zanieczyszczenia łącznie z świerzbowcami z wewnętrznej, niewidocznej części ucha do góry. Po kilku godzinach wyczyść dokładnie uszy kotu za pomocą wacików i szpatułek do uszu. Szpatułek używaj bardzo ostrożnie - nie wkładaj ich nigdzie głęboko, bo możesz przebić kotu błonę bębenkową.
4
Jeśli chcesz porządnie wyczyścić uszy (i jesteś na tyle odważny) możesz napełnić strzykawkę letnią wodą destylowaną i delikatnie przepłukać kotu kanał. Powtarzaj tą czynność, aż nic już nie będzie się wydobywać z uszu.
Jak przetrwać ruję u kotki?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć koci katar?
Jak pozbyć się łupieżu u kota?
Ostrzeżenia
  • Świerzb bardzo trudno wyleczyć. Nawet jeśli dokładnie wyczyścisz uszy kotu to po kilku godzinach uszy będą znów czarne - wyjdą na zewnątrz świerzbowce, które były w głębszych partiach uszu. Dlatego w przypadku świerzbowca zalecane jest bardzo częste ich czyszczenie.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć świerzb?
 4.6/5 (137 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Świerzb to choroba zakaźna skóry wywoływana przez pasożyta o nazwie świerzbowiec ludzki. Najczęściej zapadają na nią...
Jakie są objawy świerzbu?
Świerzb to choroba zakaźna skóry wywoływana przez pasożyta o nazwie świerzbowiec...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt