Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?

Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (550 ocen)
Oceń 
 1 z 7 
Świerzb jest chorobą bardzo zaraźliwą. Można zarazić się nim w pracy, przedszkolu, szkole czy w szpitalu. Objawami jest świerzb skóry (swędzenie) nasilający się nocą oraz ropne wykwity, strupki i zadrapania. Wykwity pojawiają się zwykle w takich miejscach jak skóra między palcami, nadgarstek, pachy, pępek, pośladki, sutki, stopy a u mężczyzn skóra prącia i moszny. Leczenie świerzbu trwa kilka dni do kilku tygodni, jednak w niektórych przypadkach świerzb może się utrzymywać nawet do pół roku czasu. Aby leczenie szybciej trwało warto wspomóc farmakologiczne sposoby leczenia metodami domowymi.
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na świerzb
 3.8/5 (550 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (47)

Sroka - 2015-02-16
miałam ten sam problem.Próbowałam a swiąd powracał. Na forum przeczytałam a kuracji sola i octem. Mnie pomógł.Gorąca kąpielz 1 kg soli i nacieraniem octem. idzie wytrzymac.Stosowałam to rano i wieczorem przez wekend.Skóra pokryła sie wypryskami myślałam że szkodzi mi ocet ,ale to były miejsca zainfekowane przez swierzba.po 4,5 takich kapielach już miałam dośc zrobiłam przerwe. wypryski pokryły sie strupkami i zaczeło mi się to goic . Swedzenie mineło.
Poświerzbowy-JACUTIN - 2015-01-29
W zeszłym roku odchodziłem od zmysłów.
Słuchajcie Kochani ! Na to gówno najlepszy jest JACUTIN w sprayu dostepny w Niemczech cena to ok 17-20 Euro i działa już po pierwszej aplikacji. U nas w Polsce kiedyś był ale go wycofali ze względu na "toksyczność". ( moim zdaniem ze względu na skuteczność). Moja "przygoda" z tymi gnojkami zaczęła się jak u większości Was. Najpierw krostki na nodze: swędzenie, po zdrapaniu żółtawa wydzielina. Potem pojawiało się coraz więcej. Czego to ja nie próbowałem.
Najgorsza moja głupota to było zastosowanie peelingu na nogach... po tym miałem to już prawie wszędzie... na bruchu jak się pojawiło to już masakra... zapomnijcie o normalnym śnie:( a te gnojki są najbardziej aktywne nocą pod ciepłą kołderką, kiedy tylko sobie zaśniecie... zaraz się budzą i się drapiecie, drapiecie , drapiecie i już was ch... strzela. Czego to ja nie próbowałem... Fora przejrzane wszystkie. A więc to co w PL dostępne: Infectoscab, Afanisep(mieszałem z kremami jak ktoś na jakimś forum polecił), Ocet( dzienne nacierania- masakra - a smród w calej chacie...- i niemiłosiernie piekło) Crotamiton, Novoscabin, Pchełka dla psów, Muchozol, Maść siarkowa( myślałem że dam rade bez lekarza, ale bez wizyty bez dermatologa się nie obeszło)- swoją drogą to też nie pomogło; Maść z IVERMEKTYNĄ dla koni jak na jakimś forum przeczytałem( o dziwo troche pomogło juz poo 1szym razie ale późńiej znowu się pojawilo, nie mówiąć o tym, że trzeba się nakombinować u weterynarza po co nam to- załatwiane 2 opakowania...:( ) i dopiero będąc w Niemczech wygrzebałem na niemieckim forum JACUTIN :))))) początkowo miałem mieszane uczucia co do "PANACEUM". Ale myślę cóż tyle próbowałem, więc albo się polepszy, albo się po..... :) jak to się mówi. Ale 1na aplikacja spray'u i ŚWIĘTY SPOKÓJ!!! dziś piszę ten post ażeby się podzielić z Wami tym łatwym i szybkim sposobem. Myślę że to stosunkowo niedroga i bezpieczna metoda. Można stosować również na ubrania.Tylko stosujcie spray w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Z założenia lek stosuje się na wszy, ale świetnie daje sobie radę ze świerzbem. A więc moi drodzy jeśli macie kogoś w Niemczech, to poproście ich, aby Wam to zakupili. dostępny w aptece BEZ RECEPTY. czasem muszą to do apteki zamówić ale czeka się tylko 1 dzień na sprowadzenie. Pozdrawiam i życzę zdrowia. Nie eksperymentujcie z niczym innym.
Iza - 2015-01-02
Iwermektyna jest lekiem weterynaryjnych bardzo skutecznym na swierzb i do tego tanim. Zabija większość pasożytów, spotkałam się z przypadkiem leczenia nią pasożytów bytujących w ludzkiej gałce ocznej.
Pielęgniarka - 2014-12-22
Rok temu przywieźliśmy sobie to paskudztwo z Białego Dunajca. Przerabiałam wszystkie maści, żele itp. , ze względu na mój zawód- z higieną, praniem i wietrzeniem szalałam -bez rezultatu. Błądziłam od lekarza do lekarza,swędziało jak cholera(sory) aż trafiłam na doświadczoną Lekarkę Dermatolog która przepisała mi cudowną maść robioną która pozwoliła pozbyć się tego paskudztwa. Kto tego nie przeżył nie zrozumie a zatem przechodzę do sedna, oto skład maści : Sulfur ppt 20,0 Ac.salicylici 1.0 Hydrocortisoni 1,0 Vaselini albi ad 100,0 Wydaje mi się iż lekarz POZ powinien bez problemu to wypisać !!! Pozdrawiam
roman - 2014-12-18
Polecam Skinskabin z apteki. Kuracja trwa pare tygodni i trzeba sie troche pomeczyc jesli chodzi o zapach itp ale na prawde warto. trzeba tez czesto prac posciel i bedzie dobrze.
moja koleżanka - 2014-12-11
opowiedziała mi, że na to diabelstwo to dopiero rozpuszczalnik uniwersalny do farb jej pomógł.
m - 2014-10-22
Mała lub Wielka Rada -
Wszystko róbcie w bawełnianych rękawiczkach. Nie trzeba będzie wszystkiego dezynfekować i wyparzać. Zdrowi domownicy - nie zaszkodzi też.
Wieczorem przed kąpielą razem z resztą ubrania powinny trafić do gotowania, a po kąpieli na noc czyste.
W drogeriach para takich rękawiczek to ponad dycha - drogo, bo trzeba mieć kilka par...
Za 2,50 zł można kupić na bazarze na straganach typu - filcowe wkładki do butów lub w sklepie z odzieżą roboczą... Nie dość że tańsze to jeszcze lepszej jakości i cieńsze.

Jest jeszcze jeden plus...
Nie porobicie sobie RAN (które mogły by zostać na zawsze) drapiąc się, a ulga jest :)
Oczywiście każdy kontakt zewnętrznej strony rękawiczek a chorą skórą, równa się czyste rękawiczki.
Nana - 2014-09-27
Moje dorosłe dziecko zaraziło się w pracy, leczył ponad 9 miesięcy wszystkimi możliwymi maściami i lekami. Na angielskiej stronie - takie forum wyczytał, że trzeba wziąć gorącą kąpiel z garścią soli. Napuścił prawie pełną wannę wody, bardzo gorącej, i oczywiście sól, poleżał pół godziny, a na drugi dzień nie było śladu po świerzbie. Uwaga nie wolno robić tego jak się jest samemu w domu, żeby nie zasłabnąć, bo woda musi być naprawdę gorąca.
szum - 2014-09-27
...a ja polecam MMS. na wszystko !!!!poczytajcie prosze o MMS Jima Humble
Stella - 2014-09-27
ŻAŁOSNA POLSZCZYZNA REDAKTORA: jak coś może "trwać SZYBCIEJ", może KRÓCEJ/ DŁUŻEJ"
fasolka - 2014-09-27
zrobiłam miksturę z wrotycza
minie - 2014-09-27
AFANISEP poczytajcie fora gdzie pisza o tym srodku i przepisach jak stosowac (szczegolnie na kafeterii jest jeden baaaardzo pozyteczny watek). Chemia w czystej postaci ale skuteczne. Myslalam ze zwariuje i zarazilismy juz pol rodziny. Jedyny specyfik ktory sie z tym uporal. Szczerze polecam.
Mat - 2014-09-27
Przestrzegam wszystkich przed domowymi sposobami leczenia. jest to tylko przedłużanie w czasie tego paskudztwa i możliwość zarażenia innych. Tylko właściwa maść : krem zawierający permetrynę i dyscyplina w jej stosowaniu. Pranie ubrań i pościeli w 90 stopniach. Izolować czasowo na okres ponad tygodnia używane buty i słuchawki do słuchania muzyki. Czapki prać też i izolować. Można zamrażać też czasowo odzież w zamrażarce. Wszędzie używać rękawiczek jednorazowych. Przecierać spirytusem klawiaturę i myszkę w komputerze.Pamiętać że świerzb daje objawy do paru tygodni po wyleczeniu,,swędzenie. Dlatego jest ważne aby smarować na dobrze umytą miękką i suchą skórę. Smarować dokładnie nawet pod paznokciami i napletkiem. Oraz w pupie.Ja się męczyłem kilka miesięcy bo nie byłem pewny czy to już koniec,po każdej kuracji.
rympal - 2014-09-27
8 pieprzonych miesiecy walczylam z tym gownem!A do wyleczenia 5 osob.W Anglii przy tych brudasach wydaje sie ze wszyscy sa zaswierzbieni.Nigdy wczesniej niemialam pojecia co to swierzb.Stracilam mase kasy I nerwow.Ale w koncu mam to za soba od 5 miesiecy. Smarowalam czesto I gesto a ponoc uzyc tej masci trzeba najwyzej dwa razy.To permethrina lub lyclear.Juz na drugi dzien czujesz wielka ulge.Wysusza skore ale dziala.Kosztuje 9 funtow a u lekarza dostaniesz za darmo tylmo raz.Wiec pomyslcie ile kasy stracilam.Plus oczywiscie rachunki za prad I wode.I ta dezynfekcja I odkladanie ciuchow.Starcilam nerwy iteraz kazde zaswedzenie traktuje powaznie I jak tylko nie wiem co to biegne na wszelki wypadek po masc.
kosmetyczka - 2014-09-23
Jedno posmarowanie i koniec.Potem kilka dni srodek przeciw swądowy .Troche kosztuje i na recepte.
InfecoScab 5% w ilosci 30-60g w zaleznosci od zaawansowania i wieku oraz Flonidan 1x1 przez 10 dni jesli swedzi.Łaczny koszt ok250 zl.
Poza tym..........
Uwazamy sie za istoty wyzsze i pasozyty jakby nas nie dotyczyly.Odrobaczamy tylko zwierzeta....hm......
Polecam co pol roku kuracja Deecleance oraz Detox z firmy Vision.
Pozdrawiam.
Dbanie o kocie uszy jest niezwykle ważne. Wiele osób nigdy nie czyści kotom uszu, ponieważ nie widzą takiej potrzeby,...
Jak czyścić uszy kotu?
Dbanie o kocie uszy jest niezwykle ważne. Wiele osób nigdy nie czyści kotom uszu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub