Tutaj jesteś: Dziecko > Noworodki > Pielęgnacja noworodka > Jak leczyć odparzenia u niemowląt?

Jak leczyć odparzenia u niemowląt?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Twoje dziecko ma podrażnioną skórę pod pieluszką? Miejsce jest czerwone, odparzone i wyraźnie bolesne? Nie zamartwiaj się, spróbuję Ci pomóc. Musisz wiedzieć, że takie odparzenia przytrafiają się niemal każdemu, nawet doskonale pielęgnowanemu niemowlęciu. Poniżej dowiesz się jak je leczyć.
1

Najlepszym sposobem zapobiegania odparzeniom pupy jest utrzymywanie jej w suchości. Oznacza to, że musisz zmieniać pieluszkę za każdym razem, gdy tylko zauważysz, że jest mokra. Mocz ma kwaśny odczyn i w mokrej pieluszce namnażają się bakterie, które przy dłuższym kontakcie ze skórą dziecka podrażniają ją, powodując zaczerwienienie i bolesne podrażnienia. Na odkwaszenie skóry polecam mleczko na zgagę, np. Malox, Manti. Myjemy pupę dziecka i dokładnie osuszamy. Następnie delikatnie nanosimy na nią mleczko. Jego zasadowy odczyn przywróci PH skóry dziecka do właściwego poziomu i przyspieszy gojenie.

2

Pomocne w ochronie przed odparzeniami będą maści zawierające w swoim składzie cynk. Taką maścią smaruj pupę dziecka po każdym przewijaniu, wcześniej przemywając ją chusteczką do pielęgnacji niemowląt. Jeżeli podrażnienie jest widoczne (skóra w tym miejscu jest czerwona), możesz wypróbować maść z zawartością środków przeciwgrzybiczych np. Clotrimazolum (na receptę) lub antybakteryjną z zawartością kortyzonu. Pamiętaj jednak, że tych maści nie można nadużywać. Maść należy nakładać grubą warstwą, ponieważ znaczna jej część zostanie wchłonięta przez pieluszkę.

Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak leczyć przeziębienie u niemowląt?
Jak zawijać dziecko w kocyk?
Jak leczyć odparzenia u niemowląt?
3

Na odparzenia doskonała może okazać się najzwyklejsza mąka ziemniaczana. Doskonale wchłania ona wilgoć, zapewniając skórze ochronę.

4
Jeśli po kilku dniach nie zauważysz poprawy, zgłoś się do pediatry. Możliwe, że dziecko ma grzybicze zapalenie skóry (np. na skutek zażywania antybiotyków). Odparzenia mogą powstać również, gdy dziecko ma biegunkę. Wówczas należy uważać, aby go nie odwodnić i koniecznie zgłosić do lekarza. Musisz pamiętać, że wprowadzanie nowego pokarmu do diety dziecka również może skończyć się biegunką lub alergią na dany pokarm i prowadzić do odparzeń. Matki karmiące piersią również muszą mieć na uwadze, co jedzą, gdyż czasem może to „zaszkodzić” dziecku i wywołać reakcję alergiczną.
5
Do podrażnień skóry może również prowadzić proszek, w którym pierzesz ubranka dziecka lub płyn, którego używasz do kąpieli. Nie bez znaczenia są również chusteczki nawilżane, sprzedawane w marketach. Mogą one być nasączone składnikiem, na który skóra Twojego dziecka reaguje zaczerwienieniem. W takich sytuacjach najlepiej zrezygnować z perfumowanych mydeł i płynów do kąpieli, a także z chusteczek. Przez jakiś czas spróbuj kąpać dziecko w wodzie z dodatkiem krochmalu lub używać naturalnego mydła. Pupę dziecka myj ściereczką bawełnianą i czystą wodą.
 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ojciec - 2013-05-27
Witam wszystkich, ja chodziłem ze swoim maleństwem po wielu lekarzach wydając ponad 2 000 na lekarzy i maści i nic. Trafiłem dobrego dermatologa u Bonifratrów i sposobem na odporzenie odbytu wielkości 5 zł okazał się rozcieńczony azotan srebra 0,75 za 8 pln. 3 dni i po sprawie. Większość dermatologów to konowały i przepisują maści za 50 pln, które nic nie dają. 3 miesiące męczyliśmy się z odparzenim a prpblem rozwiązuje się w mig nasąconym wacikiem z azotanem srebra 3 max do 7 dni i po sprawie. Pozdrawiam rodziców,
ola - 2011-06-06
Ja w takich przypadkach smarowałam maścia alantan.Ładnie i szybko sie wszystko goiło.A i mnie pomógł równiez przy problemach z tradzikiem.
 
Niezależnie od tego czy używasz „pampersów” czy pieluszek tetrowych, na pupie twojego malucha prędzej czy później...
Jak zrobić domowy balsam na odparzenia?
Niezależnie od tego czy używasz „pampersów” czy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt