Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Projekty dla dzieci > Jak ozdobić ramkę na zdjęcia żołędziami?

Jak ozdobić ramkę na zdjęcia żołędziami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (173 ocen)
Oceń 
Żołędzie są jednym z najbardziej charakterystycznych znaków jesieni. Zbierz wspólnie z dziećmi odrobinę tych darów jesieni i wspólnie przygotujcie ramkę, w której będziecie mogli trzymać wasze ulubione zdjęcie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Czapeczki żołędzi, tak aby wystarczyło ich na pokrycie całej ramki, Klej, Drewniana ramka
1
Zbierz żołędzie, które spadły już z drzew i zdejmij z nich czapeczki. Do miski nalej wody i umieść w niej czapeczki żołędzi, aby namokły. Jeśli chcesz wyczyścić czapeczki żołędzi, użyj do tego celu starej szczoteczki do zębów i sody oczyszczonej. Wyszoruj je, opłucz, wyjmij z wody i osusz ręcznikiem.
2
jesienna ramka - krok 2.
Połóż żołędzie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i umieść je w piekarniku nagrzanym do 100°C na około 40 minut. W ten sposób zabijesz wszystkie owady, które mogły pozostać na czapeczkach, a dodatkowo dobrze je wysuszysz. Następnie wyjmij blaszkę z piekarnika i przełóż czapeczki żołędzi na papierowy talerzyk. Pamiętaj, by ułożyć je jedna obok drugiej, dzięki temu szybciej ostygną.
3
jesienna ramka - krok 3.
Jedną część ramki posmaruj obficie klejem. Przymocuj do niej czapeczki żołędzi. Jeśli nie pokrywają idealnie krawędzi ramki, nic nie szkodzi. Mogą nieco poza nią wystawać. Nada to ramce oryginalny i niepowtarzalny wygląd. Tę sama czynność powtórz dla każdego z boków ramki.
4
jesienna ramka - krok 4.
Gdy ramka będzie już całkowicie pokryta czapeczkami żołędzi, wszystkie luki wypełnij specjalnym klejem hobbystycznym. Pozostaw ramkę na noc do całkowitego wyschnięcia.
Jak zrobić dekoracje – papierowe kule?
Jak zrobić pingwina z butelek po napojach?
Jak zrobić zdrapkę?
Jak zrobić różę z gazety?
Wskazówki
  • Jeśli chcesz, aby twoja ramka była bardziej kolorowa, pomaluj czapeczki.
  • Aby uatrakcyjnić ramkę, możesz ją pomalować lub do całego projektu dodać nieco juty, sznurka lub rafii.
  • Podczas zbierania żołędzi upewnij się, że masz ich wystarczająco dużo. Być może przydadzą się także na kolejne projekty.
 2.7/5 (173 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak sadzić magnolie?

Jak zrobić kwiaty z liści?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub