Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak się zrelaksować? Oddychanie relaksacyjne.
Jak się zrelaksować? Oddychanie relaksacyjne.

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Jesteś zabiegana? Marzysz o chwili wytchnienia, ale nawet jak już ją znajdziesz to rzucasz się na kanapę i pozwalasz ciału swobodnie nic nie robić? Skończ z taką formą relaksacji i przerzuć się na coś bardziej efektywnego. Leżąc na kanapie nie myślisz o właściwym oddychaniu i odprężeniu psychicznym. A nasza psychika też chce się odprężyć.
1
Znajdź ciche, spokojne miejsce. Usiądź wygodnie. Wyłącz telefon, telewizję i wszystko co Cię może rozpraszać. Najlepiej jeśli będzie to moment w ciągu dnia, kiedy dzieci będą w szkole a mąż w pracy. Znajdź czas tylko dla siebie.
2
Usiądź na ręczniku lub kocu. Dzięki temu będziesz czuła się bardziej komfortowo niż siedząc na posadzce czy parkiecie. Wyprostuj się, otwórz klatkę piersiową i płuca. Oddychaj głęboko.
3
Skup się na oddychaniu. Zamknij oczy. Rozluźnij ciało. Myśl o oddychaniu, nie zaprzątaj sobie głowy problemami.
4
Oddychaj głęboko, spokojnie przez dziesięć do dwudziestu minut. Staraj się to robić tak często jak tylko się da, najlepiej codziennie.
5
Jeśli w ciągu dnia nie masz czasu się w ten sposób zrelaksować, weź jeden powolny głęboki wdech. Wytrzymaj chwilkę i zacznij powoli wypuszczać powietrze z płuc. Miej przy tym zamknięte oczy.
Jak być silnym psychicznie?
Jak oczyścić umysł?
Jak być szczęśliwym człowiekiem?
Jak sobie radzić z niepokojem?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Różni ludzie stosują różne metody walki ze stresem, włączając w to środki farmakologiczne, których skutki uboczne mogą...
Jak zwalczyć stres dzięki technikom relaksacyjnym?
Różni ludzie stosują różne metody walki ze stresem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Nej
  • Arkadiusz Prokop
  • Sylwia Nowaczyk
  • Danuta Perlak
  • Marek Dudkiewicz
  • Daria Gładysz
  • Joanna Jankowiak
  • Mieczysław Kulaszewicz
  • Ireneusz Kajdas
  • Kamil Lechkun
  • Szymon Mydłowski
pasożyt