Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Arkusze Kalkulacyjne > Jak pisać formuły w Excelu?

Jak pisać formuły w Excelu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Korzystanie z programu Microsoft Excel wbrew pozorom może być bardzo proste. Możesz używać go do prostych obliczeń (zamiast kalkulatora) lub wykonywać bardziej skomplikowane działania z większą ilością zmiennych. Możesz tego dokonać wpisując w komórki arkusza specjalne formuły. Poniżej znajdziesz wskazówki jak tworzyć takie formuły w Excelu.
1
Formuły w arkuszu kalkulacyjnym powinny rozpoczynać się znakiem równości. Umieść znak równości w komórce, w której chcesz uzyskać wynik swoich obliczeń. Dzięki temu program będzie wiedział, że jest to część formuły, a nie zwykły tekst.
2
Wstaw formułę w odpowiednią komórkę lub wpisz ją w pasku znajdującym się na górze arkusza. Może to być prosta formuła, jak np. „=5-3” lub bardziej skomplikowana, jak „=A3*(B4:B6)”. Symbol A3 odnosi się do 3. wiersza w kolumnie A, * oznacza symbol mnożenia, a dwukropek pomiędzy B4 i B6 oznacza sumę zakresu tych liczb, w tym przypadku sumę B4, B5 i B6. Pamiętaj, że w formułach, tak jak w matematyce, obowiązuje kolejność wykonywania działań. Najpierw wykonywane są działania w nawiasie, później potęgowanie (^), mnożenie (*), dzielenie (/), a na końcu dodawanie (+) i odejmowanie (-).
3
Naciśnij Enter. Formuła zaktualizuje się, a w wybranej komórce pojawi się wynik całego działania.
4
modyfikacja danych
Dane, w komórce, w której znajduje się formuła, będą się zmieniać automatycznie wraz z modyfikacją danych wpisywanych do komórek, do których ta formuła się odwołuje (w naszym przykładzie może to być komórka A3, B4, B5 lub B6).
Jak spakować pliki WinRARem?
Jak przekonwertować plik pdf na doc?
Jak szybko zrobić spis treści?
Jak zgrać muzykę z kasety na komputer?
5
Formuły można kopiować do innych komórek, należy jednak pamiętać o tym, że wraz z kopiowaniem formuły zmieniają się również odniesienia do poszczególnych komórek.
6
Kopiowanie formuły w dół danej kolumny sprawia, że we wzorze modyfikowany jest numer wiersza komórki (np. kopiowanie formuły o jeden wiersz w dół zmienia komórkę A3 na A4, B4 na B5, B5 na B6, a B6 na B7).
7
Kopiowanie formuły w poziomie (do sąsiednich kolumn), zmienia nazwy kolumn w komórkach składowych formuły (np. komórka A3 zmienia się na B3, B4 na C4, B5 na C5, B6 na C6).
8
Żeby zablokować zmianę wierszy lub kolumn komórek składowych (tzn. ustalić stałe odniesienia formuły do komórki tabeli), należy skorzystać ze znaków „$”.
9
Znak $ postawiony przed literą blokuje kolumnę (np. $A1 – niezależnie od kierunku kopiowania, zawsze będzie odnosić się do kolumny A).
10
Znak $ postawiony przed numerem wiersza, oznacza, że niezależnie od kierunku kopiowania, formuła będzie odnosić się do komórek z zablokowanego wiersza (np. A$1 – wiersz 1.)
11
Jeśli zablokujemy zarówno wiersz, jak i kolumnę (np. $A$1) – formuła zawsze będzie odnosić się tylko do komórki o adresie A1.
 3.5/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Syśia - 2012-05-10
Głupie to jest!!! Nienawidzę tego robić!!! To jest najgłupsze na świecie co może być!!!!!!! To cała tabelka jest do dupy !!!! :((... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czarny ; P - 2011-11-03
Weźcie wgl jaki żal nic mi nie pomogło ; /
Excel jest arkuszem kalkulacyjnym, który sprawia nam czasem wiele problemów i wymaga od nas dużo cierpliwości....
Excel - Sortowanie od lewej do prawej
Excel jest arkuszem kalkulacyjnym, który sprawia nam...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt