Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić koszyk z papieru?

Jak zrobić koszyk z papieru?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (26 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 13 
Każdy chciałby mieć fajny koszyk na jakieś drobiazgi. Najprostszą rzeczą jest udać się do sklepu i takowy koszyk zakupić. W sumie wybór mamy teraz duży. Ale chyba przyjemniej byłoby nam, gdybyśmy taki koszyk zrobili sami. Nie jest to trudne, a może zachwycić i być powodem do dumy. No więc pomyślałam sobie, że i ja wykonam swój własny koszyk. Materiał, z którego go wykonałam można kupić codziennie w każdym kiosku. Jest to zwykła gazeta. A efekt piorunujący.
Rzeczy, których potrzebujesz:
gazeta, nożyczki, klej, wstążka, zszywacz, nitka, igła, filiżanka kawy – do popijania w trakcie tej miłej pracy.
1
koszyk z gazety - krok 1.
Pooddzielaj kartki papieru w gazecie. Poucinaj nożyczkami krawędzie każdej kartki, aby z jednej dużej podwójnej strony powstały dwie mniejsze, pojedyncze.
2
koszyk z gazety - krok 2.
Zegnij każdą kartkę gazety wzdłuż na pół. Następnie jeszcze raz na pół i potem jeszcze jeden ostatni raz na pół. Zrób tak z każdą kartką gazety. Możliwe, że będziesz potrzebował więcej niż jednej gazety.
Ja potrzebowałam około 96 pasków (czyli 96 stron).
3
koszyk z gazety - krok 3.
Zacznij od przeplatania środków czterech pasków, jak pokazuje fotografia. Jeśli chcesz możesz w miejscach nachodzenia na siebie papieru dać kropelkę kleju, aby lepiej się trzymało.
4
koszyk z gazety - krok 4.
Kontynuuj przeplatanie aż uzyskasz taką powierzchnię jaką chcesz, aby miał Twój koszyk. Mówię tu o spodzie koszyka. Spód mojego koszyka to 10x8 pasków.
5
koszyk z gazety - krok 5.
Aby zacząć robić boki koszyczka musisz zakręcać paski o dziewięćdziesiąt stopni i kontynuować zaplatanie pnąc się w górę.
6
koszyk z gazety - krok 6.
Wszystko ładnie, ale co z rogami koszyka? W rogach koszyka po prostu zakręcaj paski (widzisz to na zdjęciu?). Pamiętaj o kropelkach kleju. Teraz szczególnie się przydadzą, aby utrzymywały paski papieru w miejscu.
7
koszyk z gazety - krok 7.
Kontynuuj przeplatanie pasków w górę, aby utworzyć ścianki koszyka. Zrób je na taką wysokość na jaką uważasz.
8
koszyk z gazety - krok 8.
Czas na zakończenie pracy. Poobcinaj wystające końce pasków, aby wystawały tylko na wysokość około dwa-trzy centymetry. Pozaginaj je, aby wzmocnić brzegi koszyka i zszyj je z resztą zszywaczem, lub sklej klejem.
9
koszyk z gazety - krok 9.
Następnie obtocz ładnie brzegi tasiemką i przyszyj ją lub przyklej do gazety.
10
koszyk z gazety - krok 10.
Ja jeszcze wyłącznie w celach dekoracyjnych przeplotłam jasną niebieską wstążkę tuż pod ciemnoniebieską oblamówką.
11
koszyk z gazety - krok 11.
W środku koszyka nakleiłam wydrukowany tytuł New York Timesa. Wygląda 'zagranicznie', prawda? :)
12
koszyk z gazety - krok 12.
Na sam koniec udekorowałam swój koszyk kokardą.
 4.6/5 (26 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

daria16rog - 2013-03-11
Świetne z chęcią bym weszła w posiadanie takiego koszyka.
TrampkowaKsiężniczka - 2012-04-20
BOMBA!Dziękuje właśnie chciałam wykonać taki koszyczek,
i mi pomogłaś dzięki!Tylko jedno pytanko.Jak to zrobić w kroku 6?
Pozdrawiam Cię-
Julka.:*
Zastanawiałaś się kiedyś jak kreatywnie można wykorzystać lakier do paznokci? Poza właściwościami czysto kosmetycznymi...
Jak kreatywnie wykorzystać lakier do paznokci?
Zastanawiałaś się kiedyś jak kreatywnie można wykorzystać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt