Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak dbać o włosy rozjaśniane?

Jak dbać o włosy rozjaśniane?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Posiadanie zdrowych, rozjaśnianych włosów jest całkowicie możliwe. Nie jest to żaden oksymoron. Gwiazdy Hollywood mogą mieć zdrowe, blond włosy więc ty też możesz. Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych wskazówek.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Rozjaśniacz do włosów, Szampon, Odżywka, Oliwa z oliwek, Grzebień z szerokimi zębami, Ręcznik, Prysznic, Spray do nabłyszczania włosów
1
Po zabiegu rozjaśniania włosów, poczekaj kilka dni zanim je umyjesz. Czesz lub szczotkuj swoje włosy bardzo delikatnie, aby uniknąć łamania włosów i rozdwajania ich końcówek. Daj swoim włosom kilka dni na odpoczynek. W tym czasie na włóknach osadzą się naturalne olejki wytwarzane przez skórę głowy, które zapobiegną łamaniu się włosów i ich rozdwajaniu.
2
Przed myciem włosów nałóż na nie oliwę z oliwek. Oliwa z pierwszego tłoczenia jest zazwyczaj jaśniejsza i lżejsza, ale każda działa tak samo i można ją z łatwością spłukać przy pomocy szamponu. Jednakże oliwa z pierwszego tłoczenia zmywa się odrobinę szybciej.

Wylej odrobinę oliwy z oliwek na dłoń jednej ręki, a następnie rozetrzyj ją w obu dłoniach. Teraz delikatnie rozprowadź oliwę na włosach od czubka głowy aż po same ich końce. Aby równomiernie rozprowadzić oliwę po całej długości włosów, przeczesz je delikatnie za pomocą grzebienia o szerokim rozstawie zębów.

Upewnij się, że końcówki włosów są odpowiednio nawilżone. W razie potrzeby nałóż na nie dodatkową porcję oliwy. Odpowiednie nawilżenie zapobiegnie ich łamliwości i rozdwajaniu.
Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły?
Jak zrobić maseczkę z awokado na włosy?
Jak zapobiec wypadaniu włosów?
Sposoby na puszyste włosy
3
Oliwę z oliwek pozostaw na włosach na około 15 minut lub nawet do godziny czasu, jeśli chcesz głębokiego nawilżenia. W tym czasie możesz nałożyć na twarz maseczkę, zrobić pracę na komputerze lub ugotować obiad.

Jeśli chcesz wzmocnić działanie kuracji, owiń włosy suchym lub wilgotnym ciepłym ręcznikiem.

Możesz również pozostawić oliwkę na włosach podczas kąpieli lub golenia, a następnie umyć włosy na samym końcu. Ciepło i wilgoć z kąpieli wzmocnią działanie kuracji.
4
Delikatnie umyj swoje włosy szamponem. Delikatnie mycie włosów, zwłaszcza długich, oznacza wcieranie szamponu w pobliżu cebulki za pomocą delikatnych, głaszczących ruchów. Nie plącz włosów i nie szarp ich, spowoduje to ich wypadanie i splątanie.
5
Aby nawilżyć rozjaśnione i suche włosy, nałóż na nie odżywkę od samych korzeni aż po końcówki. Rozważ zastosowanie dodatkowej ilości odżywki u nasady włosów oraz w miejscu wiązania w koński ogon i na końcówkach. Zwróć uwagę, które partie włosów są najczęściej niszczone podczas codziennych zabiegów. Odżywkę rozprowadź na włosach za pomocą delikatnych ruchów głaszczących, w żadnym wypadku nie wcieraj jej i nie plącz włosów. Przy użyciu grzebienia o szerokim rozstawie zębów, rozprowadź odżywkę równomiernie po całej długości włosów. Zapobiegnie to ich plątaniu się.
6
Aby osuszyć włosy, owiń je ręcznikiem. Pamiętaj, aby zrobić to bardzo delikatnie. Możesz również dociskać je pomiędzy ręcznikiem i delikatnie wywierać na nie nacisk od cebulki, aż po same końcówki.
Po wstępnym osuszeniu włosów nałóż na nie odrobinę ochronnego kosmetyku, który nie tylko nawilży włosy ale ochroni przed zniszczeniem podczas czesania ich i szczotkowania. Dodatkowo zabieg ten ochroni włosy w czasie ich stylizacji.
7
Jeśli masz zamiar ułożyć swoje włosy, rozważ zastosowanie produktu, który nada im połysk, może to być żel, pianka lub lakier. Wiele z tych produktów zawiera w swym składzie olejki i witaminy, które zapobiegają uszkodzeniom włosów podczas ich prostowania lub suszenia.
8
Dwa razy w tygodniu powtarzaj zabieg nawilżania włosów. Jeśli twoje włosy są narażone na działanie słonej lub chlorowanej wody w basenie, zabieg powtarzaj codziennie. Możesz wydać mnóstwo pieniędzy na kosmetyki do włosów zawierające w swoim składzie lecznicze olejki lub też zacząć stosować oliwę z oliwek. Oliwa tworzy płaszcz ochronny na twoich włosach, sprawia, że są one błyszczące, gładkie i chroni je przed nadmiernym przesuszeniem.
 3.9/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

marta - 2014-12-11
Nakałdam oliwę z oliwek ale po kolejnym myciu znowu są przesuszone. Kupiłam sobie preparat z bambusem, podobno ma więcej krzemu niż skrzyp i działa na łodygę włosa od środka. Zobaczymy jakich efektów doczekam się po 3 miesiącach, ale zapowiada się obiecująco :)
werka - 2014-09-25
ja używam kolekcji chantala do włosów rozjaśnianych i blond, są bardzo skuteczne!
Odpowiednia pielęgnacja jest kluczem do zdrowych i lśniących włosów. A chyba każda z nas chciałaby się takimi włosami...
Jak dbać o włosy?
Odpowiednia pielęgnacja jest kluczem do zdrowych i lśniących włosów. A chyba każda...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt