Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Choinka > Jak zrobić lampion z papieru?

Jak zrobić lampion z papieru?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.6/5 (160 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Szukacie sposobu na zrobienie ładnego lampionu z papieru? Wbrew pozorom nie ma nic prostszego. Takie urocze lampiony będą się pięknie prezentowały w altanie, możemy je również zawiesić na gałązkach drzewa lub na werandzie. Wprowadzą do waszego ogrodu, niesamowity, niemalże bajeczny klimat. Bez wątpienia wprawią w zachwyt wiele osób. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w wykonaniu tych niezwykłych dekoracji.
Rzeczy, których potrzebujesz:
papier dekoracyjny, drukarka, nożyczki, igła z nitką, klej lub taśma obustronnie klejąca
1
Przekrój lampionu

Wydrukuj szablon -> LINK. Szablon możesz dowolnie powiększać lub pomniejszać poprzez zmianę wartości procentowej (na górze). Obok na rysunku możesz zobaczyć przekrój lampionu, który będziemy wykonywać.

2
Robienie lampionów z papieru 1
Szablon przerysuj na papier dekoracyjny i wytnij wzdłuż linii.
3
Robienie lampionów z papieru 2
Wystający paseczek z boku przyklej do drugiego końca szablonu w miejscu oznaczonym znakiem x.
4
Robienie lampionów z papieru 3
Przygotuj mulinę o długości około 50 cm. Koniec muliny złóż kilka razy a następnie zawiąż na guza, tak, aby guz był na górze.
5
Robienie lampionów z papieru 4
Wiszące końcówki muliny poprzecinaj, aby otrzymać coś na kształt pędzelka. Nawiń ten sam kawałek muliny na igłę.
6
Robienie lampionów z papieru 5
Igłą przebij jedno z kółeczek znajdujących się na krańcach wyciętego szablonu. Od zewnętrznej strony (tam gdzie jest druk) do wewnętrznej.
7
Robienie lampionów z papieru 6
Kółeczka przebijaj po kolei, jedno za drugim. Nitkę przeciągaj od zewnętrznej strony do wewnętrznej. Teraz złączysz ze sobą spód lampionu. Po zakończeniu spód lampionu powinien wyglądać tak jak na zdjęciu obok. Po zakończeniu zrób guza od środka lampionu, aby kółeczka nie przesuwały się po mulinie.
8
Robienie lampionów z papieru 7
Teraz zrób to samo z górnymi kółeczkami. Tym razem nawlekaj je od spodniej (wewnętrznej, niezadrukowanej) strony, na zewnątrz.
9
Robienie lampionów z papieru 8
Jak skończysz zawiąż na zewnątrz guza, aby papier nie przesuwał się po mulinie. Aby zrobić guza możesz sobie pomóc ołówkiem. Poprzez przesuwanie ołówka w prawo i lewo możesz zrobić guza dokładnie w tym miejscu w którym chcesz.
10
Robienie lampionów z papieru 9
Górna część lampioniku powinna wyglądać tak jak na zdjęciu. Krawędzie poszczególnych modułów możesz pomalować farbkami lub ozdobnym długopisem (na zdjęciu złoty długopis).
Wskazówki
  • Lampioniki te będą bardzo ładnie wyglądać na choince bożonarodzeniowej!
 1.6/5 (160 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

meszekowy - 2013-08-07
zrobiłem i świetnie latał nie to co poprzednio który zaczął się palić :)
aga_181818 - 2013-05-11
Zrobiłam kilkanaście takich lampionów z okazji mojego ślubu :) idealnie nadały się do przyozdobienia starej lampy na werandzie, więc goście mieli już na wejściu coś ładnego, a ja bardzo tani pomysł na ozdobę :) dziękuję!
Irys - 2012-11-18
Rudolf Czerwononosy to chyba najbardziej znany na świecie renifer. Pewnie i twoje dziecko słyszało opowieść o tym...
Jak zrobić renifery z kapsli?
Rudolf Czerwononosy to chyba najbardziej znany na świecie renifer. Pewnie i twoje dziecko...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt