Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Materiały i elementy dekoracyjne > Jak zrobić żyrandol?

Jak zrobić żyrandol?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (255 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Uwielbiam papier woskowy. Ma on tak dużo zastosowań. Spróbujcie opakować nim prezent, czy zrobić z niego torebkę na prezent. Ostatnio odkryłam, w sumie z przypadku kolejne jego zastosowanie. Wpadło mi do głowy, że przecież papier woskowy swoją struktura przypomina muszlę capiz. Można na przykład zrobić wspaniały żyrandol, zastępując muszle capiz właśnie papierem woskowym. Postanowiłam więc wprowadzić swój projekt w życie. Żyrandol wyszedł mi naprawdę zjawiskowo. Robi niesamowite wrażenie zarówno w dzień jak i nocą, gdy świeci. I wygląda jak ze sklepu!
Rzeczy, których potrzebujesz:
wiszący kwietnik na kwiaty (podobny do tego zamieszczonego na fotografii, inaczej żyrandol nie wyjdzie tak jak powinien), biała farba w sprayu, wstążka w kolorze ecru, nożyczki, 1-2 rolki papieru woskowego, 2 duże kawałki papieru pergaminowego, żelazko, deska do prasowania, gorący klej w pistolecie, wycinacz cyrklowy (jeśli nie masz wycinacza, narysuj kółka cyrklem i wytnij nożyczkami; musisz jednak pamiętać, aby być bardzo dokładnym podczas wycinania, aby kółka nie były 'kanciaste', musisz wyciąć idealne koła), mata po której można ciąć.
1
żyrandol - krok 1.
Spryskaj białą farbą kwietnik – koszyk. Pozostaw do całkowitego wyschnięcia.
2
żyrandol - krok 2.
W tym czasie zajmij się wycinaniem kółek. Połóż dwa kawałki papieru pergaminowego na desce do prasowania.
3
Wytnij trzy kawałki papieru woskowego, mniej więcej takiej samej wielkości. Włóż je między papier pergaminowy.
4
Zaprasuj teraz papier woskowy między pergaminowym. Papier pergaminowy sprawi, że podczas prasowania wosk pozostanie na swoim miejscu i pozwoli na dokładne wyprasowanie i wygładzenie powierzchni papieru woskowego.
5
żyrandol - krok 5.
Za pomocą wycinacza cyrklowego wytnij z papieru woskowego kółka o średnicy 7 centymetrów.
6
żyrandol - krok 6.
Potnij wstążkę i przymocuj jej kawałki do koszyka (kwietnika). Długość wstążki zależy od metody przytwierdzania jej do koszyka (pojedyncze czy podwójne wiązanie). Ja pocięłam wstążkę na paski o długości 20 centymetrów (pojedyncze wiązanie) i 40 centymetrów (wiązanie podwójne). Możesz je przymocować do ramy koszyka poprzez ich przyklejenie gorącym klejem (wtedy będzie wisieć pojedyncza wstążka). Ale możesz też złożyć wstążkę na pół i stworzyć pętelkę przez którą przełożysz końce wstążeczki mocując ją do drutów koszyka (wiszą dwa końce wstążki). Zacznij od dołu i kieruj się ku górze, będzie Ci łatwiej.
7
żyrandol - krok 7.
Jak już założysz wstążki przyklejaj do nich wycięte kółka, za pomocą kropli kleju blisko krawędzi każdego kółka. Zakładaj kółka na przemian raz z jednej raz z drugiej strony tak, aby na siebie lekko zachodziły – popatrz na fotografię. Jak skończysz naklejać kółka na najniższym drucie pnij się w górę.
8
żyrandol - krok 8.
Jak dojdziesz do samej góry możesz uznać swoją pracę za prawie skończoną. Jeszcze tylko zamocuj żarówkę, podwieś żyrandol i gotowe. Można podziwiać.
Jak zrobić pudełko na prezent?
Jak zrobić kalendarz adwentowy z pudełek po zapałkach?
Jak zrobić podkładkę pod kubek z korków po winie?
Jak zrobić mak z papieru?
 1.2/5 (255 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Modliszka - 2011-04-28
A gdzie można kupić papier woskowy? I taki fajny kwietnik? Bo pomysł świetny. U mnie funduszy brak, a chciałam jakiś oryginalny żyrandol do kuchni.
 
Własnoręczne wykonanie pudełka może być łatwe i przyjemne. Dzięki prostym wskazówkom możesz zrobić to w ciągu zaledwie...
Jak zrobić pudełko na prezent?
Własnoręczne wykonanie pudełka może być łatwe i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt