Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Andrzejki > Zabawy andrzejkowe > Jak zrobić dekoracje na Andrzejki?

Jak zrobić dekoracje na Andrzejki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (291 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Andrzejki to szczególne święto. Warto więc przygotować specjalne dekoracje na ten wyjątkowy wieczór. Różne „cygańskie” przedmioty oraz świece pomogą ci stworzyć odpowiednią atmosferę. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na andrzejkowe dekoracje. Przeczytaj uważnie instrukcje i przygotuj coś nastrojowego, co dodatkowo wzmocni klimat andrzejkowych wróżb.
1

Migoczące gwiazdy i błyszczący księżyc.

Potrzebne przedmioty:

  • Złota folia lub złoty papier do pakowania

  • Klej

  • Nożyczki

  • Czarna nitka bądź żyłka

  • Kawałki tektury w różnych wymiarach

2
szablon gwiazdki
Skopiuj, powiększ, wydrukuj i przygotuj szablon gwiazdy oraz księżyca. Przenieś wzór na tekturę i wytnij go.
3
szablon księżyca
Jedną stronę przygotowanego z tektury kształtu starannie pokryj klejem i przymocuj do niej złotą folię. Odetnij nadmiar folii wzdłuż krawędzi tekturki. Nałóż klej na drugą stronę tekturowego wzoru i ponownie przyklej do niego folię. Nadmiar odetnij.
4
Zrób niewielki otwór w pobliżu krawędzi każdej z ozdób. Przewlecz przez niego czarną nić lub żyłkę. Zawieś ozdoby pod sufitem.
5

Nastrojowe nocne świece.

Potrzebne przedmioty.

  • Lampiony w ciemnych kolorach lub różnej wielkości szklanki

  • Farba do szkła w złotym kolorze

  • Mały pędzelek

  • Świece do lampionów lub podgrzewacze

6
Dokładnie wymyj lampiony i/lub szklanki, a następnie dobrze je osusz.
Jak wróżyć z kart?
Jak wróżyć wahadełkiem?
Jak zrobić runy?
Jak lać wosk?
7
Postępuj zgodnie ze wskazówkami podanymi na opakowaniu złotej farby do szkła. Na szklankach i lampionach przy pomocy pędzelka namaluj gwiazdki, księżyc i spirale.
8
Świece i podgrzewacze umieść w przygotowanych lampionach, a następnie rozłóż je w różnych miejscach pokoju.
9

Magiczny obrus.

Potrzebne materiały:

  • Czarna tkanina lub czarny obrus

  • Złoty marker do tkanin

  • Nożyczki

10
W razie potrzeby obetnij materiał, tak aby pasował do wymiaru stołu i zaobręb go, żeby się nie strzępił. Upewnij się, że przednia część obrusa zwisa aż do podłogi. Za pomocą złotego pisaka na całym materiale narysuj gwiazdy, księżyce oraz słoneczka. Możesz nakryć obrusem tylko najważniejszy stół (np. stół z jedzeniem, stół do wróżb) lub udekorować obrusami cały pokój.
11
W razie potrzeby przygotuj złote konfetti i posyp nim wierzch każdego ze stołów.
12
Kolejnym szybkim sposobem na stworzenie magicznego stołu jest zawieszenie wokół okrągłego stołu przejrzystego materiału w kolorze czarnym, granatowym lub ciemnoszarym. Pod stołem zawieś sznur białych lampek choinkowych, tak aby świeciły one przez materiał.
13

Malowidło ścienne.

Potrzebne materiały:

  • Czarny materiał na tyle duży, aby pokrył ściany lub czarne worki na śmieci rozcięte na pół lub czarny brystol

  • Fluorescencyjne farbki lub markery

  • Fluorescencyjne gwiazdy i księżyce (opcjonalnie)

  • Pinezki

14
Jeśli nie posiadasz dużego kawałka materiału, połącz ze sobą kilka mniejszych. To samo tyczy się worków na śmieci lub brystolu.
15
Znajdź w internecie schematy różnych konstelacji. Użyj ich jako wzoru i za pomocą fluorescencyjnych farb lub markerów narysuj na przygotowanym wcześniej materiale różne konstelacje. W razie potrzeby możesz również ponaklejać na nim fluorescencyjne gwiazdki i księżyce.
16
Zawieś „malowidło” na ścianie. Możesz również przymocować je do sufitu. Goście z pewnością będą zachwyceni, gdy zgasicie światło.
17

Dodatkowe dekoracje:

  • Załóż szalik i kolorowe apaszki na abażury lamp. Upewnij się jednak, że nie są one wykonane z materiałów łatwopalnych i nie dotykają żarówki.

  • Zawieś koraliki nad każdym wejściem do pokoju, nie zapomnij także o drzwiach wejściowych. Koraliki powinny być w kolorze złotym, srebrnym, ciemnoniebieskim, fioletowym oraz zielonym.

  • Kup formę do robienia kostek lodu w kształcie gwiazdek. Przez zamrożeniem dodaj do wody żółty barwnik spożywczy. Wrzuć je do napojów tuż przed ich podaniem.

  • Przygotuj kilka świeczników i umieść w nich świece w kolorze fioletowym, złotym lub czarnym. Dla dekoracji na dole każdej świeczki przyklej złotą gwiazdkę.

 4.8/5 (291 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

polska - 2013-11-26
to mi pomogło
hanka - 2013-11-05
takie mroczne to nie na Andrzejki - raczej styl kurpiowski byłby lepszy, hej!
arimor - 2013-11-04
fajnie będzie się prezentować ustawiona na stole misa z wodą, płatkami kwiatów i lekkimi, pływającymi świeczkami, podłużne szklane wazoniki wypełnione kolorowymi szklanymi kulkami, laboratoryjne fiolki (do kupienia np. w internecie) z wodą zabarwioną farbkami, ustawione koło siebie stojące lusterka w metalowych ramkach, porozkładane na stolikach runy narysowane na kamykach czerwonym markerem, wachlarzyki lub domki z kart.
LOVAM CIĘ :*<3 - 2011-11-27
Słabe ;/
patuniua - 2011-11-24
takie sobie..;(
jozin - 2011-11-15
chyba ty! chyba nie lałaś...
patrycja k - 2010-11-24
super. nareszcie wiem jak ozdobić klase na jutrzejsze andrzejki.żart-nudnr to i takie tandetne
Przebranie wróżki-cyganki doskonale sprawdzi się jako element każdej imprezy kostiumowej, w szczególności tej z okazji...
Jak przebrać się za wróżkę?
Przebranie wróżki-cyganki doskonale sprawdzi się jako...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt