Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Dekoracje Bożonarodzeniowe > Jak zrobić śnieżynkę na choinkę?

Jak zrobić śnieżynkę na choinkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (277 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 17 
Świąteczne szaleństwo często wymaga od nas zainwestowania sporej części oszczędności w kupno ozdób choinkowych. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że ekskluzywne i oszałamiające ozdoby można zrobić własnoręcznie i praktycznie za darmo. Żeby wykonać przedstawioną na zdjęciu śnieżynkę będziesz potrzebować jedynie kawałka papieru i kleju. Czy jakakolwiek gotowa ozdoba będzie wyglądać równie pięknie? Poświęć chwilę czasu i przeczytaj ten artykuł. Gwarantuję, że nie pożałujesz.
Rzeczy, których potrzebujesz:
brystol o wymiarach 30x30cm, dobry klej, igła do quillingu (do kupienia tutaj), klej w sprayu i brokat (do kupienia tutaj)
1
śnieżynka z papieru - krok 1.

Potnij brystol na paski o szerokości ok. 0,5cm. Teraz skróć paski, by otrzymać następujący zestaw:

  • 1 pasek o długości 15cm (środkowy zwój śnieżynki)

  • 8 pasków o długości 7,5cm (ramiona śnieżynki)

  • 4 paski o długości 15cm (duże zawijasy)

  • 4 paski o długości 7,5cm („łezki”)

  • 4 paski o długości 5cm („markizki”)

2
śnieżynka z papieru - krok 2.
Będzie ci potrzebna igła do quillingu (dostępna w sklepach hobbystycznych lub w internecie – koszt ok. 10zł) lub inne narzędzie do nawijania papieru (bardzo duża igła, odpowiednio wygięty spinacz itp.) Igła do quillingu będzie jednak najwygodniejsza.
3
śnieżynka z papieru - krok 3.
Włóż końcówkę papierowego paska do otworu w igle do quillingu i zacznij go na nią nawijać. Zacznij od paska o długości 15cm, który będzie środkowym zwojem śnieżynki. Gdy uda ci się porządnie zwinąć ten pasek, nie będziesz mieć już problemu z żadnym innym elementem.
4
śnieżynka z papieru - krok 4.
Nałóż odrobinę kleju na końcówkę utworzonej w kroku poprzednim „sprężynki”. W quillingu zazwyczaj odrywa się końcówkę paska, zanim przyklei się ją do drugiego końca. W tym przypadku nie jest to jednak konieczne.
5
śnieżynka z papieru - krok 5.
W analogiczny sposób musisz zrobić „łezki”znajdujące się na końcach śnieżynki. Nawiń na igłę 7,5cm paski papieru, a następnie ściśnij je z jednej strony, by utworzyć kształt łezki. Nałóż na koniec paska odrobinę kleju i przyklej go tak, by jego koniec znajdował się na czubku łezki. W ten sposób zamaskujesz miejsce łączenia.
6
śnieżynka z papieru - krok 6.
„Markizki” robi się dokładnie w ten sam sposób. Nawiń na igłę 5cm kawałki papieru, przyklej odstający koniec i ściśnij, tym razem z obu stron, żeby otrzymać kształt przedstawiony na zdjęciu.
7
śnieżynka z papieru - krok 7.
Teraz nadszedł czas na zawijasy. Złóż 15cm paski na pół i zwiń każdą połowę na igle. Zazwyczaj zawijasy nie są składane na pół, ale dla nas będzie to o wiele wygodniejsza opcja, ponieważ będziemy wiedzieć, w którym miejscu nałożyć klej.
8
śnieżynka z papieru - krok 8.
Ostatnim fragmentem śnieżynki są ramiona, które wykonamy z 7,5cm pasków. Jeden koniec paska włóż w igłę i okręć mniej więcej dwukrotnie.
9
śnieżynka z papieru - krok 9.
Teraz nawiń drugi koniec paska tak, aby cały element miał około 2,5-3cm. Nie musisz trzymać się dokładnie tej liczby, ważne jest to, żeby wszystkie ramiona miały tą samą długość.
10
śnieżynka z papieru - krok 10.

Gratulacje. Masz już wszystkie części swojej śnieżynki. Teraz trzeba je tylko ze sobą posklejać. Zacznij od złączenia ze sobą ramion. Sklej je po dwa, gładką stroną do siebie, by otrzymać po dwa zawijasy na każdym końcu ramienia (jeden na górze, drugi na dole) – na zdjęciu pokazane na dole po lewej. W sumie powinnaś mieć:

  • 1 okrągły środek

  • 4 łezki

  • 4 markizy

  • 4 zawijasy

  • 4 ramiona śnieżynki

11
śnieżynka z papieru - krok 11.
Zacznij od okrągłego elementu. Będzie to środek twojej śnieżynki. Teraz musisz do niego doczepić ramiona. Rozwiń nieco „sprężynki” na jednym ich końcu i przyklej je do środka śnieżynki tak, by do siebie przylegały.
12
śnieżynka z papieru - krok 12.
Teraz weź jeden z zawijasów i przyklej jego środek na ramionach, w miejscu ich łączenia.
13
śnieżynka z papieru - krok 13.
Delikatnie rozwiń go, by dotknął boków ramienia. Następnie przyklej w tych miejscach.
14
śnieżynka z papieru - krok 14.
Na środku zawijasa przyklej jedną z łezek. Teraz wymodeluj zawijas tak, by jego końce dotykały łezki, a następnie przyklej je do niej. Może się zdarzyć tak, że będziesz musiała nieco rozwinąć zawijasy, żeby dosięgły łezki. Nie należy się tym jednak przejmować.
15
śnieżynka z papieru - krok 15.
Powtórz te czynności jeszcze 3 razy, tworząc śnieżynkę. Na zakończenie, na końcach ramion przyklej markizki.
16
śnieżynka z papieru - krok 16.
Jeśli chcesz, aby twoja śnieżynka była zniewalająca, spryskaj ją klejem w sprayu a następnie obtocz w brokacie. Zamocuj nitkę i ozdoba gotowa.
 3.2/5 (277 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czy potrafisz wyobrazić sobie choinkę bożonarodzeniową bez Mikołaja? Ja nie potrafię. I co roku kombinuję jakby tu tym...
Jak zrobić Świętego Mikołaja z filcu na choinkę?
Czy potrafisz wyobrazić sobie choinkę bożonarodzeniową...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt