Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Materiały i elementy dekoracyjne > Jak odnowić starą komodę?

Jak odnowić starą komodę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Też masz problem co zrobić ze starą komodą? A może znalazłeś gdzieś na starociach wspaniały, ale zniszczony mebel? Nie martw się. Jest na to sposób. Stare meble wcale nie muszą iść na śmietnik lub skończyć gdzieś w najdalszym zakamarku piwnicy. Ostatnio bardzo modne jest odnawianie starych mebli. Pokażę Wam, jak można odnowić starą komodę. Oczywiście sposobów jest wiele, ale jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, mam nadzieję, że te wskazówki będą bardzo pomocne i inspirujące.
Rzeczy, których potrzebujesz:
szpachlówka stolarska, szpachelka, papier ścierny, wybrany kolor farby (ja wybrałam bardzo jasny odcień niebieskiej szarości), uszlachetniacz do farb, na przykład Floetrol, pędzel, środek do czyszczenia mosiądzu, lakier do drewna.
1
komoda przed renowacją
Oto jak wyglądała komoda przed renowacją.
2
Komoda w niektórych miejscach miała ubytki w drewnie, więc trzeba było użyć szpachlówki stolarskiej i uzupełnić pęknięcia i szpary. Jeśli Twój mebel również ma pewne ubytki, użyj szpachlówki. Jest ona gotowa do użycia, więc nie powinno być większych problemów z jej zastosowaniem.
3
renowacja komody - krok 3.
Jak już szpachlówka wyschnie, wyszlifuj ją papierem ściernym, aby stanowiła jedną całość z drewnem.
4
renowacja komody - krok 4.
Dodaj do farby odrobinę Floetrolu (zresztą przeczytaj instrukcję na opakowaniu). Jest to uszlachetniacz do farb, dzięki któremu farba będzie się łatwiej rozprowadzała i nabierała na pędzel, ułatwiając malowanie. Ponadto, środek ten zwiększa krycie farby, dzięki czemu nie trzeba nakładać wielu warstw farby.
5
renowacja komody - krok 5.
Jak już dokładnie wymieszasz farbę z Floetrolem zacznij malowanie. Pomaluj komodę tylko z zewnątrz, nie musisz malować komody i szuflad w środku. Po co, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z prawdziwym drewnem. A kontrast między niepomalowaną a pomalowaną częścią tylko doda jej uroku. Docenisz to, gdy będziesz wysuwać szuflady.
6
Co z uchwytami? Wymieniać czy nie? Dobre pytanie. Decyzja należy do ciebie. W tym przypadku wystarczyło wyczyścić je specjalnym środkiem do czyszczenia mosiądzu, dzięki czemu nabrały pięknego blasku i koloru. Trzeba było również dokupić gałki do szuflad, bo w komodzie ich niestety brakowało.
7
Na samym końcu możesz polakierować komodę (jak już farba będzie idealnie sucha), aby nabrała pięknego połysku.
8
komoda po renowacji
Zamontuj wszystkie gałki i uchwyty.

Na podstawie: www.centsationalgirl.com
Jak pomysłowo odnowić plastikowe krzesło?
Jak usunąć białe plamy z mebli?
Jak zainstalować dodatki do
Jak szpachlować drewno?
Przeczytaj teraz: Jak odnowić starą pufę?
 3.9/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

dudek - 2011-09-29
pisząc o uszlachetnianiu farby warto wspomnieć o rodzaju farby; ja używałem podkładu i emali akrylowej fluggera, bez uszlachetniania;
czy po pędzlu nie zostały ślady pociągnięć? polecam wałek, zwłaszcza do dużych gładkich powierzchni, próbował ktoś gąbki - czy sprawdza się w rzeźbionych zdobieniach?
lila - 2011-07-25
Jakiej farby użyłaś?
Stare meble mają wyjątkowy klimat. Nie znajdziesz go w żadnym, nawet najdroższym sklepie meblowym, ani w zestawie z...
Jak przerobić komodę na ławkę?
Stare meble mają wyjątkowy klimat. Nie znajdziesz go...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt