Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Choinka > Jak zrobić bombkę z cekinów?

Jak zrobić bombkę z cekinów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (48 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Istnieje wiele możliwości i sposobów robienia bombek na choinkę. Jednym z nich jest obszywanie lub ozdabianie kul styropianowych. Kule styropianowe można kupić w Internecie. Są bardzo tanie, a stwarzają nam duże pole do popisu. Dzięki nim nasze bombki będą z pewnością unikalne i nikt poza nami takich mieć nie będzie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Bombki styropianowe 50 mm (do kupienia tutaj), Koraliki złote i brązowe (drobne, 2-3mm), Cekiny w kolorze srebrnym, złotym, różowym, niebieskim (do kupienia tutaj), Szpilki krawieckie, 2 małe koraliki metalowe, Niebieskie koraliki - szklane, okrągłe, Koraliki turkusowe płaskie, Wstążka do zawieszenia
1
Bombka styropianowa ozdobiona cekinami 1
Nałóż na szpilkę brązowy koralik, potem złoty cekin i wbij w styropianową kulę. Kontynuuj, aż zrobisz pierwsze pełne okrążenie (coś na kształt równika). W taki sam sposób zrób następne dwa okrążenia po obu stronach naszego "równika", jednak teraz użyj złotych koralików. Teraz mamy trzy rzędy. Środkowy z brązowymi koralikami i dwa boczne ze złotymi.
2
Metalowy koralik nawiń na szpilkę i wbij ją w "biegun" styropianowej kuli. Następnie zrób dwa okrążenie niebieskimi cekinami. Dokończ tę stronę za pomocą cekinów srebrnych.
3
Odwróć bombkę na drugą stronę i zacznij od wbicia metalowego koralika w kolejny "biegun". Następnie zrób jedno okrążenie srebrnymi cekinami, dwa różowymi, dwa okrągłymi niebieskimi koralikami ze szkła i na koniec trzy okrążenia płaskimi cekinami w kolorze turkusowym. Jeśli widać kawałki styropianu w miejscach, gdzie są same koraliki, wówczas można je "podłożyć" cekinami (bardzo dobrze zasłaniają spód kuli). Turkusowe koraliki mogą się dobrze nie stykać, więc jeśli będzie widać spod nich styropian, to dziurki pokryj dodatkowymi koralikami.
4
Bombka styropianowa - zrób to sam
Wyciągnij metalowy koralik z "północnego bieguna", nałóż na szpilkę wstążkę, podłóż pod spód srebrnego cekina i wbij szpilkę z powrotem w bombkę.
Wskazówki
  • Spróbuj innych wzorów. Cekinowe bombki są bardzo proste do zrobienia, nawet dla dzieci.
  • Dzieciom będzie łatwiej wykonywać bombki z dużych kul styropianowych oraz jak największych cekinów (o średnicy 1cm).
  • Zauważ, że dzieci zwykle wybierają kolory losowo, a nie wg kolorystyki. Wybierz cekiny oraz koraliki, które będą kolorystycznie do siebie pasowały. Dzięki temu nawet najmłodsi zrobią ładne bombki.
Ostrzeżenia
  • Dzieci poniżej 10 lat powinny zawsze  robić te bombki pod nadzorem rodziców.
  • Dzieci poniżej 5 lat nie powinny bawić się szpilkami, ponieważ mogą je połknąć.
 3.9/5 (48 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

klaudia0704 - 2013-12-30
Śliczna bombka, ale mi niestety nie wyszła.
monika.janik.onet.pl - 2013-11-24
To bardzo fajny pomysł moja córa i siostrzeniec zrobili te bombki :) Są świetne
justi3414 - 2011-11-30
Śliczna bombka muszę sobie taką zrobić!!
Te śliczne pudełeczka w kształcie piramid można zawiesić na choinkę jako ozdobę lub zrobić z ich pomocą kalendarz...
Jak zrobić ozdoby choinkowe w kształcie piramid?
Te śliczne pudełeczka w kształcie piramid można zawiesić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt