Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Przetrwanie w Pracy > Jak unikać bólu kręgosłupa pracując przy komputerze?
Jak unikać bólu kręgosłupa pracując przy komputerze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Praca przy komputerze jest coraz bardziej popularna. Firmy się komputeryzują, my sami w domach też siedzimy często przed komputerem i załatwiamy różne sprawy lub po prostu serfujemy po internecie. Jak zatem przy takim trybie życia dbać o kręgosłup? Przecież jemu nie służy siedzący tryb życia, nie mówiąc już o garbieniu się. Poniższe ćwiczenia – pod warunkiem, że będą wykonywane systematycznie, pomogą Ci zwalczyć ból kręgosłupa. Wystarczy kilka minut przerwy w pracy na wykonanie tych prostych ćwiczeń, a efekty dadzą o sobie znać.
1
ćwiczenia na kręgosłup - krok 1.
Oprzyj się o oparcie i wyciąg przed siebie ręce. Spleć palce obu rąk i odwróć wewnętrzną część dłoni na zewnątrz. Wyciągaj mocno ręce przed siebie. Rozciągniesz je i ramiona. Wytrzymaj 10-20 sekund. Powtórz dwa razy.
2
ćwiczenia na kręgosłup - krok 2.
Wstań. Wyciągnij ręce do góry, spleć dłonie, ich wewnętrzną część zwróć ku górze. Wyciągnij je mocno w górę. Wytrzymaj 10-15 sekund.
3
ćwiczenia na kręgosłup - krok 3.
Ciągle stój (choć jeśli chcesz możesz usiąść, pamiętaj jednak, aby kręgosłup był prosto). Załóż ręce za głowę, chwyć lewą ręką prawy łokieć i ciągnij go delikatnie, naciągając mięśnie. Wytrzymaj 8-10 sekund. Powtórz z druga ręką.
4
ćwiczenia na kręgosłup - krok 4.
Powtórz krok drugi.
5
ćwiczenia na kręgosłup - krok 5.
Usiądź. Zrób głęboki wdech i unieś ramiona zbliżając je do uszu. Przetrzymaj 3-5 sekund. Następnie opuszczając ramiona zrób wydech. Powtórz trzy razy.
6
ćwiczenia na kręgosłup - krok 6.
Siedząc na krześle (kręgosłup prosty) załóż ręce do tyłu. Złap prawą dłonią lewą i naciągaj ją. Dodatkowo przechyl głowę na prawą stronę. Wytrzymaj 10-12 sekund. Powtórz z drugą ręką. Pamiętaj, aby głowę przechylić wtedy na lewo.
Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?
Jak łagodzić bóle kręgosłupa?
Ćwiczenia na bóle kręgosłupa
Jak dobrze przygotować miejsce do pracy?
7
ćwiczenia na kręgosłup - krok 7.
Złóż dłonie przed sobą. Zwróć je ku górze. Obniżaj ręce w dół, ale nie odrywaj dłoni od siebie. Wytrzymaj nacisk około 10 sekund.
8
ćwiczenia na kręgosłup - krok 8.
Ćwiczenie podobne do poprzedniego, z tą różnicą, że dłonie kierujemy w dół. Ponownie wytrzymać nacisk około 10 sekund.
9
ćwiczenia na kręgosłup - krok 9.
Usiądź. Wyciągnij jedną rękę w górę, drugą puść luźno wzdłuż tułowia. Staraj się wyciągniętą rękę mocno wyciągać do góry a drugą ciągnij w dół. Wytrzymaj 8-10 sekund. Następnie zmień ręce.
10
ćwiczenia na kręgosłup - krok 10.
Załóż lewą nogę na prawą. Następnie wykonaj obrót tułowiem w lewą stronę. Wytrzymaj około 8-10 sekund. Następnie zmień nogę i wykonaj obrót w drugą stronę.
11
ćwiczenia na kręgosłup - krok 11.
Usiądź na krześle. Nie opieraj się. Umieść obie dłonie na biodrach, jak pokazano na rysunku. Kciuki powinny być zwrócone ku sobie. Wypchaj łokcie do tyłu i pozwól, aby Twoja klatka się wyciągnęła do przodu. Skup się na niej, nie na kręgosłupie. Wytrzymaj tak 10-15 sekund. Powróć do pozycji wyjściowej, odczekaj 10 sekund i powtórz.
12
ćwiczenia na kręgosłup - krok 12.
Wstań. Opuść ręce luźno wzdłuż ciała i zacznij nimi potrząsać przez 8-10 sekund. Niech krew spłynie do Twoich palców. Dzięki temu ćwiczeniu spadnie napięcie w rękach i zrelaksują się dłonie.
 4.7/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ból pleców i ból nerek dają bardzo podobne objawy, choć różnią się między sobą, jeśli chodzi o przyczynę i sposób...
Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?
Ból pleców i ból nerek dają bardzo podobne objawy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt