Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić misę z papieru?

Jak zrobić misę z papieru?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (13 ocen)
Oceń 
Jeśli potrzebujesz pojemnika, w którym możesz trzymać jakieś swoje klamoty nie musisz od razu lecieć do sklepu i kupować szkatułek czy pudełeczek. Możesz zrobić sobie pojemnik sama. Jest to również dobry sposób na udekorowanie doniczki z kwiatami czy czego tylko zapragniesz. A materiały potrzebne do wykonania tego projektu na pewno znajdziesz w domu. Projekt troszkę pracochłonny, ale efekt genialny.
Rzeczy, których potrzebujesz:
gazeta (najlepiej magazyn z kolorowymi stronami), klej (najlepiej w pistolecie, będzie Ci wygodniej i się nie wybrudzisz), nożyczki.
1
Wyrwij strony z jakiegoś starego czasopisma. Nie przejmuj się, gdy rwane krawędzie nie będą idealnie proste, ale postrzępione. I tak nie będzie ich widać.
2
Przetnij każdą stronę wzdłuż na pół.
3
Otrzymasz w ten sposób prostokątne paski. Złóż je na pół, następnie zegnij je na trzy równe części. Końce strony schowaj w środek. Powtórz z każdą stroną.
4
misa z papieru - krok 4
Pora zacząć już formowanie wazonika. Zacznij od zrobienia spodu. W tym calu skręcaj paski, które powstały po złożeniu stron gazety w spiralę. Pamiętaj, żeby kłaść wzdłuż nich klej, aby się nie rozleciały. Sklejaj je na całej długości. Gdy skończy Ci się jeden pasek przyłóż bezpośrednio do niego drugi.
5
Rób spiralę, do momentu, w którym uznasz, że uzyskana powierzchnia zupełnie Ci wystarczy na spód tworzonego dzieła.
6
misa z papieru - krok 6
Teraz zacznij tworzyć jego ścianki. W tym celu zacznij dodawać kolejne paski przyklejając je do paska poprzedniego o połowę wyżej, nie równo z nim. W ten sposób będziesz się piąć w górę tworząc ścianki. Ponownie, gdy skończy Ci się jeden pasek przyłóż do niego kolejny. Ciągle podklejaj paski.
7
misa z papieru - krok 7
Gdy uznasz, że otrzymałeś odpowiednią wysokość ścianek pora kończyć klejenie. Po prostu zawiń i naklej ostatni pasek i utnij jego koniec w skos.
8
Jeśli chcesz możesz wykończyć brzegi naklejając na nie stronę z gazety. W tym celu wytnij pasek o długości równej obwodowi koła tworzącego brzeg miski i o szerokości trzech centymetrów. Zegnij go wzdłuż na pół, wysmaruj od środka klejem i naklej na brzegi. Łatwiej Ci będzie nadać mu kształt łuku jeśli potniesz go wcześniej na przykład na cztery kawałki.
Jak zrobić serwetki - liście z papieru?
Jak zrobić zdrapkę?
Jak zrobić pudełko na prezent?
Jak zrobić podkładki pod szklanki z papieru?
 4.7/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bibułkowy motyl stanowi doskonałą ozdobę całego domu. Jest bardzo prosty w wykonaniu i nie wymaga wiele wysiłku. Nawet...
Jak zrobić motyla z kuleczek bibuły?
Bibułkowy motyl stanowi doskonałą ozdobę całego domu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krzysztof Częczek
  • Raisa Rucinska
  • Artur Ogonowski
  • Marek Koźlak
  • Barbara Grychowska
  • Kinami Kanema
  • Mirosław Jackowiak
  • Hubert Paszek
  • Agnieszka Malinowska
  • Marcin Karwowski
  • Jolanta Mazgaj
  • Beata Górska
  • Radzio Mych
  • Ewa Sobkowiak
  • Irek Dziegielewski
  • Paulina Adamczyk
  • Krystyna Kordowska
  • Wanda Markuzel
  • Anna Weiss
  • Beata Kowalik
  • Wanda Siekierka
  • Waldek Falinski
  • Grzegorz Kozioł
  • Ewa Kaczmarek
  • Krystyna Feluś
  • Krzysztof Jeziorski
  • Stella Lipski Kolodziej
  • Borys Tumidajewicz
  • Elżbieta Sterkowiec
  • Zofia Bucka