Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Origami > Jak zrobić pudełko origami?
Jak zrobić pudełko origami?

Jak zrobić pudełko origami?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (271 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Po co kupować pudełka, kiedy możesz je wykonać samodzielnie? Tworzenie własnego papierowego pudełka może sprawić wiele radości. Sam wybierz wzór papieru, rozmiar szablonu i poświęć trochę czasu na swoje dzieło. Dzięki temu stworzysz dzieło sztuki, w którym możesz podarować innym prezent. Dodatkowo własne pudełko będzie kosztowało cię zdecydowanie mniej niż kupione w sklepie. Orgiami to starożytna japońska sztuka składania papieru. Celem jest otrzymanie określonego wzoru za pomocą fałd i zakładek. Zazwyczaj klejenie czy cięcie papieru nie jest wykorzystywane w tej sztuce, ale można to robić i sztuka nadal będzie się nazywać "orgiami". Jeśli chcesz, aby twoje pudełko było w prawdziwym stylu orgiami, wystarczy złożyć i zagiąć przygotowane arkusze papieru. Istnieje wiele sposobów wykonania pudełka z papieru, ale poniższy jest z pewnością prosty i szybki. Jeśli zrobisz to kilka razy, będziesz w stanie wykonać jedno pudełko w ciągu paru minut. Postępuj zgodnie ze wskazówkami, a przekonasz się jakie to łatwe.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Dwa arkusze papieru, Nożyczki, Klej (opcjonalnie)
1
Zacznij od przygotowania dwóch arkuszy papieru – jeden na spód pudełka, drugi na przykrycie. Obie kartki muszą być kwadratowe (nie prostokątne), zatem w razie potrzeby przytnij je do odpowiednich wymiarów.

Możesz użyć papieru lub kartonu. Pamiętaj im cieńszy papier, tym słabsze pudełeczko. Jednak im grubszy papier, tym trudniej go złożyć. Ja zazwyczaj używam kartonu do wykonania spodu pudełka, a papieru do wykonania kolorowego przykrycia.
2
Pudełko origami 1
Złóż arkusz papieru na pół wzdłuż przekątnej kwadratu, tak aby przeciwległe rogi spotkały się ze sobą. Papier powinien utworzyć trójkąt.
3
Pudełko origami 2
Rozłóż kartkę papieru i w ten sam sposób złóż ją wzdłuż drugiej przekątnej kwadratu.
4
Pudełko origami 3
Ponownie otwórz kartkę, na jej powierzchni zobaczysz teraz duży znaczek X utworzony z zakładek. Dla ułatwienie możesz je delikatnie zaznaczyć ołówkiem. Punkt przecięcia się tych dwóch linii to środek papieru.
5
Pudełko origami 4
Złóż jeden róg papieru, tak aby jego koniec znajdował się dokładnie w miejscu przecięcia się wyznaczonych wcześniej linii.
Jak zrobić prosty samolot z papieru?
Jak zrobić kwiat lotosu origami?
Jak zrobić śliczne pudełko z ruloników gazety?
Jak zrobić koszyczek wielkanocny z papieru?
6
Pudełko origami 5
Tę sama czynność wykonaj z pozostałymi trzema rogami kartki. Powstanie mniejszy kwadrat.
7
Pudełko origami 6
Chwyć jeden bok utworzonego kwadratu i zegnij go na pół, tak aby sięgał środka kartki.
8
Pudełko origami 7
Tę sama czynność wykonaj z drugim bokiem kartki. W ten sposób otrzymamy prostokąt. Rozłóż te zakładki, obróć kartkę o 90 stopni i to samo zrób w druga stronę.
9
Pudełko origami 8
Rozłóż kartkę papieru. Na jej powierzchni powinno znajdować się kilka zakładek (popatrz rysunek).
10
Pudełko origami 9
Rozłóż teraz całkowicie kartkę papieru. Pojawi się więcej zakładek, w razie potrzeby dla ułatwienia możesz poprawić je ołówkiem. Cztery kwadraty otaczające środek papieru będą stanowiły górę (lub spód) naszego pudełka. Możesz je zaznaczyć innym kolorem.
11
Pudełko origami 10
Przy pomocy nożyczek zrób cztery nacięcia po dwa na przeciwnych stronach papieru. Nacięcie wykonaj od brzegu kartki, aż po krawędź pola stanowiącego górę pudełka. Upewnij się, że tniesz wzdłuż odpowiednich zakładek.
12
Pudełko origami 11
Teraz możesz przystąpić do składania pudełka. Zagnij jedną z większych zakładek do góry, a boczne klapy zagnij na boki do wewnątrz.
13
Pudełko origami 12
Róg zakładki zagnij w dół, tak aby jego wierzchołek znajdował się na środku pudełka. W ten sposób utworzysz jego bok.
14
Pudełko origami 13
Powtórz kroki 12 i 13 dla przeciwległej strony.
15
Pudełko origami 14
Zagnij jedną z mniejszych zakładek do góry, a następnie do wewnątrz, tak, aby utworzyć trzeci bok.
16
Pudełko origami 15
Tę samą czynność wykonaj z drugą mniejszą zakładką. Mocno dociśnij wszystkie zagięcia, aby nadać pudełku odpowiedni kształt. Teraz jeśli chcesz możesz przykleić wszystkie zakładki do spodu pudełeczka, ale nie jest to konieczne. Jeśli chcesz ukryć miejsce złożenia, na spód możesz położyć odrobinę materiału lub papier w innym, bądź tym samym kolorze.
17
Pudełko origami 16
Teraz czas wykonać spód pudełka. Oczywiście musi być on nieco mniejszy od góry, zatem i arkusz papieru, z którego go wykonamy musi być mniejszy. Jeśli miałaś dwa arkusze tego samego rozmiaru, złóż papier po przekątnej tak jak w kroku 2.
18
Pudełko origami 17
Rozłóż papier i złóż następne przeciwległe rogi ze sobą, ale zrób to niedokładnie. Zostaw odrobinę miejsca, aby była różnica między dwoma elementami pudełka.
19
Pudełko origami 18
Teraz odetnij nadmiar papieru. Dzięki temu uzyskasz trochę mniejszy arkusz i pudełko będzie nieco mniejsze. Teraz będziesz mieć pewność, że pokrywka zmieści się na spód.
20
Pudełko origami - zrób to sam
Teraz krok po kroku powtarzaj czynności jak podczas wykonywania górnej części pudełka. Po złożeniu twoje pudełko na prezent będzie już gotowe.
 4.9/5 (271 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

niki - 2016-01-26
pogubiłam się z dołem pudełka nie wiem jak to zrobić... :-(
Dżoana - 2013-11-16
Jest z tym trochę zachodu, ale jak się człowiek pomęczy to przynajmniej ma satysfakcję :D
wowowo - 2013-05-27
jestem wspaniała, potrafie zrobić z kwadratowej kartki prostokątne pudełko ;__;
ale do takiego też zmieści się ciasteczko z wróżbą dla kochanej rodzicielki.
Zelek - 2012-11-18
To nie jest origami, ponieważ w sztuce origami nie używa się nożyczek. :3 Da się te pudełeczka zrobić innym sposobem bez nożyczek. ;3
Szkoda - 2012-08-02
Matko... Co to w ogóle ma być... Zgubiłam się w kroku 11... :(
Anett - 2012-05-03
Świetna porada! :) Bardzo mi się przydała.
agusiak188 - 2011-11-20
Bardzo fajne;)Polecam wszystkim którzy chcieli by zrobić komuś niespodzianke.Sama zrobiłam i uważam że to dobry sposób na nudę;)
didi16 - 2011-07-24
aaa... Tobie chodzi o punkt 11:) nie zauważyłam go przeglądając, myślałam, że mówisz o 19:)
didi16 - 2011-07-24
Endriu, bez przycinania w trakcie składania, tzn że możesz przyciąć arkusz papieru do takich rozmiarów jak chcesz. Zatem jest to origami.
Czarna - 2011-07-15
Super jest to pudełko:) Zrobiłam i jest cudowne:D Polecam to każdemu do zrobienia nie tylko pudełka na prezent, ale i także po to, aby się nie nudzić:)
Endriu - 2011-03-28
Origami to sztuka modelowania papieru BEZ PRZYCINANIA
Aby ładnie zapakować kartkę czy kartę upominkową nie potrzeba ci koperty. Wystarczy sam papier ozdobny. Nie...
Jak zrobić bożonarodzeniową kopertę origami?
Aby ładnie zapakować kartkę czy kartę upominkową...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt