Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Dekoracje Bożonarodzeniowe > Jak zrobić szopkę bożonarodzeniową?

Jak zrobić szopkę bożonarodzeniową?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (265 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 36 
W tym roku zaskocz wszystkich i samodzielnie wykonaj przedstawioną tutaj szopkę bożonarodzeniową. Postacie do szopki są prawie w całości wykonane z drucików kreatywnych, które kupisz w każdym sklepie hobbystycznym, a w szczególności w Internecie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać tę uroczą szopkę. Wszystkie jej elementy znajdziesz na kolejnych podstronach tego artykułu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Do wykonania jednej postaci potrzeba:, 3 druciki kreatywne (2 w kolorze beżowym, jeden brązowy), Linijka, Nożyczki, 1,5-2,5m włóczki w kolorze włosów (u mnie ruda i brązowa), Wata, Około 2,5 m włóczki w beżowym, Klej, Około 6 metrów włóczki (kolor dobierz do danej ubrania postaci), małe cekiny (5mm średnicy) na oczy, Owca: 2 czarne druciki kreatywne, Linijka, Nożyczki, Wata, Około 2 metry białej miękkiej włóczki, Cielę:, 2 jasnobrązowe druciki kreatywne, Linijka, Nożyczki, wata, 4,5 – 6 metrów brązowej włóczki, Klej, Czarny marker z cienką końcówką, małe cekiny (ok. 5mm)
1
szopka bożonarodzeniowa - krok 1
Drucik kreatywny w kolorze beżowym złóż na pół. W miejscu zgięcia zrób pętelkę o średnicy około 0,5 centymetra.
2
szopka bożonarodzeniowa - krok 2
Włóczkę przeznaczoną na włosy potnij na 22 centymetrowe kawałki (5–8 pasm dla kobiety, 2-4 dla mężczyzn). Umieść włóczkę w utworzonej w kroku poprzednim pętelce, a następnie ponownie skręć druciki, aby zabezpieczyć włóczkę przed wysunięciem.
3
szopka bożonarodzeniowa - krok 3
Wykonaj kolejne skręcenie na wysokości około 2,5 cm poniżej włosów, a następnie rozłóż tę część tworząc okrąg. W ten sposób utworzysz głowę postaci.
4
szopka bożonarodzeniowa - krok 4
Środek drugiego drucika kreatywnego (w kolorze beżowym) owiń wokół szyi postaci. Podczas wykonywania splotu wsuń pomiędzy druciki jeden z końców waty. Wolne końce drucika złóż na pół do środka tworząc ramiona i owiń je wokół siebie zabezpieczając przed rozwinięciem.
5
szopka bożonarodzeniowa - krok 5
Z waty utwórz głowę postaci. Omiń przestrzeń wokół szyi, a następnie owiń tułów. W razie potrzeby użyj więcej waty. Pamiętaj, aby nie owijać nóg zbyt blisko siebie.
6
szopka bożonarodzeniowa - krok 6
Utnij około 20cm fragment brązowego drucika kreatywnego i utwórz z niego stojak dla postaci. Końcówkę każdej nogi włóż w pętelkę stojaka.
7
szopka bożonarodzeniowa - krok 7
Środek włóczki w kolorze skóry przewiąż wokół szyi postaci. Następnie podwójną nicią zacznij owijać głowę od szyi do czubka głowy i z powrotem. W razie potrzeby możesz pokryć włóczkę klejem, aby zabezpieczyć ją przed rozwinięciem.
8
szopka bożonarodzeniowa - krok 8
Na koniec zwiąż włóczkę wokół szyi i dobrze ją naciągnij, aby szyja była wyraźnie zaznaczona. Odetnij luźne końce włóczki i podwiń je pod spód. Jeden koniec włóczki w kolorze ubrania owiń wokół „kostek”, a następnie owiń cały tułów postaci. W razie potrzeby, możesz owinąć tułów dwukrotnie. Zadbaj o to, aby wata nie była widoczna na zewnątrz.
9
szopka bożonarodzeniowa - krok 9
Owiń ciało do wysokości klatki piersiowej, a następnie zacznij owijać jedną z rąk tam i z powrotem pozostawiając wolne około 1 cm na dłoń. Następnie owiń włóczkę wokół szyi i przejdź do następnej ręki. Zakończ owijanie wokół szyi, na plecach zrób supełek i odetnij nadmiar włóczki. Węzeł schowaj pod spód włóczki.
Teraz czas wykończyć postać i zrobić jej oczy. W tym celu przetnij cekiny na pół i przyklej je w odpowiednim miejscu.
10
szopka bożonarodzeniowa - krok 10

MARYJA I JÓZEF.

Teraz, gdy znasz ogólny schemat tworzenia postaci z drucików kreatywnych, możemy przejść do nadawania każdej z nich indywidualnych cech. Na początek zrobimy Józefa i Maryję. Efekt końcowy widoczny jest na zdjęciu obok.

11
szopka bożonarodzeniowa - krok 11

Józef.

Jeśli chcesz, żeby Józef miał bardziej bujne włosy, podziel sploty włóczki na mniejsze nitki, tak jak pokazano na zdjęciu obok.

12
szopka bożonarodzeniowa - krok 12
Głowę postaci pokryj klejem z boku, przez cały tył głowy, aż po drugi bok Dociśnij połowę włókien włóczki do jednego boku, poczekaj chwilkę, złóż je na pół i końce przyklej do tyłu głowy zakrywając jednocześnie jej czubek. Tę samą czynność wykonaj z drugiej strony głowy.
13
szopka bożonarodzeniowa - krok 13
Aby wykończyć włosy, utnij kilkucentymetrowy kawałek włóczki w kolorze włosów i przyklej go na czubku głowy. W razie potrzeby odetnij końcówki.
Aby utworzyć wąsy lub brodę, utnij odpowiedniej długości kawałek włóczki, złóż go odpowiednio i przyklej we właściwym miejscu.
14
szopka bożonarodzeniowa - krok 14

Maryja.

Postać wykonujemy analogicznie, jak powyżej. Zmieniają się jedynie instrukcje dotyczące „stylizacji” fryzury.
Nałóż klej z boku głowy, a następnie dociśnij do niego pasma włosów znajdujące się z przodu. Tę samą czynność wykonaj z drugiej strony. Teraz nałóż klej na tył i czubek głowy, rozłóż równomiernie resztę włosów i przyklej je.

15
szopka bożonarodzeniowa - krok 15
Utnij z włóczki dwa 20 centymetrowe pasma włosów. Za pomocą kleju przymocuj pasma do czoła postaci, owiń je wokół głowy i zwiąż z tyłu. Rozłóż równomiernie włosy i nałóż na węzełek klej, aby utrzymać go na miejscu. Pozostaw klej do wyschnięcia. Teraz w razie potrzeby możesz przyciąć włosy swojej postaci. Na końcu doklej jej oczy wykonane z przeciętych na pół cekinów.
16
jezusek - krok 1
JEZUS

Drucik kreatywny złóż na pół i skręć w ten sam sposób, jak w przypadku wykonywania Maryi i Józefa
17
jezusek - krok 2
Następnie skręć wolne końce drucika w odległości około 2 cm od pierwszego skręcenia, aby utworzyć głowę dzieciątka. Teraz wykonaj kolejną pętelkę w odległości około 2,5 cm od poprzedniej, aby utworzyć jego tułów. Odetnij nadmiar drucika i skręć ze sobą końce.
18
jezusek - krok 3
Głowę i ciało dzieciątka owiń watą.
19
jezusek - krok 4
Środek włóczki w kolorze ciała zwiąż wokół szyi, a następnie podwójną nicią zacznij owijać głowę, aż po sam czubek i z powrotem. W razie potrzeby przyklej włóczkę, w ten sposób zapobiegniesz jej rozwinięciu się. Końcówki podobnie zwiąż na szyi i odetnij nadmiar wełny.
20
jezusek - krok 5
Jeden koniec włóczki w kolorze kocyka zawiąż wokół szyi. Owiń ciało i głowę dzieciątka, tak jak pokazano na zdjęciu obok. W razie potrzeby użyj kleju. Końcówkę włóczki zwiąż na szyi, odetnij jej nadmiar i schowaj pod spod supełek.
Cekiny przetnij na pół i przyklej w odpowiednim miejscu. Będą one stanowiły oczy naszej figurki.
21
gotowy Jezusek
A oto gotowa figurka małego Jezusa.
22
trzej królowie
TRZEJ KRÓLOWIE

Wykonaj postacie trzech królów zgodnie z instrukcją opisującą jak wykonać postacie Józefa i Maryi.
23
dary królów
Dary królów.

Metalowe koraliki lub guziki o wymiarach 1–1,5 cm doskonale nadają się do wykonania darów, które mędrcy przyniosą Dzieciątku. Przewlecz około 5 centymetrowy kawałek drucika kreatywnego przez koralik, a następnie zamocuj jego końce do rąk postaci. Dobrze skręć końce ze sobą, aby się nie rozwinęły.
24
korony królów
Korony królów.

Kawałek złotego drucika kreatywnego owiń wokół głowy króla, aby zmierzyć jej obwód. Zdejmij go i skręć tworząc koło. Zygzakowato owiń drugi kawałek drucika wokół przygotowanego kółka. W ten sposób utworzysz koronę. Nadmiar drucika odetnij i skręć ze sobą wolne końcówki.
25
pasterz
PASTERZE

Figurkę pasterza wykonaj analogicznie do poprzednich. Będzie się ona różnić jedynie dodatkami.
Kawałek drucika kreatywnego owiń wokół głowy pastuszka, aby zmierzyć jej obwód. Zdejmij drucik, przytnij na odpowiednią długość, skręć końce i utwórz pierścień. Teraz załóż opaskę na głowę pasterza.

Kij pasterski.

Zegnij drucik kreatywny na pół i skręć oba końce ze sobą na całej długości. Jeden z końców drucika wygnij w łuk. Wsuń kij w pętlę tworzącą dłoń pastuszka.
26
owca - krok 1
OWCA

Jeden drucik kreatywny złóż na pół. Zegnij go tak, by utworzyć nos i uszy (patrz na zdjęcie). Skręć koniec, aby zabezpieczyć go przed rozwinięciem.
27
owca - krok 2
Wygnij złożony drucik tak, aby utworzyć szyję długości około 1 cm, 2,5 centymetrowy tułów oraz ogon. Drugi drucik kreatywny przetnij na pół. Każdy z tych kawałków owiń wokół tułowia owcy, aby utworzyć jej nogi. Końce złóż na pół i zagnij do góry, tak aby każda noga miała około 2 cm długości.
28
owca - krok 3
Z waty uformuj korpus naszej owieczki. Owijanie zacznij od nasady ogona.
29
owca 4
Jeden koniec włóczki zawiąż wokół szyi zwierzęcia i zacznij owijać nią cały tułów, tak aby zakryć watę. Gdy całe ciało będzie już owinięte, zawiąż włóczkę wokół nasady ogona, odetnij jej nadmiar, a supełek schowaj pod spód. Owieczka jest już gotowa.
30
ciele 1
CIELĘ

Utwórz tę samą podstawową formę jak w przypadku owieczki, ale tułów i nos powinny być nieco dłuższe. Do wykonania nóg użyj dwóch 15 centymetrowych kawałków drucika kreatywnego i zagnij koniec każdej nogi, tworząc kopyto.
31
ciele 2
Z waty utwórz korpus naszego zwierzęcia. Owijanie rozpocznij od nasady ogona i owijaj watę aż po sam koniec nosa.
32
ciele 4
Zwiąż jeden koniec włóczki wokół szyi. Owiń głowę cielątka, pozostawiając nieosłonięty fragment waty na czubku nosa i odsłonięte uszy. W razie potrzeby przyklej włóczkę, aby zabezpieczyć ją przed rozwinięciem.
33
ciele 6
Owiń ciało i nogi cielątka, zostawiając tylko nieosłonięte kopyta. Na tylne nogi nawiń dodatkową warstwę włóczki, aby stworzyć obszerne uda i zad. Owijanie zakończ na ogonie. Mocno przywiąż włóczkę tuż przed końcem drucika i odetnij jej nadmiar zostawiając około 2,5 centymetrową końcówkę. Końcówkę pozostawionej włóczki rozdziel na pojedyncze nitki.
34
cielę
Przy pomocy markera z cienką końcówką na wacie narysuj niewielkie nozdrza. Przetnij cekiny na pół i przyklej je na głowie, aby utworzyły oczy cielaczka.
35
aniołek
Jeśli chcesz się dowiedzieć jak zrobić aniołka do szopki bożonarodzeniowej, przeczytaj artykuł zamieszczony tutaj.
 4.7/5 (265 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

koreczek2001 - 2012-12-19
Zrobiłam aniołka do szkoły na konkurs na pewno wygra ,gdyby nie ty z robiłabym takiego z papieru .
dięki :) pozdrawiam !
olisia79 - 2012-11-16
PRZE PIĘKNE!!!!!:)
Alaa - 2010-12-10
Świetne!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt