Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak dbać o gwiazdę betlejemską?

Jak dbać o gwiazdę betlejemską?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdego roku w okresie bożonarodzeniowym sklepy wypełniają się bombkami, choinkami, światełkami i innymi przeróżnymi ozdobami świątecznymi. Możemy również znaleźć różne kwiaty, a wśród nich najpopularniejszą wśród świątecznych roślin doniczkowych - gwiazdę betlejemską. Kwiaty te mogą być prawdziwą ozdobą świątecznego stołu, ale nie tylko. Możesz ozdobić nimi całe mieszkanie. Ponieważ gwiazda betlejemska jest żywym kwiatem, wymaga odpowiedniej opieki. Nie możemy jej postawić i o niej zapomnieć. Należy o nią w odpowiedni sposób zadbać. Jak? Dowiesz się czytając poniższy artykuł.
1
Po pierwsze obalmy plotkę mówiącą, że gwiazda betlejemska jest bardzo niebezpieczna dla dzieci i zwierząt. Nie jest to roślina trująca ani toksyczna. Nie stanowi żadnego zagrożenia ani dla naszego zdrowia, ani dla życia. Zjedzenie tej rośliny może spowodować nudności, wymioty czy biegunkę, ale nie jest to roślina trująca. Jeśli ktoś ma uczulenie na lateks nie powinien mieć bezpośredniego kontaktu z tą rośliną, ponieważ powoduje ona tą samą reakcję uczuleniową. Ale przecież roślina nie jest po to żeby ją jeść, tylko podziwiać.
2
Gwiazda betlejemska wywodzi się z Meksyku i Ameryki Środkowej. Ta roślina doskonale rozwija się pod wpływem dużej ilości światła i dużej wilgotności powietrza. Jeśli więc trzymamy gwiazdę wewnątrz powinniśmy ją od czasu do czasu zraszać wodą. Ważne też, aby odczekać po podlaniu, aż woda wsiąknie w ziemię i dopiero wtedy zrosić roślinę. Nie wolno też przelać gwiazdy.
3
Podczas kupowania gwiazdy zwróć uwagę czy roślina jest zdrowa, silna i nie ma uszkodzonych liści. Taka będzie trzymać się dłużej. Popatrz również czy nie ma mszycy lub innej choroby pod liśćmi.
Jak czyścić liście roślin doniczkowych?
Jak pielęgnować paprotki?
Jak przycinać storczyki?
Jak pielęgnować anturium?
 3.4/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

nino - 2015-12-21
ja w zeszłym roku niestety przemroziłam swoją poinsecję :( Ale w tym roku pielęgnacja idzie mi nienajgorzej ;)
skrzacik0007 - 2012-12-11
Ja zawsze kupuje sztuczne... wyglądają jak prawdziwe i nie trzeba pielęgnować
magda - 2012-11-30
jaką ziemie stosowac do gwiazdy betlejemskiej ???
Jeżeli twoja Gwiazda Betlejemska (Poinsecja) dotrwała do nowego roku i nie zrzuciła liści i kwiatów, oznacza, że okres...
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jeżeli twoja Gwiazda Betlejemska (Poinsecja) dotrwała...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt